Több teljesen új teszt bevezetését tervezi a jövőben az Euro NCAP. Az autógyártóktól független szervezetnél az autók az alapján nyerik el a csillagokat (pontokat), hogy mennyire tudták megvédeni az utasokat a törésteszteken, ahol deformálódó akadálynak csapják a kocsikat. Ezzel az autók passzív biztonságáról alkothattak véleményt a szakemberek.

Ám ezen a héten az Euro NCAP szakértői összeülnek Brüsszelben, hogy megvitassák, miként lehetne bevonni az aktív biztonsági eszközöket a vizsgálatokba. Szeretnék megtalálni azt a módszert, amivel ellenőrizhetnék, hogy az autó fékei, irányíthatósága, az utastérből való kilátás hogyan segítik a vezetőt abban, hogy elkerüljön egy balesetet.

“A modern autók gumijai, tapadása és útfogása jobb dinamikát kölcsönöz az autóknak, mint korábban valaha.”- mondta Cordelia Wilson az Euro NCAP-től, majd hozzátette:” Reméljük, hogy vizsgálataink kiterjesztése az autó egyéb jellemzőire csökkenti egy esetleges baleset bekövetkezésének esélyét.”