Top 10: A modern autók legbosszantóbb apróságai

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.04.17. 17.45

Tény, hogy az autógyártás fejlődése töretlen, de mindig akadnak olyan apró, bosszantó hibák, amiket tapasztalva csak egy szó merül fel bennünk: MIÉRT?

Tény, hogy az autógyártás fejlődése töretlen, de mindig akadnak olyan apró, bosszantó hibák, amiket látva csak egy szó merül fel bennünk: MIÉRT? Nem akadt senki a seregnyi tervező, fejlesztő, tesztelő, engedélyező, újratesztelő, jóváhagyó között, aki azt mondta volna, hogy hé, srácok, ez így rossz, találjunk ki valami mást? A következő tíz példa azt mutatja, hogy nem. Vagyis az autógyártás apró hibái vélhetően örökké velünk maradnak, csak alakjuk, megjelenésük változik a korral.

Cikk utolsó módosítása: 2016.04.17.  

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ha nem is mindennel értek egyet, a cikknek sok tekintetben igaza van.

    A BMW védelmében (“Hiányzó kapaszkodók”): aki került már közel új BMW vásárlásához az tudja mennyire prosztó a BMW az extrákkal. Becsületükre mondva ha van pénzed a felárra rendszerint jó megoldásokat kapsz tőlük. Védelmükben: van rendes majrékapaszkodó 3 ajtón, a füles cucc szerintem felesleges, annyira nem ültetik le őket gyárilag hogy keljenek a kiszálláshoz, a kanyarban meg ott az ajtó…

    Az Audi védelmében (motoros spoiler): aki emlékszik a TT botrányára az értékeli a spoiler jelentőségét. Az igen stílusos A7 esetében viszont eléggé röhejes lett volna odahegeszteni egy Spiolert a farára. Szerintem ez egy korrekt megoldás a konkrét esetben…

    A Mercedes védelmében: nincs igazi mentség, legfeljebb az hogy még így is remekül sikerült az új C belseje és főleg az elődhöz képest hatalmas előrelépés. De szerintem most minden gyártó lelkesen reszeli a konkurens modellje munkapéldányát a következő premierhez/facelifthez, mert a C sok tekintetben fordított a játszmán a C klasséval. Egyébként aki vezetett Mercit a közelmúltból a hülye kezelőszerveivel (3 kar kormány baloldalon 0 a jobbon, tempomat sebessége csak 5 km-enként állítható) annak ez a kijelző lesz a legkisebb baja.

    Én még idetenném az árnyékolás nélküli full LED kijelzőket is (Mercedes, Jag/LR). A volvo megmutatta hogy lehet ezt jól is csinálni, szerintem ők álltak legközelebb hozzá. Na jó az Új TT féle elég impozáns a képeken.

  • tengerimalac

    Azért nekem még a digitális sebesség kijelzés is ott van, főleg tűző napsütésben. De lehetne említeni a motortérben a minden logikát nélkülöző akkumulátor elhelyezést. (Mitsubishi ASX akksi esete a levegőbeömlővel.) Fix fejtámlák sem az eseteim, avagy a 42-es lábbal is egyszerre tiporható gáz és fék. Mi van, ha nem versenyezni, hanem csak simán autózni akarok? Megvan a kardán nélküli kardánalagút a kocsi közepén? Pedig az adott típusból négykerekes sincsen. Jó tudom merevít, de ezt csak így lehet? A defektjavító készlet sem akármi a pót, vagy a szükség pótkerék helyett! …

  • oszkopeter

    Ennél sokkal bosszantóbb dolgok is vannak szerintem:

    1. Miért nincs még mindig minden autóban ablakmosó folyadék szintjelző???
    2. Miért teszik lehetetlen helyre az ablakmosó betöltő nyílást, hogy bele se lehessen találni, retek legyen az ember ruhája
    3. Alu váltógomb: télen lefagy, nyáron ráég a kezed
    4. Érintőképernyő: a legtöbb használhatatlan, lassú, veszélyes. Csak akkor tudod kezelni ha odanézel
    5. Kilátás: a legtöbb modern autóból nulla a kilátás hátra vagy hátra átlósan
    6. Esőérzékelős ablaktörlő: mivel mindenkinek más az ingerküszöbe, miért nem lehet állítani az érzékenységét? Vagy túl sűrűn de rosszabb esetben túl ritkán töröl.
    7. Xenon lámpa: szinte mind vakít, ehhez nincs mit hozzáfűzni
    8. Gyújtás leállításakor kikapcsoló rádió (tisztelet a kivételnek). Leállítom a motort mert várok valakire. Miért kell mindig újra bekapcsolnom a rádiót?
    9. Kiégett izzókra figyelmeztető áramkör. Miért nincs minden autóban?
    10. Tükrök: sok autóban a külső még mindig nem aszférikus, a belső tükrök holttere hatalmas. Egyre gyakoribb a fényre automatikusan sötétülő, amit nem lehet kikapcsolni.

  • pqowieurzt

    ezek szerint nem annyira bosszantóak, ha mégis ezeket veszik a zemberek…

    nekem pl a felsoroltak közül egyikkel sincs problémám, hiszen nincsenek ilyesmik az autómban. Ja hát igen, 15 éve még tudtak autót gyártani parasztvakító baromságok nélkül is…

  • apaarpi

    Kedves oszkópéter!

    6. Miért ne lehetne állítani az érzékenységén. Nekem 2004 óta esőérzékelős ablaktörlő van az autóimban, mindegyikben lehetett állítani az érzékenységet, sok fokozatban
    4. Ez nagyon változó, sok jó van már
    7. A gyáriak jellemzően nem vakítanak, az utólagosan eszkábáltak igen, mivel eleve 99%-uk szabálytalan, aut. állítás és fényszórómosó nélküli.

  • Tazzz

    A kapaszkodó kivételével mindegyikkel egyetértek. Kapaszkodó. Minek ? Akiben nincs tartás, az ne vezessen sportosan, normális közlekedés során nem kell kapaszkodni – kifejezetten bosszantanak a kényszeresen kapaszkodó emberek – vagy az ilyen a buszon is leesik az ülésről ?
    A kilátás és a holtterek a legkomolyabb hátrányai szerintem a mai autóknak : a hétvégén ahogy fater ~3 éves autójába átültem az én 14 évesemből, egyszerűen nem láttam ki normálisan. Tudtam, hogy el fog férni az autó, el kell, hogy férjen, de nem voltam benne biztos mégsem. Biztos megszokás kérdése, de én ezt inkább nem szeretném megszokni…
    A xenon lámpákról annyit, hogy a saját autómban gyári xenon van, mégis kb lófaszt sem látok vele… Éppen ezért esedékes is lesz egy lámpafelújítás/csere :)

  • PDA FAN

    A kapaszkodó szerintem is monnyonle. Rühellem, amikor mellettem a jobb egyben a felső majrévason csimpaszkodik valaki, kitakarva a jobbra kilátást. Némelyik két kézzel, mint a csimpánz!

  • CoIie

    Ne írja má’ elő az autógyár, hogy vihetek-e magammal egy csimpánzot, vagy sem!

    Annak meg egyébként is mindenki örülhet, ha nem hal meg egy-egy váratlan műszaki hiba miatt és csupán csak a szemébe vakít néha-néha a krómról vagy más felületről a nap.

    +1: egyes tipusoknál a különböző fényerőre fixen beállítható műszerfal vegye figyelembe a környezet fényerősségét is és azzal is számoljon; tehát az éjszakai kisebb fényerő nappal már automatikusan erősebb legyen a tompított világítás bekapcsolása mellett.

  • Vorserie

    Mindennel egyetértek kivéve a szárnyat.
    Meglepő,hogy egy apró szárny vagy ív is mekkora leszorító erőt tud kelteni nagyobb sebességnél.
    Bizony az első generációs TT-ről pont ez hiányzott,meg is haltak miatta volt is visszahívás.
    Ha emlékszik még valaki mekkorka “szárnyat” raktak végül a TT-re az tudja ,hogy annyi is elég ahhoz hogy angy sebsségnél is íven maradjon az autó elkönnyített fara.TT esetében 220km/h-nál 80kg leszorító erőt termelt az akis izé.
    Nem mellesleg egy kupé formájú autóhoz nagyon nem passzol egy subaru féle 40 centi magas szárny.
    De ha már parasztvakítás akkor a Panamera szárnya visz mindent.
    Az valóban nagyon látványosan parádézik.

  • Tatooine

    De az sem normális aki kitalálta,hogy a “modern” autókra már nem kell lengősárvédő mert esztétikailag nem mutat jól és amúgy is az új tipusú lökháritók ezt a szerepet is maradéktalanul betöltik!
    Hát aki ment már ezek után a ultramodern szemetek után az tudja,hogy elég egy kis hó vagy eső és úgy betakarja a mögötte jövőt sárral mintha sz..t szórtak volna a ventillátorba!!!

  • CoIie

    Feldobsz egy tipusazonost aranyárárt, vagy ha még találsz tecsóban filléres sz@rt és a mögötted közlekedő élvezni fogja!

  • Kempelen

    “Es?érzékel?s ablaktörl?: mivel mindenkinek más az ingerküszöbe, miért nem lehet állítani az érzékenységét? Vagy túl s?r?n de rosszabb esetben túl ritkán töröl.”

    Oszkó! Hát ennyit a francia autó dilidről. Látod, hogy ők sem tévedhetetlenek? Mikor majd legközelebb fikázol itt másokat, akkor jusson eszedbe, hogy a francia autóid ezt nem tudják. A többi meg igen….
    Csak hogy érezd a törődést.

  • Zsoel

    Az ajtó feletti kapaszkodó (ami engem illet, én gyűlölöm ezt az idétlen “majrévas” elnevezést) nem arra való, hogy szorongatásából erőt merítsen az ember egy kényes forgalmi helyzetben, vagy hamis biztonságérzetet nyújtson a szakadék mellett autózva, hanem arra, hogy el lehessen lazítani rajta a kezet. Rövidebb távon persze nincs különösebb jelentősége, de aki ücsörgött már 10-12 órán át megszakítás nélkül egy autóban, az tudja, milyen tré dolog folyamatosan az ajtó oldalára épített kartámaszon tartani a kezet. Az első 1-2 órában még nincs gond, de azután elkezd zsibbadni a könyök és a támaszkodó bőrfelület, aztán sajogni az egész alkar, végül már csillagokat lát az ember a kíntól, olyan mocskosul kényelmetlenné válik az a kéztartás. Olyankor igazi megváltás tud lenni, ha felemelheti a kezét, és vagy negyedórára a kapaszkodóra “függesztheti” – ez olyan, mint amikor a konditeremben lógunk egy kicsit a nyújtón. Azonkívül idősebb és/vagy nehezen mozgó emberek beszállását is nagyban megkönnyíti. A nagymamám például be se tudna szállni a kocsiba, ha nem lenne benne a kapaszkodó, mert elsőként azt fogja meg, még kívülről. Emellett a hátsókon még ruhaakasztó is szokott lenni, olykor-olykor az is tud praktikus holmi lenni. Okos dolog az a kapaszkodó, nem véletlenül találta ki, aki először kitalálta, és marhaság lenne elhagyni az új kocsikról.

  • 1000rörö

    Anno mikor a Fos Fókusz 2-n megjegyeztem autóbolondok, szakértők stb… körében, hogy mennyire idegesítő, vakító, zavaró/pl:hideg/ a kormányra baszott vasdarab, vagy az E 46-on szériában kínált zongoralakk utánzatú műanyag, hogy elvakítja az embert illetve milyen foltos lesz volt hurrogás, hogy ez milyen hülye. Pedig…

  • Iceman.

    Nekem ilyen nagy általánosságokból kevés problémám van, bár sok esetben érthetetlen dolgok születnek. De ami pl. eléggé idegesít, hogy az audi A6 korábbi C5 verziójában még kibillenthető térképzsebek voltak elöl az ajtókban, a későbbi C6-ban meg nem. Baromi kényelmes az a zseb és mára egyedül az a8-ban van ilyen.

  • Iceman.

    Tatooine: ezért van az ablaktörő az autókon nem?

  • Iceman.

    A kipufogó vég meg mindig esztétikai jelentőségű volt, nem tökmindegy, hogy hozzá van-e hegesztve a vég a csőre vagy nem?

  • Levrone

    Na, akkor én egy elégedett autós vagyok ezek szerint, de egyébként is… :-) 3 kapaszkodó, állítható érzékenységű esőérzékelős ablaktörlő, könnyen hozzáférhető ablakmosó-folyadék betöltőnyílás, gyújtáselvétel után is működő rádió és külsö tükrök, NO zongoralakk, normál kipufogó, NO touchscreen, állítható erősségű, de világításhasználattól is függő műszerfali fényerő, teljesértékű (205/55 R16) pótkerék, 10 éve hibátlan működés, tökéletesen működő Keyless Go, nagyon jó fogyasztás, jó menetteljesítmények, tanksapkamentes üzemanyagbetöltés és még sorolhatnám. Szóval akkor a lista alapján is jó vagyok… :D De jó nekem… :D

  • Kempelen

    Kapaszkodó elhagyása: költségcsökkentés, baromság
    Zongoralakk: csak a retkes alakoknak koszos, azoknak, akiknek a lakása is pont olyan
    Szárnyak: van, ahol van értelme, amúgy meg aki ellenzi, az simán irigy.
    Karbon matrica: a szerző szimplán egy fikagép és ez jó nyáladzó téma.
    Kamu légbeömlő: mindenki tévedhet :-DDD

  • Barca

    A cikk teljes inkompetenciát vet fel megint autós témakörben… Ha már apróságok és modern autók, akkor talán a csak vezető oldalon automata elektromos ablak, az elfelejtett pohártartó, vagy egy 4 milliós Polo Comfortlineból (legutóbbi pofátlanság amivel találkoztam) hiányzó fogyasztásmérőre kellett volna kitérni… Szárnyak, meg zongoralakk… Jesszusom, látom várják már a hétvégét a szerkesztőségbe.

  • Vorserie

    Kempelen!

    Mindenki tévedhet?!:D
    Ez nagyon oda..sz :D

  • fabris

    Nekem a Fiat Bravomban a legidegesitobb az eletveszelyesen sokat takaro A, B es C oszlopok aszferikus tukor nelkul,tovabba a kromozott muszerfal es ajtokilincsek voltak amikor a nap vakitoan tukrozodott a szemembe. Ja meg hogy a tulzottan dontott szelvedo pont kitakarta a kozlekedesi lampak tetejet igy mindig csak behuzott nyakkal lattam a piros lampat. A 3 fokozatban allithato napellenzo is meger egy miset: vagy nem lattam semmit vagy a nyakam nyult hogy lassak valamit, ha szembol sutott a nap. Ilyen idegesito kocsim sose volt, el is adtam. A parom Focus I-e a belteri anyagokat leszamitva korokkel jobb auto.

  • bubibeka1.6

    Ez az összeállítás borzalmasan sikerült.

    A hozzászólókhoz:

    – Xenon: a gyári szinte mind jó, a bi-xenon ledes nappali menetfénnyel szerintem a legjobb. Kanyarvilágítás, vagy kanyarkövető fényszóró szerintem 100x többet ér, mint a mostani kamu és idegesítő, felesleges, csak az EURO NCAP teszt miatt beszerelt “biztonsági extrák”: lásd.: holttérfigyelő, automata fékező, sávelhagyásra figyelmeztető, elalvásra figyelmeztető.

    – Ami jó dolog a mai autókban, olyan extrák, aminek látom értelmét és létjogosultságát szerintem a következők: xenon, led lámpa, bármi csak ne a sima semmitérő szemfárasztó halogén. Kanyarkövető fényszóró. Tempomat. Kormányról vezérelhető hifi, tempomat, telefon és társai. Automata fényszóró. Esőérzékelős ablaktörlő. Automata ablak. Sötétítő rolók. Tök jó lenne ha elterjedne az éjjellátó berendezés (BMW-ben láttam, hihetetlen jó volt úgy éjjel vezetni).
    Egy jól párnázott, megfelelő oldaltartású, állítható magasságú és deréktámaszú komfort vagy sportülés.
    Navigáció. Motorosan behajtható tükrök. Automatán sötétülő belső és külső visszapillantók.
    Ülésfűtés. Ülésszellőztetés.
    Magasabb kategóriájú autókban a légrugó, az automata váltó, és a zajszigetelés. Sportosabb modellekben pedig az összkerékhajtás és a sperr difi, minél feszesebb, sok visszajelzést adó futóművel és nagy hatásfokú fékkel.
    A többi szerintem vagy felesleges, vagy aránytalanul drága, vagy csak divatos és semmi értelme.

    Várom az ötleteket ! :)

  • Vorserie

    Bubi!

    Próbáld meg leszereleni egy Panameraról a hátsó motoros “gyagyi” szárnyat és küld be a kocsit 240-el egy hosszan ívelt kanyarba….
    Mindjárt lesz értelme annak a hátsó szárnynak.
    Kár,hogy ezt a szerző sem próbálta ki mielőtt parasztvakítónak minősítette az összes ilyen szárnyat.Lehet,hogy ezen a konkrét autón pont nincs rá nagy szükség,de ettől még más autókon lehet.Általában csak kupé formára rakják aminek megvan az oka.

    Kedves szerző/szakújságíró úr!

    A képen látható konkrét autó “parasztvakító” hátsó szárnya automatikusan 130km/h-nál nyílik,viszont ilyen tempónál elég nehezen látható ,hogy ki az autó tulajdonosa aki ennyire pozőr,hogy ilyen autót vett és hagyja működni a technikát.

  • Phrascarica

    “Sportosabb modellekben pedig az összkerékhajtás”
    Szerintem meg az összkerékhajtás traktorba, terepjáróba való. Egy sportos kocsinak csak árt az összkerékhajtás a súlyával és a veszteségével. Egy sportos modell legyen hátsókerék hajtásu és középmotoros, de még egy elsőkerekes is jobb mint egy összkerekes.
    Akármilyen erős is egy autó, ha nehéz akkor legfeljeb formailag lesz sportos. Érzetre semmiképpen.

  • Vorserie

    Frászkarikát!

    Pattanj be egy Lamborghini-be vagy egy Impreza STI-be!
    Utána irogass!

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették a péntek éjjel balesetet szenvedett autóbuszt, mely megfelelő műszaki állapotban volt.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.