Váratlan Achilles-sarkak

Törésteszt: Renault Captur 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 11.00

Az alapját adó Clio már bizonyította rátermettségét, most a városi szabadidőjárművek üdvöskéje saját jogán is helytállt, még ha teljesítménye egyes részterületeken hagy is kívánni valót maga után.

Felnőtt utasvédelem (32 pont, 88%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető teljes teste megfelelően védett maradt, az elöl utazó felnőtt utas mellkasát érő, valamelyest nagyobb erők miatt azonban ez a testrész csak megfelelő osztályozásban részesült. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Captur újfent a mellkas magasságában teljesít gyengébben: az itt mért adatok megfelelő, még a test többi részén regisztrált lassulások jó értéknek számítanak. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosár összenyomódott, a mellkas védelmét gyengének, a hastájét marginálisnak ítélték meg. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem csupán marginális. 
Gyermekbiztonság (39 pont, 79%) 
A 18 hónapos gyermek védelme hiánytalan, a 3 éves gyermeket megtestesítő bábu (akit szintén hátrafelé néző ülésben helyeztek el a tesztelők) feje azonban találkozott a C-oszloppal, ezért az autó nulla pontot kapott erre a vizsgálati elemre. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat. A gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A tájékoztató és figyelmeztető jelzések egyértelműek. 
Gyalogosbiztonság (22 pont, 61%) 

A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért. A fej védelme általánosságban megfelelő volt azokon a területen, ahol akár a felnőtt, akár a gyermek gyalogosok feje a jármű elemeivel találkozhat. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Alapfelszerelés a vezető által beállítható tartományú sebességhatároló rendszer.

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.