Lehetne jobb, bár így is kiváló

Törésteszt: Honda CR-V 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.26. 14.00

Elődei négycsillagos teljesítményével szemben az új CR-V a különösen szigorú 2013-as normák szerint is maximális védelmet biztosít az utasoknak és gyalogosoknak.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 93%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az utas térde és lábszára jól védett. Az oldalirányú ütköztetéses vizsgapontban a tömör testnek csapódó Honda CR-V minden testrésznél jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas és a hastáj védelme megfelelő volt, a fej és a csípőtáj jól védett. Az első ülések jól óvnak az ostorcsapásos nyaksérülés ellen. 

Gyermekbiztonság (37 pont, 74%) 


A 18 hónapos gyermek a dinamikus vizsgálatok mérései szerint hiánytalan védelemnek örvend. A hároméves gyereket képviselő tesztbábu feje frontális ütközés során nem mozdult el szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat attól, hogy nekiütődjenek a beltér kemény alkatrészeinek. 
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. Az ennek menetére vonatkozó útmutató azonban nem volt eltávolíthatatlanul rögzítve az utastérben, ezért a rendszer nem kapott pontszámot. A gyermekülés aktív légzsák melletti beszerelésének veszélyeire emlékeztető jelzések megfelelőek voltak. A szabványosított gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan, némely típusoknál azonban külön figyelmet követelt meg a pontos beszerelés. Bizonyos gyermeküléseknél a beszerelés módja nem volt magától értetődő, amit pontlevonással büntettek. 
Gyalogosbiztonság (25 pont, 68%) 

A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért; a fej védelme általánosságban jó vagy megfelelő volt azokon a területen, ahol a felnőtt gyalogosok feje a jármű elemeivel találkozhat. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 66%) 

Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Opcióként rendelhető a vezető által beállítható tartományú sebességhatároló rendszer, ám a várakozások szerint ebből nem fog olyan mennyiséget eladni a Honda, hogy pontszámot érdemelt volna érte.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.