Papírforma szerint tört

Törésteszt: Toyota Corolla 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 16.30

Nem kínál sebességhatárolót, és pontatlanul fogalmaznak a felhasználói kézikönyv szerzői, de ettől eltekintve a Corolla pont úgy teljesített az EuroNCAP vizsgálatán, ahogy elvártuk tőle: feltűnés nélküli tökéletességgel.

Felnőtt utasvédelem (34 pont, 94%) 
Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az első utas térde, valamint lábszára jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Corolla maximális pontszámot ért el, utasai minden testrészének kiváló védelmet biztosít. A mellkas védelme a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során is megfelelő, más testrészeké pedig jó volt. Az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (40 pont, 82%) 

A Corolla maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban. Frontális ütközésben a háromévesnek megfelelő, menetirány szerint beültetett bábu feje nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A légzsák állapotáról egyértelműen tájékoztat a Corolla, ez plusz pontot ért a modellnek. 
Az I. csoportos Isofix-ülés rögzítő fülét csak különösen odafigyelve lehetett beilleszteni a hátsó szélső üléseknél kialakított aljzatba, ettől eltekintve a gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. A Toyota szeptember elsejével módosította az idevágó leírást a felhasználói kézikönyvben, a pontozás már a módosított állapotot tükrözi. A korai gyártású modellekben ez nem érinti a gyermekülés beszerelését, ám mivel a kézikönyvben szereplő leírás nem egyértelmű, gondosabban kell eljárni.
Gyalogosbiztonság (24 pont, 67%) 
A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért, ugyanakkor a gépházfedél belépő éle általában rosszul védelmezte a medencetájat. A gépházfedél azon területeinek többsége, ahová a gázolt gyalogos feje becsapódhat, jó vagy megfelelő védelmet nyújtott. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 66%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az EuroNCAP követelményeinek. Minden ülésen jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A Corolla azonban nem kínál sebességhatároló rendszert.

Kommentek

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.