Dacia törésteszt – Gyenge szereplés

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2005.05.10. 11.55

Három csillaggal zárta az Euro NCAP szabvány szerint végrehajtott töréstesztet a Dacia Logan.

Nemrég a DEKRA frontális töréstesztet végzett a Dacia Logannal a német Auto Bild hetilap megbízásából. Az autót a szabványosított európai törésteszt alapján az orr-rész 40 százalékával ütköztették deformálódó akadálynak 64 km/órás sebességgel.

A román autó karosszériája erősnek bizonyult. Az első gyűrődési zónán kívül a karosszéria alig torzult, jól bírta az ütközést. A Logan ajtaja a kísérlet után nem volt kézzel nyitható, erőszakkal kellett felfeszíteni.

A bábuktól érkező gyorsulási adatok veszélyesen magas sérülésveszélyt jeleznek. “A dummyk fejét olyan erős lassulás érte, hogy súlyos agykárosodással vagy akár halállal kellene számolni.” – írta a tesztről az Auto Bild. A súlyos sérülésveszélyért a Logan övfeszítő és överő-korlátozó nélküli övrendszere felelős a törésteszt alapján.

Az előrezuhanó utasokat durva rántással fogja meg a biztonsági öv, ami veszélyesen magas HIC-értéket okoz. A vezető fejsérülési értéke (Head Injury Criteria) 943, az utasé 1197 volt. 350 körüli HIC értéket mondanánk jónak. A szervezők két nappal később egy másik Logant is összetörtek. Míg az elsőben egy tizedmásodpercet késett a légzsákok nyitása, addig a másodikban már jobban működött a rendszer.

Jóval kedvezőbb a kép a mellkast illetően. A vezetőét csekély, az utasét közepes sérülésveszély fenyegeti. Erősen kifogásolható a lábfej védelme a vezető oldalán. A sofőr mindkét lábfejét veszélyezteti a pedálok elmozdulása, míg lábszára biztonságban van. Utas oldalon sem a lábfejre, sem a lábakra nem leselkedik veszély.

A Logan végül három csillagos eredményt ért el, amiben nincs semmi meglepő, megfelel a Renault előrejelzésének. A Renault a sajtóbemutatókon is három csillagot ígért, mert a fejlesztés során a biztonsági munkálatok is szigorú takarékossággal folytak, és anyagi okokból az övfeszítő és az överő-korlátozó kimaradt az autóból.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.