Hibrid tökély

Törésteszt: Lexus IS 300h 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.09. 17.00

Egyetlen filléres alkatrész, és elképesztően jó eredményt ért volna el a Lexus IS 300h. Így, hogy a sebességhatároló hiánya miatt ponton veszített, csak nagyon jónak mondható a japán prémium szedán teljesítménye.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 91%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetvet érde egyaránt jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó IS 300h a teljes testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme közepesnek, a többi testrészé jónak bizonyult. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (42 pont, 85%) 


A 18 hónapos és a 3 éves gyermek védelme terén egyaránt maximálisan teljesít a Lexus. Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat a beltér kemény felületeitől. Az utasoldali elülső légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat. A szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 
Gyalogosbiztonság (29 pont, 80%) 
Az IS 300h aktív motorházfedele plusz védelmet nyújt a gyalogos fejének: a lökhárítóba beépített szenzorok érzékelik a gázolás tényét, és megemelik a gépházfedelet, hogy távolabb kerüljön az alatta lévő, kemény komponensektől. A Lexus megmutatta, hogy a rendszer a legkülönfélébb alkatú gyalogosok esetében, illetve széles sebesség-tartományban is hatékonyan működik. Az ennek szimulálására megemelt motorházfedéllel végzett teszten a Lexus jó vagy megfelelő eredménnyel teljesített. A gépházfedél belépő éle és a lökhárító jól szerepelt, a lábszár és a medence védelme maximális pontszámot érdemelt. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 66%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Pontot vesztett az IS, mivel nem rendelkezik sebességhatároló berendezéssel.

Kommentek

  • PluginHibrid

    “sebességhatároló berendezéssel”

    Ez mi a gyík ???

    Nekem csak ne határolják a sebbességemet..

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.