Gyereknek lenni jó!

Törésteszt: Citroën C4 Picasso 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.15. 17.00

A Citroën második generációs nagy egyterűje remekül óvja a kicsinyeket, nem szereti viszont, ha oldalról belé hajtanak, és kifejezetten rosszul reagál, ha valaki elé gyalogol. Problémamentes öt csillag, kiemelkedő teljesítmény nélkül.

Felnőtt utasvédelem (31 pont, 86%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az utas térde és lábszára jól védett maradt. Az oldalirányú ütköztetéses vizsgapontban a Picasso maximális pontszámot ért el. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során azonban a bordakosár összenyomódása arra utal, hogy a mellkas védelme bizony rossz. Az első ülések jól óvnak az ostorcsapásos nyaksérülés ellen. 
Gyermekbiztonság (44 pont, 88%) 
A 3 éves gyermek a dinamikus vizsgálatok mérései szerint hiánytalan védelemnek örvend. Mindkét korosztályt (18 hó, 3 év) megtestesítő bábut menetiránnyal ellentétesen behelyezett ülésbe kötötték be a tesztmérnökök. A frontális ütközés során ez jól óvta a gyermekeket attól, hogy fejük nekiütődjön a beltér valamely részének. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat attól, hogy nekiütődjenek a beltér kemény alkatrészeinek. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A rendszer egyértelműen tájékoztatja a vezetőt a légzsák aktuális állapotáról, ezért pontszámot érdemelt. A szabványosított gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 
Gyalogosbiztonság (25 pont, 68%) 


A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért. A motorházfedél elülső éle helyenként jó védelmet nyújtott, ám a csípőtájékot általában rosszul óvta. A fej védelme rossz, amennyiben a fej a szélvédő tövének vagy a tetőoszlopoknak csapódik, ám a többi olyan területen, ahol a felnőtt gyalogosok feje a jármű elemeivel találkozhat, általánosságban jó vagy megfelelő volt. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és hátsó üléseken széria kivitelben jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Szintén alaptartozék a vezető által beállítható tartományú sebességhatároló rendszer, amely ugyancsak teljesíti a tesztkövetelményeket.

 


Szerző:

Kommentek

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.