Sorra került az Euro NCAP töréstesztjén a Fiat új alsó-középkategóriás modellje, a Bravo is, amely a legmagasabb, öt csillagos eredménnyel jutott túl a betonfalon. A kiválónak számító eredményhez az első két légzsák mellett oldal és függönylégzsákok is besegítettek, valamint a biztonsági öv előfeszítő és az överőhatároló is hozzájárult.

Bár összességében az elért 33 pont elégnek bizonyult az ötcsillagos eredményhez, de azért akadtak apróbb hibák a Bravo vizsgálata során. Bár frontális ütközéskor a kormány alig néhány millimétert mozdult el, hasonlóan az A-oszlophoz és a pedáljai is eredeti helyükön maradtak, de a gyújtáskapcsoló, a kormányoszlop és a kesztyűtartó alkatrészei már veszélyt jelentenek az elöl ülők combcsontjára.

Ezért ebben a műsorszámban csak 81 százalékos (13 pont) eredményt tudott elérni a Fiat. Oldalütközésnél ennél jobban szerepelt, ott 100 százalékos teljesítményt nyújtott. (18pont) A maradék kettő pont, pedig az öv becsatolására figyelmeztető jelzésért járt.

Az autó gyermekvédelemre kapott 36 pontos (73 százalékos) eredménye mindössze három csillagot ért. A vizsgálatot végzők pontokat vontak le a Fiattól, mert több más gyártóhoz hasonlóan a kikapcsolható légzsákra figyelmeztető jelzés, valamint gyermekülés rögzítőpontjainak jelölései nem eléggé egyértelműek.

Gyalogosvédelmét mindössze 16 pontra (44 százalékra) értékelték a szakemberek, ebből csupán két csillagra futotta. Egyedül a lökhárító közepének alja, illetve a gépháztető eleje nyújt némi esélyt a gyalogosoknak, a motorháztető szélső elemeit azonban keményebb “fából” faragták, így a gyalogosok jobban teszik, ha nem üttetik el magukat Bravóval.