A világ legbiztonságosabb autója

100% fölött teljesítette a töréstesztet a Tesla Model S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.22. 17.00

Bohócot csinált az észak-amerikai ütközésbiztonsági szabványokból a Tesla elektromos szedánja, a hamarosan Európába is megérkező Model S. Jármű soha nem teljesített ilyen jól a törésteszteken, és várhatóan nem is fog

Aki nyomon követi az EuroNCAP tesztjeit, tudja, hogy a “maximális teljesítmény” bizony elég széles sávot jelent, és ha komoly hiányosságok nem is férnek bele az ötcsillagos értékelésbe, néhányat azért lehet botlani

A Tesla ellentmondásos szedánjának, a Model S-nek a tervezői nyilvánvalóan nem így gondolkodtak. Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági tanács, az NHTSA normál vizsgálatán ugyanis az autó a maximális adható 5,0 pontból nem kevesebbet ért el, mint… 5,4-et. 
A megszállott Elon Musk szellemi gyermekét alaposan felkészítették a kiemelkedő teljesítményre. Miután a gyárban, a fejlesztés során a lehető legtökéletesebben szimulálták a szabványos törésteszteket, felmérték a konstrukció gyenge pontjait, és kijavították azokat. 
A Model S eredendően jó adottságokkal rendelkezik: mivel orrában nincs motor, a teljes elülső szerkezetet energiaelnyelésre lehetett optimalizálni, a padló alatt lapuló akkumulátor-csomag következtében ultra mély tömegközéppont pedig elképesztően stabillá teszi a járművet. 
Az NHTSA vizsgálatán a megszokott módszerekkel fel sem tudták borítani az autót. Amikor aztán durván fejre dobták, akkor is jól teljesített a Model S: a tetőlemez beszakadását vizsgáló berendezést például konkrétan tönkre tette az autó, a hidraulikus prés túlterhelődött, mielőtt megsérült volna a karosszéria
A töréstesztek mumusa, az oldalirányú oszlopnak ütköztetés során a küszöb üreges alumínium szerkezete nyújtott kiváló védelmet. Az már csak az elemzések után derült ki, hogy az oszlop mögött kilencszer akkora túlélőtér maradt az autóban, mint egyéb, szintén ötcsillagos modelleknél 
A Tesla Model S érzékeny pontja a csomagtartóban kialakítható harmadik üléssor. Hogy itt is biztonságban utazhassanak, a gyár kettős hátsó lökhárítóval szereli fel az autót, ha plusz két üléssel rendelik azt meg az ügyfelek
Az amerikai jogalkotók árgus szemmel figyelték az akkumulátorcsomag sérülését, hiszen nagyfeszültségű, tűzveszélyes rendszerről van szó, ám a nyúzás során érintetlen maradt a lítium-ion csomag
A Model S háromféle akkumulátor-csomaggal vásárolható meg: az alapverzió 5,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, hatótávolsága 335 km. A középső szinten a gyorsulás 5,4 mp, a hatótávolság 425 km, míg a csúcsmodell brutális 4,2 másodperc alatt szökken százra, azonos hatótáv mellett

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.