Top 10: használt autók, amikre nem is gondolnál

Használt autók, lélekkel

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.05.12. 12.00

Aki egyedi és érdekes használt autót vesz, nem feltétlenül húzza magára a megbízhatatlanságot és a magas alkatrészárakat. Jöjjön tíz ritka és izgalmas használt autó.

Top 10: használt autók, amikre nem is gondolnál

Cikkünkben olyan használt autókat ajánlunk, amelyekről sokan nem is tudnak, pedig beválhatnak mindazoknál, akikből az autó több érzelmet vált ki egy mosógépnél vagy kenyérpirítónál. Az autók ábécérendben következnek.

 Cadillac BLS

Ez volt az az amerikai autó, amely német technikára (Opel Vectra C) Svédországban készült, nagyrészt olasz dízelmotorokkal. A kusza háttér ne vegye el a kedvünket: ez az autó biztosan nem áll minden sarkon, ráadásul a Vectra-gének miatt abszolút működőképes. Rácz Tamás pompás cikkéből tudom, hogy 7365 készült összesen a Cadillac BLS-ből. Akinek a karakteres Cadillac nem tetszik, megveheti helyette ugyanezen a padlólemezen a Saab 9-3 utolsó nemzedékét vagy a FIAT Croma második generációját.


Citroën C5 II 2008-

Míg a Citroën C5 első generációja nemcsak bojlertestével csúfolta meg elődeit, a DS-CX-Xm vonulatot, üzembiztonsága is kérdéses. Pont ezért nem hiszik el sokan, hogy a 2008-ban bevezetett nemzedék nemcsak kívülről szebb, de megbízhatósága is igazán jó. Sajnos a hidropneumatikus varázsszőnyeg kiesett az alapverziókból, de az acél csavarrugós felfüggesztést is tisztességesen megcsinálták. Mivel ez a C5 a hiedelmekkel ellentétben megbízhatóan jut túl a 200 vagy a 300 ezredik kilométeren, hosszabb utazásokra jó megoldás. Nagyjából 2-2,5 millió forinttól kaphatók a 2008-2010-es autók.

Míg a Citroën C5 első generációja nemcsak bojlertestével csúfolta meg elődeit, a DS-CX-Xm vonulatot, üzembiztonsága is kérdéses. Pont ezért nem hiszik el sokan, hogy a 2008-ban bevezetett nemzedék nemcsak kívülről szebb, de megbízhatósága is igazán jó. Sajnos a hidropneumatikus varázsszőnyeg kiesett az alapverziókból, de az acél csavarrugós felfüggesztést is tisztességesen megcsinálták. Mivel ez a C5 a hiedelmekkel ellentétben megbízhatóan jut túl a 200 vagy a 300 ezredik kilométeren, hosszabb utazásokra jó megoldás. Nagyjából 2-2,5 millió forinttól kaphatók a 2008-2010-es autók.


Daewoo Nubira/Chevrolet Lacetti

Hazai taxisok ezrei keresték kenyerüket 400-500 000 kilométerig nyüstölt Nubirákkal és Lacettikkel. A limuzin formáját a Pininfarina, a ferdehátúét az Italdesign, azaz Giorgetto Giugiaro stúdiója jegyzi. Az autó kényelmes, nagy a hátsó lábtere, az ötajtóst leszámítva csomagtartója is tágas. A típus hátránya a motorválaszték. A kevéssé takarékos dízel cseppet sem vonzó, az 1,6 és az 1,8 literes viszont városban nagyon falánk. Marad az 1,4-es benzines, amely a kombihoz sajnos nem, de a lépcsőshátúhoz és az ötajtóshoz elérhető volt.

Hazai taxisok ezrei keresték kenyerüket 400-500 000 kilométerig nyüstölt Nubirákkal és Lacettikkel. A limuzin formáját a Pininfarina, a ferdehátúét az Italdesign, azaz Giorgetto Giugiaro stúdiója jegyzi. Az autó kényelmes, nagy a hátsó lábtere, az ötajtóst leszámítva csomagtartója is tágas. A típus hátránya a motorválaszték. A kevéssé takarékos dízel cseppet sem vonzó, az 1,6 és az 1,8 literes viszont városban nagyon falánk. Marad az 1,4-es benzines, amely a kombihoz sajnos nem, de a lépcsőshátúhoz és az ötajtóshoz elérhető volt.


FIAT Fiorino Qubo, Citroën Nemo, Peugeot Bipper

Apró haszonjárműként nagyobb ívet húzott itthon a 225 kódú Fiat Fiorino, mint a Qubo nevű személyszállító változat. Ugyanez igaz testvéreire, a Citroën Nemóra és a Peugeot Bipperre. A háromból összesen 11 személyautó akad a Használtautón, 1,2-1,6 millió Ft között. A hátsó tolóajtós, nagyon rövid autócska kiugróan praktikus modell kisgyermekes családoknak. Benzines motorja a PSA agyonüthetetlen l,4-ese, az olaszok saját 1,25-ös, láncos vezérlésű dízelmotorjukat tették bele, a franciákban az 1,4 HDi mormog, 5 l/100 kilométeres fogyasztással.

Apró haszonjárműként nagyobb ívet húzott itthon a 225 kódú Fiat Fiorino, mint a Qubo nevű személyszállító változat. Ugyanez igaz testvéreire, a Citroën Nemóra és a Peugeot Bipperre. A háromból összesen 11 személyautó akad a Használtautón, 1,2-1,6 millió Ft között. A hátsó tolóajtós, nagyon rövid autócska kiugróan praktikus modell kisgyermekes családoknak. Benzines motorja a PSA agyonüthetetlen l,4-ese, az olaszok saját 1,25-ös, láncos vezérlésű dízelmotorjukat tették bele, a franciákban az 1,4 HDi mormog, 5 l/100 kilométeres fogyasztással.


Lexus IS, 1998-2005

Sorhatos motort többek között Land Roverek, Mercedesek, Volvók, Chevrolet Epicák orrában is találunk. De aki a rezgésmentes járás és a gyönyörű hang mellé szeretne egy sportosan vezethető, mai szemmel is vonzó és 1-2 millió Ft között megvehető használt autót, nemcsak az E46-os BMW-vel szemezhet. A Lexus IS-t hamarosan önálló cikkben mutatjuk be, külön taglalva, hogy tulajdonosa milyen potom pénzekért talál hozzá alkatrészeket. Addig annyit, hogy a márka közmondásos megbízhatóságát és minőségét ez is hozza, csak a design sikerült átlagon felülire.

Sorhatos motort többek között Land Roverek, Mercedesek, Volvók, Chevrolet Epicák orrában is találunk. De aki a rezgésmentes járás és a gyönyörű hang mellé szeretne egy sportosan vezethető, mai szemmel is vonzó és 1-2 millió Ft között megvehető használt autót, nemcsak az E46-os BMW-vel szemezhet. A Lexus IS-t hamarosan önálló cikkben mutatjuk be, külön taglalva, hogy tulajdonosa milyen potom pénzekért talál hozzá alkatrészeket. Addig annyit, hogy a márka közmondásos megbízhatóságát és minőségét ez is hozza, csak a design sikerült átlagon felülire.


Mercedes-Benz CLK, 2002-2010

Egy kupé Mercedes-Benz sokáig csak eltüntethető B-tetőoszloppal volt elképzelhető. A kupéideálhoz közel áll a CLK második generációja, amelynek sziluettje szépen kiemelhető az oldalablakok leengedésével. Használtan a C209 jelű kupéhoz és a Karmann-nál gyártott A209 kabrióhoz a legstabilabb megoldás a 240-es, az M112 E26 kódú 2,6 literes V6-tal, de a mechanikus feltöltőktől sem kell tartani az 1,8-as CLK 200 Kompressorban. Dízelmotor 4-5-6 hengerrel is létezett. Évjáratban 2004 júliusa után készült autókra érdemes rámenni, amelyek futóműve agilisabb lett, megőrizve az autó kényelmét.

Egy kupé Mercedes-Benz sokáig csak eltüntethető B-tetőoszloppal volt elképzelhető. A kupéideálhoz közel áll a CLK második generációja, amelynek sziluettje szépen kiemelhető az oldalablakok leengedésével. Használtan a C209 jelű kupéhoz és a Karmann-nál gyártott A209 kabrióhoz a legstabilabb megoldás a 240-es, az M112 E26 kódú 2,6 literes V6-tal, de a mechanikus feltöltőktől sem kell tartani az 1,8-as CLK 200 Kompressorban. Dízelmotor 4-5-6 hengerrel is létezett. Évjáratban 2004 júliusa után készült autókra érdemes rámenni, amelyek futóműve agilisabb lett, megőrizve az autó kényelmét.


Opel Omega B2, 1999-2003

Indulásakor a fényezési hibáktól kezdve tucatnyi gond volt az Omegával. Gyermekbetegségei illetve a BMW-kben is hengerfejesedésre hajlamos és szerencsétlen integrációja miatt könnyen túlhevülő 2,5 TD gondjai megtépázták a típus hírnevét. Ennek ellenére egy modellfrissítés utáni benzinessel nagyon jól járhatunk. A legésszerűbb a 2,2 literes 147 lóerős, mert ez nem az időnként láncbajos 2,2-es motor a G Astrából. Az Omega C-nek is nevezett utolsó változat az Opel utolsó hátsókerekes nagyautójaként még sokig megmozgatja az autóbuzik fantáziáját. Nagy kár, hogy a készre fejlesztett V8-as mégsem került gyártásba a Corvette 5,7-es motorjával. Ausztráliában, Holden néven bezzeg létezett. 300-350 ezer forinttól vannak többé-kevésbé rondák, 500-800 ezer Ft között szór a kínálat zöme.

Indulásakor a fényezési hibáktól kezdve tucatnyi gond volt az Omegával. Gyermekbetegségei illetve a BMW-kben is hengerfejesedésre hajlamos és szerencsétlen integrációja miatt könnyen túlhevülő 2,5 TD gondjai megtépázták a típus hírnevét. Ennek ellenére egy modellfrissítés utáni benzinessel nagyon jól járhatunk. A legésszerűbb a 2,2 literes 147 lóerős, mert ez nem az időnként láncbajos 2,2-es motor a G Astrából. Az Omega C-nek is nevezett utolsó változat az Opel utolsó hátsókerekes nagyautójaként még sokig megmozgatja az autóbuzik fantáziáját. Nagy kár, hogy a készre fejlesztett V8-as mégsem került gyártásba a Corvette 5,7-es motorjával. Ausztráliában, Holden néven bezzeg létezett. 300-350 ezer forinttól vannak többé-kevésbé rondák, 500-800 ezer Ft között szór a kínálat zöme.


Renault Kangoo BeBop, 2009-2013

Csak külföldi behozatallal érhető el a második generációs Kangoo legmókásabb változata. A derűt sugárzó autó tetejének hátsó része lenyitható, az utasok a csomagtér felől is beszállhatnak a két hátsó ülés között. Újonnan szinte kutya nem vette a tömzsi, 3,9 méteres bulimobilt, használtan annál jobban tartja az árát, mert a Mobile.de is csak 12 autót hoz. Az 1,6-os szívó benzines alternatívája az 1,5 dCi dízel, áruk 6500 eurótól (2 050 000 Ft) megy felfelé, plusz a hazai közterhek.

Csak külföldi behozatallal érhető el a második generációs Kangoo legmókásabb változata. A derűt sugárzó autó tetejének hátsó része lenyitható, az utasok a csomagtér felől is beszállhatnak a két hátsó ülés között. Újonnan szinte kutya nem vette a tömzsi, 3,9 méteres bulimobilt, használtan annál jobban tartja az árát, mert a Mobile.de is csak 12 autót hoz. Az 1,6-os szívó benzines alternatívája az 1,5 dCi dízel, áruk 6500 eurótól (2 050 000 Ft) megy felfelé, plusz a hazai közterhek.


Škoda Fabia 2,0, 2000-2007

Egymillió Ft alatt a Fabia első generációja aligha titkos tipp, mindenki tudja, hogy a legjobbak között volt a korabeli kisautók között és az esetenként láncbajos 1,2-eseket elkerülve használtan sem okoz nagy gondot. A Fabia egy motorváltozat miatt került be a válogatásba: a kétliteres szívómotorral szinte repül, nagyon szerethető autó. Fogyasztásától sem kell tartani: a 16 szelepes 1,4-es benzines átlaga 6,85, az 1,4 literes, 68 lóerős MPi-é 7,54 l/100 kilométer, míg a kétliteresé 7,65 liter százon a Spritmonitor.de adatai szerint. Sajnos ezt is külföldről kell behozni, itthon nem fut a nagy motoros sleeper. A kombi vagy lépcsőshátú kasztnival kapható autó összköltsége magyar rendszámmal nehezen fog megállni 900-950 000 Ft alatt.

Egymillió Ft alatt a Fabia első generációja aligha titkos tipp, mindenki tudja, hogy a legjobbak között volt a korabeli kisautók között és az esetenként láncbajos 1,2-eseket elkerülve használtan sem okoz nagy gondot. A Fabia egy motorváltozat miatt került be a válogatásba: a kétliteres szívómotorral szinte repül, nagyon szerethető autó. Fogyasztásától sem kell tartani: a 16 szelepes 1,4-es benzines átlaga 6,85, az 1,4 literes, 68 lóerős MPi-é 7,54 l/100 kilométer, míg a kétliteresé 7,65 liter százon a Spritmonitor.de adatai szerint. Sajnos ezt is külföldről kell behozni, itthon nem fut a nagy motoros sleeper. A kombi vagy lépcsőshátú kasztnival kapható autó összköltsége magyar rendszámmal nehezen fog megállni 900-950 000 Ft alatt.


Toyota iQ, 2008-2015

Újonnan a három méter alatti, de négyüléses autó nem futotta be azt a karriert, amit megérdemelt. Ez volt a legkisebb és az egyik legfejlettebb Toyota az ezredforduló óta. Az önálló padlólemezre épülő iQ fejlesztői a kakusin elvét követték, ami a híressé vált kaizen ellentéte. Előbbi a radikális változás útja, utóbbi a folyamatos, de kis lépésekben megvalósuló tökéletesítésé. A kakusin akkor szükséges, ha ugrásszerű fejlődésre van szükség, például a három méternél rövidebb négyüléses autó megvalósításához. A hightech mini az elmúl években nem sokat veszített árából. A legolcsóbbakat hét évesen is 1,7 millió forintért hirdetik a Használtautón. Kár, hogy az 1,33-as gyakorlatilag nem létezik itthon, dízelből is alig akad eladó.

Újonnan a három méter alatti, de négyüléses autó nem futotta be azt a karriert, amit megérdemelt. Ez volt a legkisebb és az egyik legfejlettebb Toyota az ezredforduló óta. Az önálló padlólemezre épülő iQ fejlesztői a kakusin elvét követték, ami a híressé vált kaizen ellentéte. Előbbi a radikális változás útja, utóbbi a folyamatos, de kis lépésekben megvalósuló tökéletesítésé. A kakusin akkor szükséges, ha ugrásszerű fejlődésre van szükség, például a három méternél rövidebb négyüléses autó megvalósításához. A hightech mini az elmúlt években nem sokat veszített árából. A legolcsóbbakat hét évesen is 1,7 millió forintért hirdetik a Használtautón. Kár, hogy az 1,33-as gyakorlatilag nem létezik itthon, dízelből is alig akad eladó.

Kommentek

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.