Ötcsillagos, hibátlan eredménnyel végződtek a Land Rover Freelander II töréstesztjei. A négykerék-hajtású szabadidő-autó összesen 35 pontot szerzett, amiből a frontális ütközésre 15 pontot (94 százalék) oldalütközésre 18 pontot (100 százalék), míg a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető jelzésért további 2 pontot szerzett.

Oldalról nehéz fogást találni rajta

A teszteken ötajtós, TD4-es motorral felszerelt modelleket törtek darabokra, amelyekben elöl kétfokozatú légzsákok, oldal, függöny, illetve a vezető oldalán térdlégzsák óvja az utasokat. Ezen túl balesetkor hosszirányban összeroskadó kormányoszlop, az övekben előfeszítő és őverő-határoló, valamint ABS, fékerő-elosztó, fékasszisztens, és menetstabilizáló is került az autókba.

Frontális ütközés után a szakemberek a kormány esetében 2 milliméteres, a gázpedálnál pedig 28 milliméteres elmozdulást mértek. Ütközéskor a biztonsági kormányoszlop még több teret adott a vezetőnek, hogy sérülés nélkül ússza meg a kalandot, de a nagyméretű térdlégzsák is remekül szerepelt.

Gyermekvédelem tekintetében is igen jól szerepelt a Freelander II, ebben a számban a maximális öt csillagból 40 pontos (82 százalékos) eredményével négyet szerzett meg.  Bár a dinamikus teszteken hibátlanul teljesített az autó, és az utasoldali légzsák is kikapcsolható, így hátrafelé néző gyermekülés is beszerelhető az autóba, a szakemberek szokás szerint ismét sikeresen belekötöttek a jelzésekbe. Szerintük ezek itt sem kielégítőek.

Gyalogosvédelme azonban még ebben a kategóriában is meglehetősen gyengén szerepelt, mindössze egy csillagot kapott a Land Rover, 7 ponttal, 19 százalékos eredménnyel. Nem tudott pontot szerezni sem a lökhárító, sem a gépháztető éle. A felnőtt és a gyermek gyalogosok fejét veszélyeztető motorháztető is csak gyenge minősítést szerzett.