Az összezúzott 1,2-es benzines Roomster biztonsági berendezései között megtalálható az első két légzsák, ami mellett oldal és függönylégzsák is segít az esetleges baleset túlélésben. Első biztonsági öveihez előfeszítő és överő-korlátozó is jár, de az öv becsatolására csak az első utasokat figyelmezteti a jármű. Elektronikai arzenálja pedig ABS-ből és kipörgésgátlóból áll.

Frontális ütközésnél problémák voltak az övfeszítő és a légzsák működésével. Míg előbbi egyáltalán nem, addig a légzsák késve ugyan, de tette a dolgát. Ezek a hibák a szakemberek szerint az ütközéskor megsérült akkumulátorkábelek számlájára írhatók. A Skodánál javítottak a megoldáson, de a megismételt teszt is csak részben volt sikeres. Ekkor a módosított vezérlőegység már időben kapcsolta be a légzsákot és az övfeszítő is tette a dolgát. A hibák ellenére 88 százalékos, 14 pontos eredményt ért el a Roomster.

Kormánya a vezető felé egyáltalán nem, felfelé és oldalra is csupán minimális mértékben, 5, illetve 14 mm-rel mozdult el. Pedáljai is állták a sarat, mindössze 33 mm-rel került hátrébb a fékpedál.

Oldalütközés esetén jobb a helyzet, itt hibátlan, 100 százalékos (18 pontos) értékelést kapott a jármű.

Gyermekvédelmét négy csillaggal jutalmazták, (40 pont, 82 százalék) annak ellenére, hogy a dinamikus tesztek során maximális eredményt ért el az autó. Értékelték a kikapcsolható utasoldali légzsákot, de értékes pontok úsztak el a szakemberek szerint nem tökéletes jelölések és figyelmeztetések miatt.

Gyalogosvédelem terén a lökhárító hozta a legjobb eredményt, így a gyalogosok lábára nem jelent nagy veszélyt a Skoda eleje. Gépházteteje már nem szerepelt ennyire fényesen, a gyermekek és a felnőttek fejére is veszélyes a kemény motorháztető. Ezért erre csak két csillagot (14 pont, 39 százalék) kapott a cseh egyterű.