Lehetne jobb, bár így is kiváló

Törésteszt: Honda CR-V 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.26. 14.00

Elődei négycsillagos teljesítményével szemben az új CR-V a különösen szigorú 2013-as normák szerint is maximális védelmet biztosít az utasoknak és gyalogosoknak.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 93%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az utas térde és lábszára jól védett. Az oldalirányú ütköztetéses vizsgapontban a tömör testnek csapódó Honda CR-V minden testrésznél jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas és a hastáj védelme megfelelő volt, a fej és a csípőtáj jól védett. Az első ülések jól óvnak az ostorcsapásos nyaksérülés ellen. 

Gyermekbiztonság (37 pont, 74%) 


A 18 hónapos gyermek a dinamikus vizsgálatok mérései szerint hiánytalan védelemnek örvend. A hároméves gyereket képviselő tesztbábu feje frontális ütközés során nem mozdult el szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat attól, hogy nekiütődjenek a beltér kemény alkatrészeinek. 
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. Az ennek menetére vonatkozó útmutató azonban nem volt eltávolíthatatlanul rögzítve az utastérben, ezért a rendszer nem kapott pontszámot. A gyermekülés aktív légzsák melletti beszerelésének veszélyeire emlékeztető jelzések megfelelőek voltak. A szabványosított gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan, némely típusoknál azonban külön figyelmet követelt meg a pontos beszerelés. Bizonyos gyermeküléseknél a beszerelés módja nem volt magától értetődő, amit pontlevonással büntettek. 
Gyalogosbiztonság (25 pont, 68%) 

A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért; a fej védelme általánosságban jó vagy megfelelő volt azokon a területen, ahol a felnőtt gyalogosok feje a jármű elemeivel találkozhat. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 66%) 

Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Opcióként rendelhető a vezető által beállítható tartományú sebességhatároló rendszer, ám a várakozások szerint ebből nem fog olyan mennyiséget eladni a Honda, hogy pontszámot érdemelt volna érte.

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.