Hiába 2,5 tonnás a Landwind szabadidő-autója, baleset esetén nem sok esély van a túlélésre, legalábbis a korábbi törésteszt szerint. Most egy másik kínai modellt vettek górcső alá a német szakemberek. A Dekra és az ADAC is összetört pár Brilliance BS6-ost. A  középkategóriás limuzin elvileg Európa meghódítására született. Az eredmény azonban ezúttal is lehangoló.

Ugyanott gyökerezik a probléma most is, az utascella nagyon gyenge, mind frontális, mind oldalsó ütközés esetén jelentősen deformálódik. .

Gyenge az utascella

Gyenge az utascella


Az ADAC ajánlása szerint jobb, ha nem ülünk a vezetőülésbe, hiszen a 64 km/órával végzett teszt során a kormány, a műszerfal és az első kerék is mélyen az utastérbe nyomult, súlyos sérüléseket okozva a fejen, a combon és a lábakon. A pedál 32, a műszerfal 20 centivel ment beljebb, mialatt az A oszlop teljesen elmozdul helyéből, és légzsák sem jó irányban nyílik. Az is a vezető ellen dolgozik, hogy baleset esetén az ajtó is beszorul, ami nehezíti a mentést. Lehet, hogy jobb lenne a tetőn át menteni, mert viszont felnyílt, mint a konzerves doboz.

Kicsivel van jobb helyzetben az anyósülésen ülő utas, legalábbis, ha nem teljesen frontális az ütközés. A jobb oldali légzsák rossz hangolása, illetve az överő-határoló hiánya viszont jelentős terhelést ró az ott helyet foglaló mellkasára. Az utas lábain a műszerfal kemény elemei hagynak mély nyomokat. Nem meglepő, hogy a maximális 16-ból mindössze 4 pontot kapott az autó a frontális teszt során.
 
Oldalütközésénél is csak 8 pont jött össze a 16-ból. Ilyenkor szinte semmi nem védi az utasokat, hiszen sem függöny-, sem oldallégzsák nincs, van viszont belül betonkemény párnázatlan tetőél, ami súlyos sérüléshez vezethet. Az oszloptesztet nem végezték el, az oldallégzsák hiányában.  

Ezzel szerették volna meghódítani Európát

Ezzel szerették volna meghódítani Európát


Megfelelő gyermekülésben még ebben az autóban is biztonságban lehetnek a kicsik. A másfél és hároméves “gyerekekkel” végzett tesztek során 30 pontot kapott az elérhető 49-ből a BS6.

Hiába gyűjtött azonban a felnőtt vizsgálatoknál 12 pontot az autó, ami két csillagot is érhetne, az ADAC a másodiktól megfosztotta az autót, mivel az oldalütközésnél, a hasnál és a mellkasnál mért terhelés átlépte az alapvető biomechanikai értéket. Ez halálhoz is vezethet. A végeredmény: ötből egyetlen csillag.

Azt hihetnénk, hogy akkor ez az autó nagyon olcsó, de nem. AZ ADAC összehasonlítása szerint Németországban olcsóbban vehető Skoda Superb, vagy Kia Magentis is, melyek négy csillagos eredménnyel zártak.