Felnőtt utasvédelem (31 pont, 86%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az utas térde és lábszára jól védett maradt. Az oldalirányú ütköztetéses vizsgapontban a Picasso maximális pontszámot ért el. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során azonban a bordakosár összenyomódása arra utal, hogy a mellkas védelme bizony rossz. Az első ülések jól óvnak az ostorcsapásos nyaksérülés ellen. 
Gyermekbiztonság (44 pont, 88%) 
A 3 éves gyermek a dinamikus vizsgálatok mérései szerint hiánytalan védelemnek örvend. Mindkét korosztályt (18 hó, 3 év) megtestesítő bábut menetiránnyal ellentétesen behelyezett ülésbe kötötték be a tesztmérnökök. A frontális ütközés során ez jól óvta a gyermekeket attól, hogy fejük nekiütődjön a beltér valamely részének. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat attól, hogy nekiütődjenek a beltér kemény alkatrészeinek. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A rendszer egyértelműen tájékoztatja a vezetőt a légzsák aktuális állapotáról, ezért pontszámot érdemelt. A szabványosított gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 
Gyalogosbiztonság (25 pont, 68%) 


A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért. A motorházfedél elülső éle helyenként jó védelmet nyújtott, ám a csípőtájékot általában rosszul óvta. A fej védelme rossz, amennyiben a fej a szélvédő tövének vagy a tetőoszlopoknak csapódik, ám a többi olyan területen, ahol a felnőtt gyalogosok feje a jármű elemeivel találkozhat, általánosságban jó vagy megfelelő volt. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és hátsó üléseken széria kivitelben jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Szintén alaptartozék a vezető által beállítható tartományú sebességhatároló rendszer, amely ugyancsak teljesíti a tesztkövetelményeket.

 


Szerző: