10. Németország – 419 forint

Itt mozog Európában a legtöbb autó, itt termel a legtöbb járműgyártó, itt kanyarog a legtöbb sztráda és autóút – ám a benzin ára éppen hogy csak bekerült a fekete listánkra. Egyelőre a sztrádák ingyenesek, és sok helyen sebességkorlátozás-mentesek – Németországban még mindig tűrhető áron lehet jókat autózni.

Berlin

9. Írország – 420 forint

A tőle olcsóbb üzemanyagáras Angliához hasonlóan itt is számos honfitrásunk vendégmunkáskodik, de a Londonban lakást bérlőkkel ellentétben ide már kevesen járnak saját autóval.

Dublin

8. Svédország – 438 forint

Amikor először jártam olyan egy évtizede Svédországban, kicsit fájt 600 forintnak megfelelő helyi koronát leszurkolni egy göteborgi képeslapért, ezt azóta sem felejtem. Ha ehhez viszonyítjuk, nem is olyan sok ennyi pénz egy literért az öreg, benzines Volvo kombiba.

Stockholm

7. Portugália 465

Az Atlanti óceán partján fekvő csodaszép ország dolgozóinak átlagfizetéséről naprakészen precíz információk nélkül is kijelenthetjük, hogy közelében sincsenek XVI. Károly Gusztáv északi alattvalói jövedelmének, és tessék. A nyugat-európai mércével mérve szegényecske portugálok meglehetősen drágán tankolnak.

Lisszabon

6. Izrael – 476 forint

Születése óta hozzá nem éppen barátságos népek veszik körül a közel 9 milliós fiatal államot, a közel-keleti politikával keveset foglalkozók is sejtik, itt az üzemanyag adójának jelentős része haditechnikára megy el. Amúgy sem túl olcsó a magyar turistának, viszont ősszel is langyos tengerben lehet fürdőzni.

Tel-Aviv

5. Olaszország – 479 forint

Idén is sok magyar autózik nyaralni a közeli Itáliába, e sorok írója két napja jött haza kocsival. Természetesen tankoltunk, a fenti átlagárnál némileg olcsóbban egy nagyváros belső részének kopottas kútján. Nem csak itt, máshol is ajánlott kerülni a sztrádák üzemanyag-töltőit.

Róma

4. Dánia – 489 forint

Régi vágy a koppenhágai kirándulás, igazi, különc turista célpont, amely ugye sokkal inkább a bringás közlekedéséről híres, mint az autósról. Egy friss felmérés szerint a dán fővárosban a motorral hajtott négykerekűvel rendelkező helyiek is inkább drótszamárral járnak munkába, sokan vásárolni is. Valószínűleg a tej sem olcsó, de az egy másik lista.

Koppenhága

3. Hollandia – 506 forint

A világ talán legliberálisabb államában meglehetősen szigorú árakat találunk, ha autónkkal egy üzemanyagtöltő-állomáshoz kanyarodunk. Igen, persze, tudjuk: ez ország kontinensünk másik kerékpáros nagyhatalma.

Amszterdam

2. Norvégia – 522 forint

Mindez a 385 ezer négyzetkilométerén mindössze 5,2 millió állampolgárát elszállásoló Norvégiára közel sem igaz. Ráadásul Európa nyersolajban leggazdagabb államáról beszélünk, a benzin árazásában azonban mégsem követik a hozzájuk hasonlóan fekete-aranyban úszó emírségek példáját: piszok drága az üzemanyag. Eközben, és ezt mindenki kívülről fújja, a végletekig támogatták a közelmúltig a tisztán elektromos autókat.

Oslo

1. Izland – 555 forint

Történelmének egyik legsötétebb fejezetén jutott túl mára ez a hideg, ámde csodaszép kis szigetország. Hagyták becsődölni a legnagyobb bankjaikat, elszámoltatták azok vezetőit, elengedték sokak lakáshitelét, miközben az ország adósságaiból ügyesen faragtak külföldi nagybefektetőinknél – mindeközben a benzin itt a legdrágább Európában. Izland gazdasága ma stabil, de mi magyarok inkább repülővel induljunk oda gejzíreket nézni!

Reykjavik

(Cikkünkben átlagárak szerepelnek, amelyek az adott országokon belül régiónként, de akár egyes városokon belül is érezhető különbségeket mutathatnak, ahogyan nálunk is. Ráadásul a magyarországi árakhoz hasonlóan állandóan mozgásban vannak – tájékoztató jellegűek.)