Top 10: Bestiális génekkel beoltott, békésnek tűnő típusok

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.08.25. 13.26

Imádjuk a “sleeper” kategóriát. Amikor egy unalmasnak tűnő, egyterű, kombi, családi izé lemezei mögött hemzsegő lóerők mutatják meg csicsás, drága sportautóknak, hogy mindig résen kell lenni, mert a külső nem minden.

Ezek általában épített, motorcserélt, házilag fejlesztett szerkezetek, de néha a gyáriaknál is elgurul a gyógyszer, és előállnak olyan bitang erős kivitellel, amire nem is számítanánk.

33008_243932_784x523

MAZDA 6 MPS – 260 lóerős, 2,3 literes turbómotor, maximális nyomatéka 380 newtonméter. Külsőre pedig csak a szokásos hatos Mazda, amiből minden utcában akad. Feleennyi lóerővel. Ha minden klappol, 6,6 másodperc alatt érjük el a 100 km/órás sebességet, a végsebességet pedig 240-ben limitálta a gyár.

 

Opel Vectra Caravan OPC - 6,7 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet álló helyzetből, a Vetra OPC végre 260-at  megy, nincs benne korlátozás, így ha nem is veri agyon, de azért elég pimaszul gurul el a  legtöbb limiltált német prémiumgép mellett.

Opel Vectra Caravan OPC – 6,7 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet álló helyzetből, a Vectra OPC végre 260-at megy, nincs benne korlátozás, így ha nem is veri agyon, de azért elég pimaszul gurul el a legtöbb limitált német prémiumgép mellett.

subaru_forester_r6.jpg

Subaru Forester 2.5XT – 2,5 literes töltőlevegő-hűtővel szerelt bokszermotor, csupán 210 lóerő és 320 Nm nyomaték, de mindez elég a hat másodperc körüli százas sprinthez, ami egy ilyen vérbeli terepjárónak látszó tárgytól meglepő mutatvány. Főleg, hogy valószínűleg erdei utakon is tudja.

maxresdefault (1)

Mitsubishi Lancer VR4 – A Galant cápaorrát sosem feledjük, főleg ezért emlékszünk a japán típusra, nem pedig eget rengető teljesítménye okán. Pedig volt bitang erős kivitel, az itthon igen ritka VR-4 2,5 literes, duplaturbós V6-os motorral, 280 lóerővel. Ráadásul készült belőle kombi kivitel is, amivel még meglepőbb látvány, ahogy 5,4 másodperc alatt eléri a százas tempót.

2005 Volkswagen Phaeton

Volkswagen Phaeton W12 – Motorja 12 hengeres, ami a kor motorépítési csúcsát jelentette. 420 lóerős teljesítmény egy olyan autóban, amit az utca népe legfeljebb egy furcsa Passatnak könyvel el. Különleges, erős, de tetemes tömege miatt nem a lámpás gyorsulások királya, viszont egy megfelelően kibelezett kipufogórendszerrel felkelti a várost.

76725_633268_1000x700

Volvo V70R – 300 lóerős teljesítményével tisztességes 120 lóerős literteljesítményt produkál a 400 newtonméteres nyomatékú blokk. Ez a teljesítmény 5,9 másodperc alatt katapultálja a négykerék-hajtású kombit 100 km/órára, és könnyedén eléri a 250 km/órás elektronikusan leszabályozott sebességhatárt.

2007_mercedes-benz_r-class_r63_amg-pic-37228

Mercedes R63 AMG – Születésekor sem értette senki ezt a Mercedes vadhajtást. R-osztály 6,3 literes V8-as motorral, 510 lóerővel? Maradt raktáron az AMG-nél és már nem volt hova beszerelni? Sejtésünk sincs az okokat illetően. (Valószínűnek tartjuk, hogy a Mercedes-Benz vezetői nem józan eszüket vagy piaci elemzőképességüket veszítették el 2006-ban az AMG R-osztály bevezetésekor.) Kevesen is vásárolták a kemény sportfutóművel, brutális fogyasztással rendelkező német egyterűt, de ezen a listán jár neki az előkelő hely.

http://www.autogaleria.hu -

Lancia Thema 8.32 – Vannak autók, amelyeknél a számok háttérbe kerülnek, bármennyire is fontosak. Ilyen a Lancia Thema 8.32 is, mert ha felnyílik a motorháztető, onnan csak csodálat van, erős kávé mellett mesélt történetek a Ferrari által fejlesztett Lancia motorról, nyolc hengerről, szenvedélyről, “azért, mert olasz”. 6,8 másodperc százig, 240 km/óra a vége, egy tökéletesen semmitmondó, ritka Lancia bőrében. Na de a hang! A hang az Ferrari!

44379_344365_1000x700

Audi RS2 Avant – Ma már egyből kiszúrhatóak az erős Audik, kapnak külső csicsát bőséggel, de az első RS2 kevés feltűnő kiegészítőt kapott. Inkább lóerőt a 2,2 literes Audi-Porsche fejlesztésű turbómotornak köszönhetően, amit egészen 315 lóerőig húztak. A 0–100 km-es gyorsulást 4,8 másodperc alatt teljesítette és a végsebessége elérte az elektronikusan szabályzott 263 km/órát, annak ellenére, hogy a tömege meghaladta az 1600 kg-ot. 1995-ben a brit Autocar magazin szerkesztői közúton próbálták ki a 0-30 mérföld/óra (48 km/óra) gyorsulást a McLaren F1 és Jacques Villeneuve Formula–1-es autója ellen, és az RS2 mindkét autó ellen győzött.

42173_327238_1000x700

Opel Lotus Omega – A kategória legendája, talán a tökéletes Sleeper. A Lotus által kezelésbe vett Opel Omega. Soros, hathengeres, 3,6 literes, duplaturbós benzinmotorral. Legnagyobb teljesítménye 382 lóerő, amivel 5,3 másodperc alatt sprintel álló helyzetből 100 km/órára és 17,2 másodperc alatt kétszázra.

Kommentek

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourneben, Sebastian Vettel a második, Valteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.