A hazai autós bunkóságok top 10-e

Figyelmetlenség, nemtörődömség, agresszió

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.05.11. 10.20

Összegyűjtöttük a szerkesztőségben a bennünket leginkább idegesítő autós tahóságokat. Persze van még ezer, de ezeken szoktuk a legjobbakat bosszankodni.

A közlekedési kultúra napja: május 11.

2010 márciusában az ENSZ-közgyűlés több mint 90 ország – köztük Magyarország – kiemelt támogatásával elfogadta a „Cselekvések Évtizede a Közlekedésbiztonságért” 2011-2020 programot, mint az emberiség történelmének első világméretű közlekedésbiztonsági programját. A program a Föld valamennyi kontinensén 2011. május 11-én vette kezdetét a közlekedésbiztonsági kockázatok tudatosítása, a cselekvésre ösztönzés és az együttműködés fontosságának hangsúlyozása jegyében. Sajnos az utóbbi években hazánkban nem sokat javult a közlekedési kultúra, ezért úgy éreztük, hogy újra elő kell vennünk ezt a 2014-es cikket, amiben a legnagyobb bunkóságokat szedtük össze, amivel naponta találkozunk hazánk útjain. Reméljük, jövőre már nem tudjuk összerakni ezt a tízes listát, csak mondjuk ötöt, az már hatalmas előrelépés lenne.

A lista persze nem lehet teljes, de egy gyors brainstormingon az alábbi tíz, szándékos vagy csak oda nem figyelésből eredő suttyóságot szedtük össze, amelyek nélkül kellemesebb lenne az utakon az élet:

Jobbra tartás

Pár napja jelentettünk meg egy videót, amiben egy rendőrautó prezentálja azt a bunkóságot, hogy a 2x háromsávos, osztottpályás úton a középső sávban csetteg 70-80-nal. Meglepően sokan vették védelmükbe az autópályán bénázó rendőrt, ami nem is csoda, hiszen valamiért a magyarok mintha nagy számban rettegnének a külső sávtól, ahol a KRESZ-ben kimondott általános jobbra tartási kötelezettség és a lakott területen kívüli, párhuzamos közlekedésre alkalmas útra vonatkozó direkt szabályai szerint is lenniük kéne. Ezt tegnap hazafelé fotóztam az Egyesen ehhez a cikkhez:

Mitől félnek vajon a kedves autóstársak, a bokorban lapuló, ugrásra kész öngyilkos kisgyerek-terroristáktól?


Álló sor elé beállás

A kötelező haladási irány be nem tartása az objektív felelősség hatálya alá eső szabálysértés, 50 ezer forintos csekk jár érte az elkövető jármű tulajdonosának. Viszont a teli kanyarodósáv melletti végigcsorgás, majd a legelöl várakozó jármű elé befordulás csak záróvonal-átlépés, akár egy figyelmeztetéssel megúszható. De sokkal nagyobb bunkóság.

Az elfogyó sávban…

Az elfogyó sávban végigautózó be nem engedése, illetve az elfogyó sávon nem végigautózás is egy kutya. Sokszor mintha sértésnek vennék a közlekedők, ha valaki végigmegy egy elfogyó sávon, és a végén, indexszel be akar sorolni a másikba. De hát mi ezzel a baj? Belegondolva: nem az a problémás, ha valaki végigmegy egy elfogyó sávon, hanem az, ha sokan nem, és így értelmetlenül hosszúra duzzad vissza egy sáv, ahelyett, hogy kettőt töltenénk fel és a végén becipzároznánk.

Elfogyó sávból illik kiengedni legalább egy járművet magunk elé, még akkor is, ha az egy nagy jármű


Gyalogosfröcskölés

Hát ezt igazán nem kell magyarázni, a direkt elkövetést pedig különösen indokolt lenne testi fenyítéssel büntetni.

Pocsolyába hajtani járda mellett igazi bunkóság


Rollin’ coal / Smoke charmin’

Redneck szórakozás Cummins-dízeles pickuppal az USA-ban, Bundesliga-frizurás parasztkodás Németországban mechanikus adagolósra visszaalakított VW-blokkal, és szerencsére nálunk is előfordul időnként a szánalmas menőzés, amikor feltekert füstcsavarral kormolják tele a vidéket az erre gerjedők.

Rollin' coal

Külön öröm, hogy még magyar rajongói klubja is van az elmebajnak, lehet például koromokádós pólót is rendelni :-( A smoke charm különben a füst báját jelenti, és hát tényleg nincs bájosabb egy amúgy szép autón, mint a csővég felett csupa mocsok far:

Smoke charm


Dohányzás a kocsiban

Angliában nemrég tiltották be az autóban dohányzást, ha gyerek is ül a kocsiban. A nemdohányosok régóta verik a tamtamot, hogy ha tilos a kocsiban telefonálni, egyes országokban navigációt programozni menet közben, akkor egy 8-900 fokon izzó, a szemet irritáló füstöt gerjesztő, az idegrendszerre ható drogot kibocsátó tárgy miért lehet a sofőr kezében és szájában?

Szerencsére egyre ritkább, de még belefutnak néha a nemdohányzók egy ilyen szituba

Mi a szerkesztőségben nem törünk pálcát a dohányosok felett, de semmiképp nem tartjuk szexinek, amikor a bagós sofőr a kárpitra, a műszerfalra és pláne az utasra fújja a füstöt.

Vértunkolás

Kevés idegesítőbb dolog van az utakon, mint amikor belefutunk egy dugóba, araszolunk pár percig, aztán kiderül, hogy azért kellett 20-szal cammogni három kilométert, mert mindenki lelassít, hogy jól megnézhesse magának az út szélén betétlapot töltögető összekoccanókat vagy az autópálya túloldalán épp mentőkocsiba lapátolt peches motorost.

Sokszor kell látszólag ok nélkül lassítani a sztrádákon, aztán kiderül, hogy az ok: mindenki lelassít, hogy megbámulhasson egy koccanást


A begyorsítók

Nagyon divatos, egyszersmind borzasztóan veszélyes jelenség bizonyos kevésbé tudatos, vagy éppen túl öntudatos magyar autósok körében manapság, hogy bár képesek bealudva 60-nal követni egy IFA-t perceken keresztül, vagy csak úgy, ok nélkül andalogni 80-nal, amikor előzni kezdi őket valaki, azonnal rálépnek a gázra. Gyakran találkozom olyanokkal, akik láthatóan direkt akarják megakadályozni, hogy megelőzzem őket, bár jól elvoltak a saját tempójukban, amíg valaki nem merészelt gyorsabb lenni náluk. És még többen vannak olyanok, akik mintha csak feleszmélnének, amikor melléjük ér egy autó hátulról: ja tényleg, mehetnék én is gyorsabban, és mintegy öntudatlanul lépnek rá a gázra, miközben mellettük vagyok.

Ha előznek, a KRESZ szerint is tilos akadályozni az előzést, mondjuk gyorsítással

Mindkét csoportnak üzenem: veszélyes és tilos, amit tesznek, a KRESZ 34. paragrafusa szerint: “Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.” Vagyis, ha esetleg jönnének szembe, és az előző az előzött gyorsítása miatt nem tudja befejezni az előzést, eléggé jól védhető helyzetben lesz a bíróság előtt, ha esetleg árokba löki a rágyorsítót a frontális ütközés elkerülése érdekében!

Összevissza sebességgel autózni

“Na, ez is elrontja a tempomatomat”, szoktuk mondani, amikor a sztrádán bejön valaki a belső sávba sort előzni, aztán lelassul 120-ra, visszagyorsít 140-re, majd megint kigurul 110-ig, ki tudja, miért. Jogszerű, csak idegesítő, amikor valaki nem tartja a sebességet, léccilécci, próbáljon mindenki azonos tempóban nyomulni, pláne, ha zsúfolt az út és nem lehet előzni!

Mereven előrenézni szitu után

Beszorulsz a kereszteződésbe, és megindul a keresztforgalom? A zebrán kellett megállnod és jönnek a gyalogok? Véletlenül bevágtál a körforgalomba valaki elé? Elbambultál és átcsorogtál a másik sávba, ahonnan rád dudáltak? Semmi baj, mindenkivel megesik. Velem is. Ilyenkor ránézek arra, akivel akaratlanul kicsesztem, és elnézést kérek tőle. Vagy, ha közösen rontottunk el valamit, rámosolygok: Bocs, emberek vagyunk, de azért szép az élet! Egy dolgot nem csinálok: nem nézek mereven előre, nem próbálok úgy tenni, mintha épp egyedül lennék a világon, és nem létezne, akinek kellemetlenséget okoztam.

Sokan kerülik a szemkontaktust, pláne, ha épp hülyeséget csináltak. Biztos ők azok, akiknek gyerekkorukból maradt meg a Neménvoltam-mantra, baj esetére

Ez ilyen gyerekkorból visszamaradt reflex lehet: jaj, bajt csináltam, akkor úgy csinálok, mintha nem én lettem volna, hátha nem veszik észre! Pedig a felnőttkor alapvető követelménye a mindenkori felelősségvállalás, az autóvezetésnek pedig ez szükségszerű velejárója. Aki egy benézett lámpaváltás után nem mer az őt kerülgető gyalogosokra nézni, mit csinál majd, ha netán elcsap egy gyalogost vagy biciklist? Otthagyja segítség nélkül, és azt mondja majd, hogy “Borznak hittem”?

Kommentek

  • Kempelen

    A cikk minden egyes szavával, betűjével egyetértek. Remélem olvassák a bambák is és nem akarják majd megmagyarázni.

  • Vorserie

    Igazat kell adjak minden bekezdésben felsorolt véleménynek.
    Egyébként ezt a “Smoke charmin” dolgot lehet valahogy büntetni?
    Számomra ez a cikkben említett egyik legbosszantóbb jelenség az elfogyó sávból be nem engedéssel együtt.

  • Funkyman

    Teljesen jó a lista. Annyi, hogy dohányzás helyett az autóból kihajított csikket/egyéb szemetet írtam volna bele.

  • Funkyman

    Pár éve a cseh autópályán játszotta velem ezt az össze-vissza sebesség dolgot egy motoros társaság. Pedig az ember azt hinné, hogy ők azért nem olyan hülyék, ha már ez a hobbijuk.

    Nekem be volt lőve a tempomat 130-ra. Lassan utolérem őket, oké, előzök (persze gyorsítva, hogy ne tartson sokáig). Majd vissza 130-ra. De akkor ők érnek utol kisvártatva. Elmennek. Vissza elém, megint én érem be őket. És ezt így folyamatosan. Egy idő után megcsináltam, hogy egy percre felgyorsultam 200 körülre (üssetek!), hogy leszakítsam őket, de beértek megint, ha 130-ra visszamentem.

    Még azzal is tarkították a szitut, hogy szét is szakadoztak (voltak legalább húszan). Elrebegtem egy hálaimát, mikor az egyik kihajtón kitakarodtak.

  • Funkyman

    A kormolás mellé pedig oda lehet venni az indokolatlanul hangos kipufogókat. Nem arra gondolok, mikor egy valódi sportautó hangos. Bár nekem is erős – igaz, nem sport – autóm van, és megvagyok teljesen jól a gyári rendszerrel.
    Még csak nem is arra gondolok, mikor lyukas a dob, és nincs pénz megjavíttatni (ami persze nem mentség, de azért elnézi az ember).

    Hanem mikor a tuning kedvéért föl van csavarozva a “fart cannon” az egykettes Polóra. Katalizátor persze kiberhelve.

  • PAlex

    Jól össze lett szedve a lényeg, nem tudok (és nem is akarok) belekötni, mert egyetértek vele.

    Egyet még ide lehetne venni.
    Amikor két sávos úton egymás mellett megy a két (3-4-5, stb.) delikvens, miközben üres előttük az út. Tegnap volt egy ilyen szitum az Egér úton, befelé jövet. Mentek majdnem egymás mellett éppen csak eltolva úgy, hogy nem lehet kikerülni őket ketten-ketten mindkét sávban.
    Bevallom őszintén, az Etele tér felé lekanyarodó sávban előztem meg az utolsót, aki persze rá is gyorsított, de szépen ráhúztam a kormányt, hogy az anyjával szórakozzon, majd cikk-cakkban kellett elmennem a másik két bamba mellett, elég szűken. Nyugodt autós vagyok, nem szoktak felhúzni a barmok, de amikor még direkt veszélyesebbé is teszik a dolgot, meg utána villognak, na akkor tudnám csak igazán Dunába lőni őket.

  • besi

    Teljesen igaz mind. Egy apró kiegészítés:

    Az “álló sor elé beállás a kereszteződése előtt” akcióban résztvevő autósok még büszkén szeretik nyomogatni az elakadásjelzőjüket, mintha azzal tudnák ellensúlyozni a bunkóságukat. Engem ez irritál a legjobban!

  • wzoli

    “Jobbra tartási kötelezettség letojása”
    Speciel ez engem egyáltalán nem idegesít, sőt egyenesen imádom.
    Tipikus jelenség az M1M7 kivezetőn: az autósok 90%-a a középső sávban halad, a belső sávban pedig a rambók tolják egymást. Én pedig nyugodtan autózhatok a külső sávban mert ott a kutya sincs…

  • tengerimalac

    Nos nem védeni, de kicsit magyarázni pár dolgot. A külső sáv kerülése. Tökéletesen megértem, ha valaki nem húzódik le de az útra megengedett legnagyobb sebességgel halad. Miért? Mert a legtöbb több sávos úton, még egyes autópályának csúfolt szakaszokon is a külső sáv annyira elhasznált és lepukkant folt hátán folt, hogy a tömést kirázza a fogakból! Autózzon azon az a barom, aki szerint ez így jó! A vértunkolás alatti megállapítás is felér egy öntököndöféssel! Inkább lassuljon le a forgalom, mint sztrádatempóval zúgjon el valaki a serénykedő mentősök mellett, vagy trafáljon el egy a tűzoltók munkájából, vagy a balesetből származó kihullott műanyag elemet, ruhadarabot …

  • tengerimalac

    Besi! Csak tájékoztatlak, hogy a vészvillogó felvillantása a fejlettebb világban a köszönet jele lés nem direkt kibaszás veled. Tudod, amolyan “köszi, hogy segítettél, mert kicsit sietnék és a sok gyökér közül voltál szíves nem gyökérként viselkedve beengedni a sorba.”

  • besi

    Tengerimalac! Az is megérne egy külön posztot, hogy ki miért nyomkodja az elakadásjelzőt!

    Sajnos a sor elé bepofátlankodók igen kis százaléka siet ténylegesen, a többi szimplán bunkó és tesz a szabályokra és a többi autósra!

  • Funkyman

    “A vértunkolás alatti megállapítás is felér egy öntököndöféssel!”

    Itt nem arról van szó, amikről te beszélsz. Kár tagadni, hogy a jelenség létezik. És nem azért lassítanak, mert a mentők így meg úgy, meg a törmelék (már csak azért sem, mert ilyen esetekben itthon rendőri biztosítás mellett szokott haladni a forgalom – nem hagyják csak úgy a forgalom alatt lévő úton dolgozni a mentőket, tűzoltókat). Ld. még a gyalogosokat, akik körbeállják a baleseteket.

    A külső sávok rossz minősége pedig messze-messze nem olyan durva (pályán pláne), ahogy te előadod.

  • Funkyman

    De könyörgöm, mi az, hogy SIET? Ez mikor volt mentség bármire is? Én is sietek, mert kezdődik a Barátok Közt, és még előtte haza akarok érni a ropival a teszkóból. Akkor én is lehetek tahó?

    Persze ilyenkor mindenki milliárdok sorsáról döntő tárgylásra megy, meg épp a beteg gyerek/kutya/macska / vajúdó feleség ül hátul a kocsiban. Nevetséges.

    Jut eszembe: a listába bele lehet írni még a rokihelyen parkolást is – akár jogtalanul kiállított kártyával csinálja valaki, akár úgy, hogy a kártyához tartozó személy nincs ott, akár kártya nélkül.
    Azért igazán bosszantó a dolog, mert egy végtelenül önző és tahó szemlélet testesül meg benne – az ilyen ember simán szabálytalan, és simán leszarja a többit akár néhány méternyi előny megszerzéséért is. Ő a fontos, csak ő, és mindig ő!

  • geotrinus

    Buszsávon előző és körforgalomból ki nem indexelő talán kimaradt.

    Nálam a legbosszantóbb az egyenletes sebességet tartani nem tudó paraszt.

  • PAlex

    Tengerimalac.

    Szabályt szeg az, aki a belsőben halad. Ennyi erővel a leállósávban is mehetne bárki, mondván rossz az út. Sőt.
    Ott a szembe sáv is.

  • Kempelen

    Tengerimalac! Amit írsz, az puszta önigazolás, magad is tudod. Kár mellette kitartanod, mert nem indok és nem magyarázat semmire. Magyarázkodás. Jobbra tarts van és kész.

  • subtotal

    Összevissza sebességgel autózás román szokás, amennyire én látom az autópályákon.
    3 sávoson középső sávozást (de 2 sávoson belső sávozást nem!) viszont láttam máshol is Európában: spanyoloknál és osztrákoknál!!! is.
    Vértunkolás sajnos mindenhol előfordul, a begyorsítás viszont hungarikum.

  • husky

    Hungarikum seggfejek: – ne tudnak mit kezdeni a kétsávos körforgalommal és 1 mérföld sem elég, hogy előbb 100-zal, majd 80-nal összerendeződjenek egyetlen sávban útépítésnél!

  • Lacko86

    PAlex: nem te voltál véletlenül egy piros 2 ajtós tuningolt Jettaval? Este 8 körül köttem befelé és másfél méterre jött a seggembe (80-nal mentem 70-nél). Persze, hogy nem gyorsítottam rá neki, nehogy már le akarjon tolni. Mellettem egy furgon ment, szóval nem tudott előzni. Erre elment a záróvonalon.
    Üzenem ennek a kis takonymajomnak, hogy a 224 lóerő és 510 Nm kiadná, hogy gyorsabban menjek, de nem akarok, mert a táblán 70 volt. Ha mindenképpen egy pár éves autóval akar emberkedni a 25 éves “youngtimerével”, akkor sajnos rossz embert választott :)

  • TéGé2

    letolás / büntetőfék, az akkor OK :)

  • PAlex

    Lacko86.
    NEM.
    Egyébként meg miért nem mentél gyorsabban, mint furgon?

  • Lacko86

    Mert így is felette mentem a megengedettnek. Beraktam a tempomatot 80-ra és csorogtam befelé.

  • PAlex

    És autópályán is így közlekedsz, hogy mindenki más le van sz@rva?
    Illetve mindenhol máshol is?

  • Gólya

    Van még esetleg az előzéses rágyorsításnál egy dolog, ami említhető: Többször történt velem, hogy tempomattal mentem nyugisan egy emelekedős részen külső sávban amikor előzni kezdtek. Valószínűleg az emelkedés miatt az előzést végrehajtó autós nem volt képes olyan formában felgyorsulni és elém kerülni ahogy tervezte, így lehúzott ablakon át üvölteni kezdett, hogy a K. anyámat nyomom a gázt amikor ő előzni akar….Mindezt csak azért mondom el, mert az is őrületes parasztság, hogy a másikat kényszerítjük fékezésre, kitérő manőverre azért, mert valaki képtelen rendesen végrehajtani az előzést. Ugyanez igaz azokra akik tömött sorokban haladó sávabn, erős szembeforgalomnál kezdenek kiugrálni meg előzgetni,és anyáznak ha nem nem fékezel rá padlóra amikor ő éppen az utolsó pillanatban akarja visszarántani a kocsijét eléd

  • Lacko86

    Pontosan. Autopalyan 145-tel megyek es ha letol az X5-os taplo, akkor sem gyorsitok 150-re azert, hogy a sort hamarabb megelozzem es nem is lassitok, hogy oktassam.
    Ha valaki baromnak az Eger uton 120-szal tamad kedve menni, akkor annak ugy gondolom nem kell feltetlenul utat engedni, foleg ha masfel meterre jona seggedbe.
    Hangsulyozom, hogy a C320 CDI kepessegei kiadnak, hogy gyorsabban menjek, de a meghalni ohajto boyracerek egyszeruen nem tudnak meghatni, plusz en altalaban nem Erdrol Budapestre jarok brutto 10 km-t, utana meg tankolok 5000-ert a kuton, hanem sokszazat egyszerre, szoval nem tekintem oket versenytarsnak…

  • hova

    Eső után több mázsa sár az úton traktorok által:aratás idején a kombájn akkor enged el, amikor akar:ha a megengedett 90 helyett 140-el mennek el mellettem:ha 48 km-n keresztül vadveszéyl tábla hatálya alatt kell autózni / na, ki mennyivel megyí…..?
    ha csócsig megrakott tgk -ról potyog akármi is:ha leseper a szembejövő kordő tompítottja:/ egyre több van-kiirthatatlan fajta/ A fenti képpel semmi bajom és a rendőrrel sem, a motorosok úgy is elmennek jobbra-balra ringatózva, nekik nincs ilyen jellegű értékük. Csak azért írtam ilyeneket, mert nem mindenki él a fővárosban és nem mindenki autós ujságíró / van ilyen?/=

  • Sauron

    Kimaradtak a listából:
    A lámpánál mindenki mással gyorsulási versenyt rendező félkegyelmű vérpistikék (akik utána mennek fórumozni, hogy az “erőgépükkel” ki mindenkit aláztak meg), a bénán, vagy direkt bunkón parkolók és azok a véglények, akik parkoláskor rábaxxák a másik autójára az ajtót, vagy 10 cm-re ráállnak.

  • tasi69

    Ami kimaradt! A többnyire német gyártmányú karika jelzéssel ellátott autók tulajdonosai és vezetői IQ szintje.Tudom nekik van lézer-blokkójuk meg radar előrejelző is de nem kell senkit letolni 140 km/h-ás sebességnél a pályán.Az autók ára fordítottan arányos a vezetők IQ-szintjével.Ezt eddig kizárólag a karikás jelzéssel ellátott autóknál lehet észrevenni.Pedig a karika a korlátoltság jele.

  • votaras

    Kimaradt a körforgalom, ami szerintem Mo-on szintén nagyon problémás dolog. Nem annak van elsőbbsége, aki nagyobb sebességgel vágódik bele, mert akkor minden más gyáva nyúl úgyis megáll. Hanem annak, aki előbb ér oda (ezt használják ki a sikánozók).
    És mi van, ha négy autó egyszerre, kb. egyforma, épeszű tempóval ér oda? Ha tudnak vezetni, mind a négyen egyszerre (ez fontos) beléphetnek, és semmi baj.
    Azok a vezetők sem jobbak, akik ha kell, ha nem megállnak a bejáratánál, főleg ha látják hogy a balról mellette lévő bejárathoz legalább 20 méterre van egy másik autó. Miért álltál meg??? Még oda sem ért!!!
    A másik ilyen a lámpa. Az elöl állónak akkor kellene elindulnia, amikor zöldre vált (nem akkor egyesbe tenni). Ha ez menne és az összes többi mögötte álló autó is zöldre indulna el, és nem akkor, amikor az előtte induló már legalább 5-10 méterre elment előle, pláne nem ekkor tenné egyesbe, akkor sokkal többen átmehetnének egy-egy rövid zöldön. Kevesebbet állnának az autók, kevesebb könyezetszennyezés…
    Persze nem csak a körforgalomra és a lámpás kereszteződésekre, hanem minden helyzetre elmondható, hogy a FORGALOMnak van egy normális ritmusa, lüktetése. Lakott területen, kívül, pályán, balesetnél, mindenhol. Aki ezt a ritmust nem képes felvenni, vagy tetű vagy versenyző, az nem való oda, mert akadályoz és balesetveszélyes.

  • Marcellusca

    Az egy-gázpedálállással közlekedők: sík úton 85-90, emelkedőn 70-75, lejtőn 90-95-tel;
    Fix sebességen autózók: lak. ter. kívül 70, lak. ter. belül (kis falu) szintén 70;
    Autópályán “B” kategóriás vezető: “B”, mint belső sávban ragadó (Siófoknál majd balra kell kanyarodnom, tehát az Osztyapenkótól végig a belsőben kell mennem.);
    Az 5km/h-ás előzési sebességkülönbség: 95-tel előzni a 90-nel menő buszt, pedig az autó tudná a 160-at is;
    – b) variáció: 100-110-zel bemegyek előzni a 130-cal jövő elé, de még véletlen sem gyorsítok fel, még arra a kis időre/távra sem.

  • Guevara

    Cipzárelvhez: Az is bunkóság mikor valaki nagyon jól tudja hogy a sáv el fog fogyni, mert minden nap arra jár, tehát nem egy odatévedt turista, és ennek ellenére mindig kijátsza a “jajbocsielfogyottasávomdeúgyisbeengedszmertjófejvagy”-kártyát. A dologban az a legpofátlanabb hogy a szabályosan 50-nel haladó sort ő 70-nel előzi hogy minél előrébb kerülhessen bele a szűkületnél már araszoló sorba. Az ilyen faszfejeket én igyekszem nem beengedni, akármekkora prosztóságnak tartod is, kedves Tamás. Azzal egyébként számoltál e, hogy egy szűk keresztmetszetű útszakaszon cipzárelvvel sem jut át több autó mintha birka módjára sorba áll az el nem fogyó sávban?

  • Zeta112

    Ami kimaradt: Jobbra forduláskor indokolatlan sebességre való lassítás.
    Pl:40 nel be lehet venni egy kanyart, nem csikorogva, meg 10 körömmel fogódzkodva. De max 5km/órára lelassítva veszik be egyesek. Helyes,a gondolat, nem kell letolni. Fel kell fogni, hogy valaki siet, szeretne pénzt adni a rendőrségnek el kell engedni, nics lézer blokkolom, én elengedem. Vagy autópálya baleset leállósávon hajtani mig a másik araszol a sorba

  • Vorserie

    Guevara!
    Megint nagy okosságot írtál le!
    Bizony a szűk keresztmetszeten cipzár elven sem fér át több autó mint egy sorban csak ha egy sorban birkáztok akkor nagy forgalom idején tíz perc alatt eléritek egymás mögött a következő kereszteződést,így egy bazi nagy dugót létre hozva.
    Akik az utakat tervezték,gondoltak erre ezért van két sáv,hogy használjátok!
    Ha elfogy,ha nem!
    Ha minden nap arra jársz, ha nem!
    Nem sértettséget kéne érezni ha valaki használja az elfogyó sávot hanem el kéne gondolkodni vajon miért van??!

  • BsBe

    Ezen felül még nagyon idegesítő. amikor mész az aránylag csendes, városi forgalomban 45-50-nel. A majom nem adja meg az elsőbbséget, kijön a keresztező utcából (lassítás, de ez még nem is igazán dühít, istenem siet….) és miután pofátlanul nem adja meg az elsőbbséget, 20-30-cal cammog tovább kilométereken keresztül. Na ilyenkor tudnám betolni a következő parkolóba…..

  • tbiudrl

    Nem nagyon akarnék beszállni ebben a komplex vitába, csak a dohányzásos dologról ejtenék pár szót.
    Amíg dohányoztam, úgy 10 évvel ezelőttig, akkor ezt olyankor tettem, ha az utasomat ez nem zavarta, vagy egyedül ültem a kocsiban.
    Ha tudomásom volt az utasom “füstallergiájáról”, vagy gyermek ült a kocsiban eszembe sem jutott rágyújtani.
    Ugyanakkor, az autóm olyan, mint az otthonom. Nem feltétlen nekem kell alkalmazkodnom a vendéghez.
    Ha tudja az utas, hogy a sofőr dohányos, akkor vagy ne üljön be hozzá, vagy előre egyeztessék, hogy szeretné, ha arra az időre felfüggesztené ezt a szenvedélyét, amíg a nemdohányzó vele utazik.
    De ha a sofőr nem tud lemondani ezen élvezeti cikkről, akkor az utas vagy fogadja el, vagy ne utazzon vele.
    Ugyanígy, mivel már nem dohányzom, én mondom meg, hogy más rágyújthat-e a kocsimban. Az utasnak meg illendő nem engedélyt kérni, ha tudja, hogy a sofőr nem dohányzik. ;)

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.