A Dodge Caliber is megfordult az Euro NCAP töréstesztjén. Az amerikai versenyző nem is nyújtott rossz eredményt, összesen 29 pontot gyűjtött az izmos külsejű családi autó. Az oldalirányú védelem kimagasló, de a gyalogosölési képessége is elég magas.

A hagyományos 64 km/órás frontális ütközésre 11 pontot adtak a Dodge-nak az NCAP szakértői, hibaként a légzsákok nem megfelelő nyomását említik, ami miatt előfordulhat, hogy az elöl ülők a légzsák ellenére is lefejelik a műszerfalat egy nagyobb ütközésnél. Ugyancsak nem találták túl biztonságosnak a műszerfal kialakítását a térdek és a combok épségének szempontjából.

Az oldalirányú ütközéseknél a Dodge Caliber “csillagos ötösre” vizsgázott, a maximális 16 pontot vitte el. Az autó az oszloptesztnél is megkapta a lehetséges 2 pontot.


A gyermekülések biztonsága is megfelelő, a megszerzett 38 pont 4 csillagot ért. A gyártó nem hívja fel egyértelműen a figyelmet arra, hogy veszélyt jelenthet, ha az anyósülésbe a menetiránynak háttal néző gyermekülés kerül, amikor a légzsák nincs kikapcsolva.

Biztonsági felszerelések tekintetében jól felszerelt a Caliber: vezető- és utasoldali, oldalsó fej- és testlégzsákokkal is rendelkezik, a tesztelők csak a vezető térdeit védő légpárnákat nem pipálhatták ki.

Míg a bent ülők biztonságban érezhetik magukat, addig a Dodge a gyalogosokra halálos veszélyt jelent, a lökhárító és a motorháztető minimális védelmet sem nyújt az autó elé keveredő áldozatnak, erre az autó mindössze 5 pontot kapott, ami egyetlen csillagot jelent. Mozgó Dodge Calibert tehát csak biztonságos távolságból nézegessünk.