A Renault-kra jellemző, hogy jól szerepelnek a törésteszteken, bár legutóbb az új Twingo egy kicsit rontott ezen a képen. Az új generációs Laguna azonban kiköszörüli a csorbát, de még hogyan! Az EuroNCAP szakemberei öt csillaggal jutalmazták az eredményt.

A Laguna mind a frontális, mind az oldalirányú teszteken tökéletesen teljesített, a benn ülők nagy valószínűséggel karcolásokkal ússzák meg az ütközést, ha az bekövetkezik. Annak ellenére, hogy az autóban nincs térdlégzsák, a renault-soknak sikerült megoldani, hogy a műszerfal ne jelentsen veszélyt a lábakra. A front- és oldallégzsákok – ezekből természetesen jut a testre és a fejre is -, az överőelosztó és az övfeszítő is mind kiválóan vizsgázott. A végső értékelésnél ez a maximális 36 pontot, öt csillagot ért.

Hurrá, kutyabajom!

Hurrá, kutyabajom!


Mivel családi autóról van szó, ezért a család legkisebb tagjainak biztonsága is fontos szempont, és a Laguna itt sem vall szégyent. A törésteszten a “hároméves” bábu a felnőttekhez hasonlóan sértetlenül megúszta, erre is maximális pontot kapott az autó. Sajnos, ahogy mindig, az EuroNCAP szakemberei ez esetben sem voltak megelégedve az anyósülés kikapcsolható légzsákjának állapotjelzőjével, ez pedig veszélyt jelenthet az előre beszerelt gyermekülés esetén. Ugyancsak hiányolták az ISOFIX rögzítőpontok világos jelölését. A kisebb hibák miatt így ezen a téren a Laguna “csak” 41 pontot gyűjtött, ami négy csillagot jelent.

Míg a benn ülőknek szinte tökéletes biztonságot nyújt a Renault, a gyalogosokat már nem kíméli, az autó lökhárítója és motorházteteje is komoly sérülésveszélyt rejt gázolás esetén. 10 pont, két csillag.