Dacia törésteszt – Gyenge szereplés

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2005.05.10. 11.05

Három csillaggal zárta az Euro NCAP szabvány szerint végrehajtott töréstesztet a Dacia Logan.

Nemrég a DEKRA frontális töréstesztet végzett a Dacia Logannal a német Auto Bild hetilap megbízásából. Az autót a szabványosított európai törésteszt alapján az orr-rész 40 százalékával ütköztették deformálódó akadálynak 64 km/órás sebességgel.

A román autó karosszériája erősnek bizonyult. Az első gyűrődési zónán kívül a karosszéria alig torzult, jól bírta az ütközést. A Logan ajtaja a kísérlet után nem volt kézzel nyitható, erőszakkal kellett felfeszíteni.

A bábuktól érkező gyorsulási adatok veszélyesen magas sérülésveszélyt jeleznek. “A dummyk fejét olyan erős lassulás érte, hogy súlyos agykárosodással vagy akár halállal kellene számolni.” – írta a tesztről az Auto Bild. A súlyos sérülésveszélyért a Logan övfeszítő és överő-korlátozó nélküli övrendszere felelős a törésteszt alapján.

Az előrezuhanó utasokat durva rántással fogja meg a biztonsági öv, ami veszélyesen magas HIC-értéket okoz. A vezető fejsérülési értéke (Head Injury Criteria) 943, az utasé 1197 volt. 350 körüli HIC értéket mondanánk jónak. A szervezők két nappal később egy másik Logant is összetörtek. Míg az elsőben egy tizedmásodpercet késett a légzsákok nyitása, addig a másodikban már jobban működött a rendszer.

Jóval kedvezőbb a kép a mellkast illetően. A vezetőét csekély, az utasét közepes sérülésveszély fenyegeti. Erősen kifogásolható a lábfej védelme a vezető oldalán. A sofőr mindkét lábfejét veszélyezteti a pedálok elmozdulása, míg lábszára biztonságban van. Utas oldalon sem a lábfejre, sem a lábakra nem leselkedik veszély.

A Logan végül három csillagos eredményt ért el, amiben nincs semmi meglepő, megfelel a Renault előrejelzésének. A Renault a sajtóbemutatókon is három csillagot ígért, mert a fejlesztés során a biztonsági munkálatok is szigorú takarékossággal folytak, és anyagi okokból az övfeszítő és az överő-korlátozó kimaradt az autóból.

Kommentek

Hoppá, mi történt a Fiatnál?

Jelentősen megugrott a Fiat-Chrysler nyeresége, miután a forgalma 80 százalékot emelkedett. Mindebben pedig nincs benne a Ferrari.

F1: Családi verekedés Verstappenéknél

Holland híradások szerint a Red Bull-os Max Verstappen apja, Jos összeverte a saját édesapját, Fransot. Feljelentés is született, de a papa később visszavonta.

F1: A McLarené a harmadik legjobb kasztni?

A McLaren versenyigazgatója szerint a kasztni terén már beérték a Ferrarit, és ha a Honda jól halad a motorfejlesztéssel, 2017-ben már az élen küzdhetnek.

Ezt hozhatja a hazai autóeladás növekedése

Jelentősen nőtt a magyarországi újautó-értékesítés, a biztosítók remélik, ezt jót tehet a casco-piacnak is.

Ez az orosz gép, akár az Unimog kihívója is lehetne

A Silant-ról nem sokat lehetett hallani idehaza. Holott képes lenne megtörni az Unimog hegemóniáját.

Top 10.: Autók, amiket szex-szel próbáltak eladni

Autóreklámok, amikben nőkkel próbálják meg eladni a járgányt

F1: Massa nem akar Schumacherről beszélni

Felipe Massának nagyon tetszett, hogy mennyien összegyűltek a Michael Schumacher tiszteletére rendezett jótékonysági meccsen, de barátja állapotáról nem kívánt beszélni.

Játékkatonák figyelmeztetnek a veszélyre a Balatonnál

Játékos módon hívja fel az autósok figyelmét a Ford arra, hogy milyen veszélyek leselkednek autójukra viharos időben.

A kút, ahol egy napig ingyen volt az üzemanyag

Nem kellett mást tennie a lányoknak, csak bikinire vetkőzni, és máris ingyen tankolhatták tele az autójukat.

Autók süllyedtek el a budapesti esőben

Kőbányán három autót kellett kihalászni a tűzoltóknak, Sashalmon méteres vízzel küzdöttek, a belvárosban vihar tépte ágakkal. Vidéken több út járhatatlan.

F1: Verstappent elborították a lángok

Max Verstappen első Forma-1-es Német Nagydíjára készül, remélhetőleg jobban alakul majd, mint 20 évvel ezelőtt édesapja számára.

Világújdonsággal érkezik a következő BMW 5-ös

Automatizált méretező technológiával építették fel a következő generációs BMW 5-ös széria virtuális modelljét. Gyorsabb fejlesztés, kevesebb hibalehetőség a megoldás hozadéka.