Papírforma szerint tört

Törésteszt: Toyota Corolla 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 16.30

Nem kínál sebességhatárolót, és pontatlanul fogalmaznak a felhasználói kézikönyv szerzői, de ettől eltekintve a Corolla pont úgy teljesített az EuroNCAP vizsgálatán, ahogy elvártuk tőle: feltűnés nélküli tökéletességgel.

Felnőtt utasvédelem (34 pont, 94%) 
Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az első utas térde, valamint lábszára jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Corolla maximális pontszámot ért el, utasai minden testrészének kiváló védelmet biztosít. A mellkas védelme a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során is megfelelő, más testrészeké pedig jó volt. Az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (40 pont, 82%) 

A Corolla maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban. Frontális ütközésben a háromévesnek megfelelő, menetirány szerint beültetett bábu feje nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A légzsák állapotáról egyértelműen tájékoztat a Corolla, ez plusz pontot ért a modellnek. 
Az I. csoportos Isofix-ülés rögzítő fülét csak különösen odafigyelve lehetett beilleszteni a hátsó szélső üléseknél kialakított aljzatba, ettől eltekintve a gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. A Toyota szeptember elsejével módosította az idevágó leírást a felhasználói kézikönyvben, a pontozás már a módosított állapotot tükrözi. A korai gyártású modellekben ez nem érinti a gyermekülés beszerelését, ám mivel a kézikönyvben szereplő leírás nem egyértelmű, gondosabban kell eljárni.
Gyalogosbiztonság (24 pont, 67%) 
A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért, ugyanakkor a gépházfedél belépő éle általában rosszul védelmezte a medencetájat. A gépházfedél azon területeinek többsége, ahová a gázolt gyalogos feje becsapódhat, jó vagy megfelelő védelmet nyújtott. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 66%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az EuroNCAP követelményeinek. Minden ülésen jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A Corolla azonban nem kínál sebességhatároló rendszert.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.