Egyszer használatos a Nissan kisbusza

Törésteszt: Nissan Evalia 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.13. 17.15

Idén másodszor kap három csillagot kisméretű egyterű: a Mercedes Citan után a Nissan NV200 személyszállító kivitele, az Evalia is leszerepelt. Az okok mélyrehatóbbak, mint ránézésre gondolnánk.

Felnőtt utasvédelem (25 pont, 68%) 


A karosszéria ütközés utáni vizsgálata kimutatta, hogy a padlólemez elvált az A-oszloptól, valamint több ponthegesztés is elengedett a padló és a küszöb között. A küszöb befelé fordult. Az utascellát ezért instabilnak ítélték meg, ami pontlevonással járt. A vezető lábtere ugyancsak szerkezeti sérülést szenvedett, amin további pontokat veszített az autó. A vezető védelme csupán elégséges volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Evalia a mellkast megfelelő, a test többi részét jó színvonalon védte. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme gyenge volt. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem elégséges. 
Gyermekbiztonság (40 pont, 81%) 
Frontális ütközésben a hároméves, menetirány szerint beültetett, és a 18 hónapos, menetiránynak háttal behelyezett gyermek védelme egyaránt maximális volt. A hároméves bábu teste nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó, az erről tájékoztató jelzések azonban nem egyértelműek, ezért nem érdemeltek pontot. Az univerzális gyermekülés (II/III-. kategória) hátul középre nem szerelhető be, minden más ülésen akadálytalan volt a gyermekülések helyes beszerelése. 
Gyalogosbiztonság (24 pont, 67%)
A lökhárító a legtöbb vizsgálati szakaszon jól védte a lábszárat, ahogy a gépházfedél belépő éle is jól óvta a medencetájat. A gépházfedél azon területeinek többsége, ahová a gázolt gyalogos feje becsapódhat, megfelelő vagy elégséges védelmet nyújtott. 
Biztonsági berendezések (5 pont, 55%) 

Az ESP alapáras, az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Alapfelszerelés a vezető által beállítható tartományú sebességkorlátozó rendszer, ám ez csupán figyelmezteti a vezetőt a sebesség átlépésére, ezért nem felelt meg a követelményeknek.

Kommentek

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.