A világ legbiztonságosabb autója

100% fölött teljesítette a töréstesztet a Tesla Model S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.22. 17.00

Bohócot csinált az észak-amerikai ütközésbiztonsági szabványokból a Tesla elektromos szedánja, a hamarosan Európába is megérkező Model S. Jármű soha nem teljesített ilyen jól a törésteszteken, és várhatóan nem is fog

Aki nyomon követi az EuroNCAP tesztjeit, tudja, hogy a “maximális teljesítmény” bizony elég széles sávot jelent, és ha komoly hiányosságok nem is férnek bele az ötcsillagos értékelésbe, néhányat azért lehet botlani

A Tesla ellentmondásos szedánjának, a Model S-nek a tervezői nyilvánvalóan nem így gondolkodtak. Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági tanács, az NHTSA normál vizsgálatán ugyanis az autó a maximális adható 5,0 pontból nem kevesebbet ért el, mint… 5,4-et. 
A megszállott Elon Musk szellemi gyermekét alaposan felkészítették a kiemelkedő teljesítményre. Miután a gyárban, a fejlesztés során a lehető legtökéletesebben szimulálták a szabványos törésteszteket, felmérték a konstrukció gyenge pontjait, és kijavították azokat. 
A Model S eredendően jó adottságokkal rendelkezik: mivel orrában nincs motor, a teljes elülső szerkezetet energiaelnyelésre lehetett optimalizálni, a padló alatt lapuló akkumulátor-csomag következtében ultra mély tömegközéppont pedig elképesztően stabillá teszi a járművet. 
Az NHTSA vizsgálatán a megszokott módszerekkel fel sem tudták borítani az autót. Amikor aztán durván fejre dobták, akkor is jól teljesített a Model S: a tetőlemez beszakadását vizsgáló berendezést például konkrétan tönkre tette az autó, a hidraulikus prés túlterhelődött, mielőtt megsérült volna a karosszéria
A töréstesztek mumusa, az oldalirányú oszlopnak ütköztetés során a küszöb üreges alumínium szerkezete nyújtott kiváló védelmet. Az már csak az elemzések után derült ki, hogy az oszlop mögött kilencszer akkora túlélőtér maradt az autóban, mint egyéb, szintén ötcsillagos modelleknél 
A Tesla Model S érzékeny pontja a csomagtartóban kialakítható harmadik üléssor. Hogy itt is biztonságban utazhassanak, a gyár kettős hátsó lökhárítóval szereli fel az autót, ha plusz két üléssel rendelik azt meg az ügyfelek
Az amerikai jogalkotók árgus szemmel figyelték az akkumulátorcsomag sérülését, hiszen nagyfeszültségű, tűzveszélyes rendszerről van szó, ám a nyúzás során érintetlen maradt a lítium-ion csomag
A Model S háromféle akkumulátor-csomaggal vásárolható meg: az alapverzió 5,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, hatótávolsága 335 km. A középső szinten a gyorsulás 5,4 mp, a hatótávolság 425 km, míg a csúcsmodell brutális 4,2 másodperc alatt szökken százra, azonos hatótáv mellett

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.