Váratlan Achilles-sarkak

Törésteszt: Renault Captur 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 11.00

Az alapját adó Clio már bizonyította rátermettségét, most a városi szabadidőjárművek üdvöskéje saját jogán is helytállt, még ha teljesítménye egyes részterületeken hagy is kívánni valót maga után.

Felnőtt utasvédelem (32 pont, 88%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető teljes teste megfelelően védett maradt, az elöl utazó felnőtt utas mellkasát érő, valamelyest nagyobb erők miatt azonban ez a testrész csak megfelelő osztályozásban részesült. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Captur újfent a mellkas magasságában teljesít gyengébben: az itt mért adatok megfelelő, még a test többi részén regisztrált lassulások jó értéknek számítanak. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosár összenyomódott, a mellkas védelmét gyengének, a hastájét marginálisnak ítélték meg. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem csupán marginális. 
Gyermekbiztonság (39 pont, 79%) 
A 18 hónapos gyermek védelme hiánytalan, a 3 éves gyermeket megtestesítő bábu (akit szintén hátrafelé néző ülésben helyeztek el a tesztelők) feje azonban találkozott a C-oszloppal, ezért az autó nulla pontot kapott erre a vizsgálati elemre. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat. A gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A tájékoztató és figyelmeztető jelzések egyértelműek. 
Gyalogosbiztonság (22 pont, 61%) 

A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért. A fej védelme általánosságban megfelelő volt azokon a területen, ahol akár a felnőtt, akár a gyermek gyalogosok feje a jármű elemeivel találkozhat. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Alapfelszerelés a vezető által beállítható tartományú sebességhatároló rendszer.

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.