Dacia törésteszt – Gyenge szereplés

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2005.05.10. 11.05

Három csillaggal zárta az Euro NCAP szabvány szerint végrehajtott töréstesztet a Dacia Logan.

Nemrég a DEKRA frontális töréstesztet végzett a Dacia Logannal a német Auto Bild hetilap megbízásából. Az autót a szabványosított európai törésteszt alapján az orr-rész 40 százalékával ütköztették deformálódó akadálynak 64 km/órás sebességgel.

A román autó karosszériája erősnek bizonyult. Az első gyűrődési zónán kívül a karosszéria alig torzult, jól bírta az ütközést. A Logan ajtaja a kísérlet után nem volt kézzel nyitható, erőszakkal kellett felfeszíteni.

A bábuktól érkező gyorsulási adatok veszélyesen magas sérülésveszélyt jeleznek. “A dummyk fejét olyan erős lassulás érte, hogy súlyos agykárosodással vagy akár halállal kellene számolni.” – írta a tesztről az Auto Bild. A súlyos sérülésveszélyért a Logan övfeszítő és överő-korlátozó nélküli övrendszere felelős a törésteszt alapján.

Az előrezuhanó utasokat durva rántással fogja meg a biztonsági öv, ami veszélyesen magas HIC-értéket okoz. A vezető fejsérülési értéke (Head Injury Criteria) 943, az utasé 1197 volt. 350 körüli HIC értéket mondanánk jónak. A szervezők két nappal később egy másik Logant is összetörtek. Míg az elsőben egy tizedmásodpercet késett a légzsákok nyitása, addig a másodikban már jobban működött a rendszer.

Jóval kedvezőbb a kép a mellkast illetően. A vezetőét csekély, az utasét közepes sérülésveszély fenyegeti. Erősen kifogásolható a lábfej védelme a vezető oldalán. A sofőr mindkét lábfejét veszélyezteti a pedálok elmozdulása, míg lábszára biztonságban van. Utas oldalon sem a lábfejre, sem a lábakra nem leselkedik veszély.

A Logan végül három csillagos eredményt ért el, amiben nincs semmi meglepő, megfelel a Renault előrejelzésének. A Renault a sajtóbemutatókon is három csillagot ígért, mert a fejlesztés során a biztonsági munkálatok is szigorú takarékossággal folytak, és anyagi okokból az övfeszítő és az överő-korlátozó kimaradt az autóból.

Kommentek

F1: A Force India nem hisz Perez lelépésében

Bár a spekulációk a Renault-hoz kötik Sergio Perezt, a Force Indiánál azt mondják, jövőre is náluk versenyez majd.

Földönkívüliek támadtak meg egy autómosót

Mostanában nagy divatja van a hátborzongató átveréseknek, amiből a Ford sem akar kimaradni.

Újabb halottaskocsi, amivel stílusos a távozás

Az olasz cég Maseratikat alakít át, és azt kell mondjam van olyan stílusos, mint a Rolls-Royce vagy a Panamera halottaskocsi.

Versenyautónak is lenyűgöző a Lexus csúcskupéja

A jelenlegi RC F helyett jövőre az LC kupét küldi csatába a Lexus és a Gazoo Racing a japán Super GT szériában. Már pusztán esztétikai megfontolásból támogatjuk a döntést!

Bluetooth-rádió a kocsiba ötezererért Kínából: ér valamit?

Öreg, vacak autómba olcsó, vacak rádiót kerestem. Találtam is, meglehetősen zsákbamacska jelleggel, előre fizetősen, Kínából az E-bayen. Megvettem. Megjött. Elmondom, milyen.

F1: Hamiltont pörgeti a hátrasorolás

Lewis Hamilton a mezőny végéből indul majd a vasárnapi Belga Nagydíjon, de nem tört le, inkább izgatja a kihívás, a sikert illetően viszont vannak kétségei.

F1: Vettelnek egy duda kéne a Ferrarira?

Sebastian Vettel hol kék zászlókat követel, hol látványosan próbálja irányítani versenyzőtársait.

F1: Verstappent is meglepte az első hely

A Belga Nagydíj második szabadedzését megnyerő Max Verstappent is meglepte a Red Bull versenyképessége, de nem fogja elbízni magát.

F1: A Ferrari pocsék a hosszú etapokon

A Ferrari nem brillírozott a Belga Nagydíj szabadedzésein, Kimi Räikkönen szerint sok dolga lesz a csapatnak. Sebastian Vettel nem tudja, hol állnak.

F1: Verstappen az élen otthon, a Mercedes sehol

A Forma-1-es Belga Nagydíj második szabadedzése érdekes eredményt hozott, a Red Bullok az élen, a gyorsabbik Mercedes is csak a 6.

Megvan a hét videója, már 6 millióan látták

Az ember, aki ezzel most megreformálta a borzasztóan unalmas kerékpárversenyeket.

Ford Mustang, négy hengerrel: nem tragédia

Sokan úgy állnak a Ford Mustanghoz, hogy a legendát V8 alatt semmi értelme megvenni. Pont ezért kértük el tesztre az érdekesebbik modellt, a turbós négyhengerest. 317 lóerővel csak nem lesz rossz!