Lehetne jobb, bár így is kiváló

Törésteszt: Honda CR-V 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.26. 14.00

Elődei négycsillagos teljesítményével szemben az új CR-V a különösen szigorú 2013-as normák szerint is maximális védelmet biztosít az utasoknak és gyalogosoknak.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 93%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az utas térde és lábszára jól védett. Az oldalirányú ütköztetéses vizsgapontban a tömör testnek csapódó Honda CR-V minden testrésznél jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas és a hastáj védelme megfelelő volt, a fej és a csípőtáj jól védett. Az első ülések jól óvnak az ostorcsapásos nyaksérülés ellen. 

Gyermekbiztonság (37 pont, 74%) 


A 18 hónapos gyermek a dinamikus vizsgálatok mérései szerint hiánytalan védelemnek örvend. A hároméves gyereket képviselő tesztbábu feje frontális ütközés során nem mozdult el szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat attól, hogy nekiütődjenek a beltér kemény alkatrészeinek. 
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. Az ennek menetére vonatkozó útmutató azonban nem volt eltávolíthatatlanul rögzítve az utastérben, ezért a rendszer nem kapott pontszámot. A gyermekülés aktív légzsák melletti beszerelésének veszélyeire emlékeztető jelzések megfelelőek voltak. A szabványosított gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan, némely típusoknál azonban külön figyelmet követelt meg a pontos beszerelés. Bizonyos gyermeküléseknél a beszerelés módja nem volt magától értetődő, amit pontlevonással büntettek. 
Gyalogosbiztonság (25 pont, 68%) 

A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért; a fej védelme általánosságban jó vagy megfelelő volt azokon a területen, ahol a felnőtt gyalogosok feje a jármű elemeivel találkozhat. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 66%) 

Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Opcióként rendelhető a vezető által beállítható tartományú sebességhatároló rendszer, ám a várakozások szerint ebből nem fog olyan mennyiséget eladni a Honda, hogy pontszámot érdemelt volna érte.

Kommentek

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.