Hibákkal is a legjobb

Törésteszt: Dacia Sandero 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.07. 16.00

Az Euro NCAP vizsgarendszerében négy csillagra volt elegendő a Sandero tudása. Az új modell így is az eddig tesztelt legbiztonságosabb Dacia.

Felnőtt utasvédelem (29 pont, 80%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az első utas térde, valamint lábszára jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés során a tömör testnek csapódó Sandero megfelelő védelmet biztosít a mellkas, és jót az egyéb testrészek számára. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során azonban a bábu mellkasának összenyomódása gyenge védelemre utalt. Ráfutásos balesetben az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem szintje elégséges. 
Gyermekbiztonság (39 pont, 79%) 
Frontális ütközésben a 18 hónapos gyermeket szimuláló bábu mérései szerint maximális pontszámot érdemelt a Sandero. A hároméves, menetirány szerint beültetett bábu feje ütközéskor nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték mindkét korcsoportot, így fejük jó eséllyel nem ütközik az autó kemény alkatrészeibe. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A légzsák pillanatnyi állapotáról azonban nem tájékoztatja megfelelő módon a vezetőt az autó, ezért erre a részterületre nem érdemelt pontot 
Gyalogosbiztonság (21 pont, 57%) 

A lökhárító maximális mértékben óvja a lábszárat. A motorházfedél elülső éle azonban gyenge védelmet nyújt a csípőtájnak. Azokon a területeken, ahová az elgázolt gyalogos feje vélhetően csapódna, a védelem szintje gyerekek esetében megfelelő, felnőtteknél azonban csak gyenge. 
Biztonsági berendezések (5 pont, 55%) 

Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására, hátul ilyen berendezés nem áll rendelkezésre.

Kommentek

  • Kempelen10.

    Jó lesz ez olcsó autónak! Ideje átértékelni sok korábbi előítéletet.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.