Az Euro NCAP töréstesztjén a Mitsubishi ASX-nek igazából már csak a gyalogosvédelem területén kellet bizonyítania. Korábban ugyanis az utasvédelemre öt csillagot kapott az Australian NCAP vizsgálatán. Természetesen azért az európai laboratóriumban is módszeresen végigcsináltak minden tesztet.

Abban manapság már semmi meglepő nincs, hogy a frontális ütközésnél jól teljesítenek az autók, hiszen az utascella gyakorlatilag sértetlen marad. Az ASX-nél ugyan elmozdult az A-oszlop, de ennek mértéke elhanyagolható. Az viszont meglepő, hogy az elöl ülők felsőtestét, térdeit és lábait jól védő autóban, a sofőr lábfeje és bokája sérülésveszélynek van kitéve, ezért ezek védelmére csak közepes minősítést kapott a Mitsubishi.
Ennek ellenére az első traktusban biztonságban érezhetik magukat a különböző magasságú és testfelépítésű utasok.


Ugyanilyen felemás eredményt hozott az oldalsó védelem vizsgálata. Az oldalról jövő ütközés maximális pontszámot eredményezett, míg az oszlopnak ütköztetve az autót, a mellkas védelme csak elégséges értékelésre volt elegendő. Ostorcsapás okozta sérülések ellen közepes védelmet nyújt az ASX.

A 18 hónapos és 3 éves gyerekeket helyettesítő bábuk mellkasára és fejére kis erők hatottak mind a frontális, mind az oldalról jövő ütközések során.
Az utasoldali légzsák kikapcsolható, ezért ott is rögzíthető gyerekülés. Viszont a légzsák állapotára vonatkozó információ nehezen értelmezhető. Az első utas ülésére menetiránynak háttal rögzített gyerekülés és a bekapcsolt légzsák által okozott veszélyre jól olvasható felirat hívja föl a figyelmet.

A lökhárító jó osztályzatot kapott a gyalogosok lábának védelmére, ám a motorháztető éle megnöveli a sérülésveszélyt. Maga a motorháztető viszont mind a gyerekek, mind a felnőttek fejének jó védelmet nyújt.


Még a legolcsóbb ASX-ből sem marad ki az elektronikus menetstabilizáló berendezés (a japán gyártónál ez MASTC névre hallgat), illetve a biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzés. Igaz, ez utóbbi csak az első ülésen utazókra figyel.

Mitsubishi ASX
Felnőttutas-biztonság86%
Gyermekutas-biztonság78%
Gyalogosvédelem60%
Biztonsági segédeszközök71%
Végeredmény*****