A Volvótól az ember a biztonság terén csakis a legjobb eredményt várja, a svéd márka autói pedig nem is szoktak csalódást okozni. A gyártó egyébként is legbiztonságosabbként hirdetett modellje, az XC60 az EuroNCAP töréstesztjén is hozta a formáját.

Bár ezzel a szabadidő-autóval szinte lehetetlen ütközni, ha erre mégis sor kerül, már-már nyugodtan ülhetünk benne, nem sok bajunk esik majd. Az utascella stabilitását jól mutatja, hogy a frontális ütközésnél az A oszlop körömfeketényit, mindössze 3 mm-t mozdult el hátra, de a front-, és oldalsó fej- és testlégzsákok, a többfokozatú övfeszítők, överő-elosztók, valamint a baleset esetén oldalirányban eltörő kormányoszlop is mind-mind garantálja a lehető legkisebb sérülést.

Kutya baja

Kutya baja


Az XC60 a felnőtt utasok biztonságára minden próbán maximális pontszámot gyűjtött, ez összesen 37 pont, öt csillag. Hibátlan.

A gyermekek védelmében is közel jár a tökéleteshez a Volvo, a bábuk eredményeinél mindössze egyetlen töredékpontot vontak le, de az EuroNCAP tesztelői most is meglovagolták vesszőparipájukat: bizony még a svédeknek sem sikerült megfelelően figyelmeztetni a bekapcsolva hagyott első utasoldali légzsák gyermekülésre jelentett veszélyeire. “Természetesen”, mint mindig, a hátsó ülések ISOFIX rögzítőpontjainak jelölésére is volt panasz, így az eredmény “csak” 39 pont, négy csillag lett.

Az esetleg elgázolt gyalogosokra viszonylag jól vigyáz az XC60 lökhárítójának és motorháztetejének középső sávja, de oldalt már nem ilyen fényes a helyzet, ahogy a motorháztető felső sávja is komolyabb fejsérülési kockázatot jelent a felnőtt áldozatok számára. 17 pont – két csillag.