Miután decemberben az Euro NCAP laborjában darabokra hullott a Toyota Auris, a biztonságtechnikai szakemberek a Corolla limuzin változatát is összetörték.

A tesztelt járművekben az utasok épségére elöl két darab légzsák, oldal és függönylégzsák, a vezető oldalán pedig térdlégzsák is ügyel. Az első utasok övei előfeszítőt és överő-határolót, valamint a biztonsági öv becsatolására emlékeztető jelzést is kaptak, míg az elektronikai biztonsági arzenál ABS-t, fékerőelosztót és fékasszisztenst tartalmaz.

Frontális ütközésnél 15 pontot (94 százalékot) szerzett a Corolla, a kormány elmozdulása minden irányban bőven egy centiméter alatt maradt, és az utastér is megtartotta formáját, méretét. A Toyota példája jól demonstrálja, hogy a magas és alacsony embereknek az üléspozíciótól függetlenül egyaránt óriási segítséget jelenthet a sérülések csökkentésében a légzsák. Nem ennyire rózsás a helyzet a pedálok terén, ott a fékpedál 76 mm-rel került közelebb a vezető lábához, ennek köszönhető a pontveszteség.

Oldalütközésre szintén 94 százalékos, 17 pontos értékelést kapott a Toyota, ami a frontális ütközésre kapott 15, és az öv becsatolására figyelmeztető jelzésért kapott 2 ponttal összesen 34 pontot jelent a Corollának. Ezzel pedig az Auris után a Corolla is ötcsillagos eredménnyel zárt.

Gyermekvédelmét négy csillagosra értékelték, bár maximális pontszámmal teljesítette a dinamikus teszteket, a kikapcsolható utasoldali légzsák állapotának visszajelzése nem elég egyértelmű, illetve a gyermekülések csatlakozópontjainak jelölésével sem voltak 100 százalékig elégedettek a bírák, amiért így 23 pontot zsebelhetett be a Toyota.

Gyalogosvédelemre három csillagot kapott az autó, ami jó eredménynek számít. A lökhárító és a motorháztető közepe megfelelő, míg a szélek szerényebb védelmet nyújtanak az áldozatnak gyalogosgázoláskor.