A Mitsubishi platós autója, az L200-as eljutott az EuroNCAP tesztlaborjába is. A japán pickup nem szerepelt kiemelkedően, de ne feledjük, hogy a teszt eredménye csak az autó saját súlycsoportjában értelmezhető – a négycsillagos L200 egy Smartot papírként gyűrne össze.

A Mitsu közel kéttonnás autója a hagyományos frontális teszten szívszorító eredményt produkált  – a vezetőülésben helyet foglaló bábu mellkasa nem úszta meg sérülés nélkül a becsapódást. A lábak szintén veszélyben vannak, a műszerfal nem egészen kíméletes velük – légzsák pedig nem tompítja az ütközést az alsó régióban. Az utastér összességében ép maradt, ez így 9 pont.

Ahogy a lábakat, úgy a törzset és a fejet sem védi légzsák oldalról, ennek ellenére az L200 az oldalirányú teszten maximális pontszámot (16) ért el. A felnőtt utasok védelmére így az autó összesen 27 pontot, négy csillagot gyűjtött.

A műszerfal nem kíméli a benn ülőket

A műszerfal nem kíméli a benn ülőket


Ahogy szinte minden modellnél, az EuroNCAP ítészei most is szóvá tették az utasoldali frontlégzsák állapotának nem egyértelmű jelzését, amely így veszélyt jelenthet az egyébként beszerelhető gyerekülés kis utasára. Ugyancsak nem voltak elégedettek a hátsó ülések ISOFIX rögzítőpontjainak jelölésével, az ütközéskor mutatott eredményt is tekintetbe véve így a pickup 32 pontot, három csillagot szerzett a gyermekek védelmére.

Ha van egyáltalán különbség, akkor  az ilyen típusú autók közül is legkevésbé a Mitsubishi elé lépnénk gyalogosként, a teszten ugyanis kiderült, hogy sem a lökhárító, sem a motorháztető nem nyújt szinte semmilyen védelmet a potenciális áldozatoknak. 2 (!) pont, egy csillag.