Biztonságosnak mondható a Suzuki új kisautója, a Splash. Az Euro NCAP töréstesztjén négy csillagot kapott a felnőttvédelemre vonatkozó vizsgálatok során. Ez jó eredménynek számít, persze lehetne jobb is, hiszen a Fiat 500-nak sikerült ötcsillagos eredményt hoznia.

A 64 km/órás frontális ütközésnél az utascella végig stabil maradt. Viszont az autó pontokat veszített, mert a műszerfal potenciális veszélyforrás az elöl ülők combjaira és térdére. Ezért végül 13 pontot kapott a Suzuki.

16-ot szerzett viszont az oldalütközéssel, ahol szintén jól ellenállt a behatásoknak. Kapott még egy pluszpontot a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzésért, így összesen 30 pontot gyűjtött, ami négy csillagot ér. Bár az összetört 1,2 GLS modellekben sok biztonsági felszerelés szerepelt, de nem volt ellátva függönylégzsákkal, ezért az oszlopnak csapódást nem szimulálták.


Jó hír a szülőknek, hogy a Splashban a jobb oldali légzsák kikapcsolható, így oda is elhelyezhető menetiránynak háttal a kicsi. Viszont a szakemberek számos apróbb hibát véltek felfedezni. Felhívják például a figyelmet arra, hogy nem teljesen egyértelmű a légzsák státuszának visszajelzése.

Ezenkívül az autóban nem szerepelt az összes európai nyelven felhívás a bekapcsolt légzsák melletti gyerekülés-használat veszélyeiről. De a gyártó nem jelölte egyértelműen a hátsó ülésen található ISOFIX csatlakozókat sem.

Összességében 32 pontot gyűjtött a Splash, ami három csillagot ér a gyermekvédelem tekintetében. Itt öt lehet a maximum. Négyből hármat kapott a kisautó a gyalogosvédelmi megoldásaira. A lökhárítóját rendben találták, meg is kapta a maximumpontot, viszont egyet sem adtak a motorháztető első részére, az túl kemény.