Gyereknek lenni jó!

Törésteszt: Citroën C4 Picasso 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.15. 17.00

A Citroën második generációs nagy egyterűje remekül óvja a kicsinyeket, nem szereti viszont, ha oldalról belé hajtanak, és kifejezetten rosszul reagál, ha valaki elé gyalogol. Problémamentes öt csillag, kiemelkedő teljesítmény nélkül.

Felnőtt utasvédelem (31 pont, 86%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az utas térde és lábszára jól védett maradt. Az oldalirányú ütköztetéses vizsgapontban a Picasso maximális pontszámot ért el. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során azonban a bordakosár összenyomódása arra utal, hogy a mellkas védelme bizony rossz. Az első ülések jól óvnak az ostorcsapásos nyaksérülés ellen. 
Gyermekbiztonság (44 pont, 88%) 
A 3 éves gyermek a dinamikus vizsgálatok mérései szerint hiánytalan védelemnek örvend. Mindkét korosztályt (18 hó, 3 év) megtestesítő bábut menetiránnyal ellentétesen behelyezett ülésbe kötötték be a tesztmérnökök. A frontális ütközés során ez jól óvta a gyermekeket attól, hogy fejük nekiütődjön a beltér valamely részének. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat attól, hogy nekiütődjenek a beltér kemény alkatrészeinek. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A rendszer egyértelműen tájékoztatja a vezetőt a légzsák aktuális állapotáról, ezért pontszámot érdemelt. A szabványosított gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 
Gyalogosbiztonság (25 pont, 68%) 


A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért. A motorházfedél elülső éle helyenként jó védelmet nyújtott, ám a csípőtájékot általában rosszul óvta. A fej védelme rossz, amennyiben a fej a szélvédő tövének vagy a tetőoszlopoknak csapódik, ám a többi olyan területen, ahol a felnőtt gyalogosok feje a jármű elemeivel találkozhat, általánosságban jó vagy megfelelő volt. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és hátsó üléseken széria kivitelben jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Szintén alaptartozék a vezető által beállítható tartományú sebességhatároló rendszer, amely ugyancsak teljesíti a tesztkövetelményeket.

 


Szerző:

Kommentek

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.