Vélhetően az Audi szépen megkéri majd az Euro NCAP-t, hogy legyenek szívesek újra összetörni pár Q7-esüket, mert a nagytestű autó elsőre elég rosszul szerepelt a felügyelet töréstesztjén. Bár az oldalsó ütközés során, amikor az autó egy oszloppal találkozott, még tiszta volt az ég – a 2,5 tonnás vas hozta a kötelezőt és 18 pontot (100%) szerzett.

Nem úgy a frontális ütközés során, itt ugyanis a 3,2-es motorral szerelt autó mindössze 12 pontos (75 %) eredményt ért el. Nem az utascellával volt gond, az megőrizte méretét, a kormánykerék is alig mozdult el, és a légszákok is rendesen kinyíltak. Csakhogy a lábtérben nem várt dolgok történtek: nemcsak a kuplungpedál mozdult el, de kormányoszlop és a műszerfal is sérülést okozott a vezetőt szimuláló bábuknak.

De ekkor még a java hátra volt: szétváltak ugyanis a lábtér és a tűzfal lemezei, illetve elengedtek az A oszlop ponthegesztései a lábtérben. Bár az Audi a teszt után megtalálta a hibát a gyártásban, és azt ki is javította, az Euro NCAP súlyos pontokat vont le a Q7-től.

Az Euro NCAP szakemberei nem szánták meg az Audit, még az első ülésekhez kapcsolódó a biztonsági övek bekapcsolására figyelmezető jelzés sem lágyította meg a szívüket. Fuccs a máskor simán járó plusz két pontnak, mert a jelzés nem volt elég hangos és tiszta, hogy megfeleljen az Euro NCAP szigorú szabályainak.

Összességében ez 30 pontot jelent, ami csak négy csillagot jelent. Ez annál is rosszabb az Audi szempontjából, mert a konkurensek, a Volkswagen Touareg és a Volvo XC90 öt-öt csillaggal, boldogan távozhatott a roncstelep irányába. Mondjuk 2003-ban a BMW X5-ösnek is csak másodikra lett meg a fünf sterne.

Butaságon múlott a jobb eredmény a gyermekek biztonságával kapcsolatos teszteknél is. Maximális pontot kapott a Q7, a hátul gyermekülésben elhelyezett 3 éves és 18 hónapos babákat szimuláló bábukkal mind frontális, mind oldalsó ütközés esetén.

Ám pontokat vesztettek, azért mert nem felelt meg az Euro NCAP szabályainak az a figyelmezetés, amely arra szólít fel, hogy a jobb első ülésre háttal rögzíthető gyermekülést ne tegyünk. Az anyósülésnél ugyanis a Q7-ban nem lehet kikapcsolni a légszákot. Az eredmény 39 pont (80 %), ez négy csillagra jó.

Még szerencse, hogy az Audi Q7 motorházteteje olyan magasan van! A gyalogosgázolási vizsgálatnál ugyanis kiderült, hogy bár a lökhárítója puha (maximális pont), de ha a gyalogos a levegőbe kerül és motorháztető eltalálja, s az áldozat visszaesik rá, akkor komoly baja lehet, mert a dizájnolt elem kőkemény. Ezért itt kemény nulla ponttal (a rend kedvéért: 0%) zárt a kocsi. Az így begyűjtött 15 ponttal (42%) két csillag morzsálódott a maximális négyből.