Tavaly novemberben a Chevrolet miniautója a Spark nagyon rosszul szerepelt az Euro NCAP töréstesztjén, amit a cég egy másik autója most megismételt. Az új lépcsőshátú modell az Aveo két csillagot kapott a frontális, félátfedéses törésteszt során, de ebből egyet levontak a vezetőt érő életveszélyes terhelés miatt. Leginkább a vezető mellkasa és a combja van veszélyben egy esetleges ütközés során, amikor a kocsi A-oszlopa is drasztikusan megsérül. Erre a 19 százalékos eredményre, három pontot kapott a kocsi.

Az autó oldalütközés elleni védelme jó, de az itt szerzett pontokkal (17) sem adtak a szakemberek három csillagot a kocsinak. A gyalogosok és a gyermekülésben elhelyezett utasok védelmét is viszonylag jól megoldották, itt háromcsillagos eredménnyel zárt az Aveo.

Jól szerepelt a legutóbbi teszteken a Suzuki új modellje az SX4. Összesen 29 pontot szerzett a kocsi, ami négycsillagos eredményt jelent az Euro NCAP pontrendszerében. Az SX4 ennél kicsit jobban is zárhatott volna, ha a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés hangosabb lenne, mert így az Euro NCAP nem ad pluszpontot érte. Az ok az, hogy a vijjogást elnyomhatja a szellőzőventilátor, a Suzuki ezért bántóbbra veszi a hangját.

Amíg a frontális ütközéses tesztnél 69 százalékos eredményt ért el a Magyarországon készülő autó, az oldalsó ütközést vizsgáló teszten maximális eredménnyel zárt. A gyalogosvédelem és a gyermekvédelem terén egyaránt három csillagot kapott a kocsi.

A Peugeot 207-es is kiválóan szerepelt a törésteszten, ahol mind az oldalsó, mind a frontális ütközési tesztek esetén 94 százalékos eredményt ért el a kocsi. Kapott plusz három pontot az bekapcsolatlan övekre figyelmeztető jelzőkért, így nem is meglepő az ötcsillagos eredmény. A gyermekek védelmére négy csillagot kapott a 207-es, a gyalogosokkal folytatott vizsgálaton három csillaggal zárt.

Falhoz csapták a Kia Cerato-t is a biztonságtechnikai szakemberek. A dél-koreai gyártó autója három csillagot kapott, mert a frontális ütközésénél 63 százalékos (10 pont) , oldalsó ütközésénél pedig 45 százalékos (8 pont) eredményt regisztráltak. Az utóbbi tesztnél a vezető mellkasán mértek túl nagy terhelést. Az autó azzal vesztett pontokat, hogy a műszerfal alsó része veszélyt jelent frontális ütközésénél az elöl ülők lábára. Nem bánik kesztyűs kézzel a gyalogosokkal sem a Cerato, ennél a vizsgálatnál egy csillagot kapott, szemben a gyermekvédelemre kapott három csillaggal.

Az amerikai szakemberek után az európaiak is összetörték a Hyundai Tucsont. Az autó oldalvédelme kitűnő, itt 100 százalékos (18 pont) eredményt kapott a kocsi, a félátfedéses első ütközésnél 69 százalékos (11 pont) eredménnyel végzett a kocsi. Ez összességében négy csillagot hozott a kocsinak. A hátul utazó gyermek 65 százalékos biztonságban vannak a kocsiban, ami három csillagot ér. A gyalogos viszont, ahogy a többi szabadidőautónál itt sem reménykedhetnek túl sok jóban, az eredmény egy csillag.