Papírforma szerint tört

Törésteszt: Toyota Corolla 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 16.30

Nem kínál sebességhatárolót, és pontatlanul fogalmaznak a felhasználói kézikönyv szerzői, de ettől eltekintve a Corolla pont úgy teljesített az EuroNCAP vizsgálatán, ahogy elvártuk tőle: feltűnés nélküli tökéletességgel.

Felnőtt utasvédelem (34 pont, 94%) 
Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az első utas térde, valamint lábszára jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Corolla maximális pontszámot ért el, utasai minden testrészének kiváló védelmet biztosít. A mellkas védelme a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során is megfelelő, más testrészeké pedig jó volt. Az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (40 pont, 82%) 

A Corolla maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban. Frontális ütközésben a háromévesnek megfelelő, menetirány szerint beültetett bábu feje nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A légzsák állapotáról egyértelműen tájékoztat a Corolla, ez plusz pontot ért a modellnek. 
Az I. csoportos Isofix-ülés rögzítő fülét csak különösen odafigyelve lehetett beilleszteni a hátsó szélső üléseknél kialakított aljzatba, ettől eltekintve a gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. A Toyota szeptember elsejével módosította az idevágó leírást a felhasználói kézikönyvben, a pontozás már a módosított állapotot tükrözi. A korai gyártású modellekben ez nem érinti a gyermekülés beszerelését, ám mivel a kézikönyvben szereplő leírás nem egyértelmű, gondosabban kell eljárni.
Gyalogosbiztonság (24 pont, 67%) 
A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért, ugyanakkor a gépházfedél belépő éle általában rosszul védelmezte a medencetájat. A gépházfedél azon területeinek többsége, ahová a gázolt gyalogos feje becsapódhat, jó vagy megfelelő védelmet nyújtott. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 66%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az EuroNCAP követelményeinek. Minden ülésen jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A Corolla azonban nem kínál sebességhatároló rendszert.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.