Nem is siettetik, hogy a törésteszt-specialista elvégezze saját vizsgálatait, helyette megvárják, míg majd ők jelentkeznek az autóért. A svéd gyár szerint egyetlen cég tesztje különben sem adhat teljes képet egy gépkocsi biztonságáról.

A nyáron érkező új Volvóban szériatartozékként hat légzsák jár, amelyek között megtalálható az oldalütközésekkor hasznos, két kamrából álló új oldallégzsák is. Ezek egyik fele a csípő, másik fele pedig a mellkas védelmét látja el.

Négy részre oszthatók az autó elejét felépítő elemek, amelyek mindegyikét úgy tervezték, hogy ütközéskor előre meghatározott irányban gyűrődjenek, így nyeljék el a keletkező energiát. A külső két zóna feladata a minél nagyobb gyűrődés és energia-elnyelés, míg az utasokhoz közelebb lévő részek már jóval merevebbek, fő feladatuk az utasok épségének védelme.

Aktív biztonsági berendezésekkel is gazdagon ellátták az autót, így adaptív sebességtartó rendszer is rendelhető a kocsihoz. Ez változtatja a beállított sebességet, ha a radar szerint túl közel van az autó előtt közlekedő jármű. Ha a követett jármű hirtelen fékez, akkor figyelmeztető hang és a szélvédőn villogó vörös fény jelzi a lehetséges veszélyt, közben a fékbetéteket pedig közvetlenül a féktárcsák közvetlen közelébe állítja, hogy ha a vezető a fékpedálra lép, a reakcióidő minimális legyen.

Nem ez az egyetlen szerkezet, ami a lehetséges veszélyforrásokra hívja fel a figyelmet, hiszen a visszapillantó-tükrök alatt kamerák figyelik a holttérbe kerülő tárgyakat. Az autó biztonságáról pedig a Personal Car Communicator névvel illetett, leginkább kulcsnak látszó berendezés gondoskodik, amely akár 100 méter távolságról is meg tudja mondani zárva van-e az autó, illetve az esetleges autófeltörésről is azonnal értesíti a tulajdonost, a semmire sem jó szirénázás helyett.