10 tuti tipp gyorshajtási bírság ellen

Mit tehetünk, hogy ne mérjenek be?

Szerző: Szörényi András levél küldés  Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.03.23. 12.47

Április 5-én, reggel nyolctól már élesben mérnek az országszerte kihelyezett fix traffipaxok, nekünk pedig van tíz tippünk, hogyan úszd meg a büntetést.

Tapasztalataink szerint az, ahogy itthon a sebességmérés működik, nem mindig a közlekedésbiztonság javítását szolgálja. A radarozás helyszínei és a legveszélyesebb útvonalak között nem találtunk átfedést. Még rosszabb, hogy az objektív felelősség pont a felelősség megcsúfolása. Nem több a gyorshajtókra kivetett adónál, amelynek egészen addig nincs visszatartó ereje, amíg az üzembentartó rászánja a pénzt az automatikusan érkező csekkekre. Mert a veszélyes helyen veszélyes tempóval hajtó vezetők kilétére többnyire nem derül fény. Nem lehet túl jó így rendőrnek lenni, és parancsra végezni a közutálatnak örvendő pénzbevasalást, amit a kormányok évről évre beterveznek a költségvetésbe. Áprilistól a rendőrség ezen munkáját 365 VÉDA kamera is segíti, a már meglévő 160 mobil traffipax mellett. Ebben a sajátságos helyzetben tíz tippel kívánunk segíteni Olvasóinknak, hogy elkerüljék a gyorshajtási bírságokat.

69285_560745_1000x700

10. Fotók a helyszínről. Ha látjuk, hogy bemértek, álljunk meg! Fotózzuk le a helyszínt több irányból, a mérőautó elhelyezkedését is! Ha szabálytalanok a mérés körülményei, az segíthet egy bírósági eljárásban

69285_560739_1000x700

9. Papírmunka. Időnként a rendőrség is hibázhat. Mi van, ha lejárt a mérőeszköz hitelesítése, biztos, hogy minden rendben van a mérési jegyzőkönyvvel? Egy jogi eljárásban ezek is apró esélyek a megbírságolt autósnak

69285_560743_1000x700

8. Bízzunk a rendőrségben! A rendőrség rendszeresen közli az adott hónapra ütemezett sebességellenőrzések helyszínét. Ha az előbbi link megszűnne működni, érdemes ezt a keresést lefuttatni a tervezett helyszínek megismeréséhez

69285_560744_1000x700

7. Tudjunk a mérésekről! A Traffihunter.hu oldal ingyenes alkalmazását okostelefonra letöltve értesülhetünk a fix mérések helyszínéről. Ezt sok navigációs szoftver is tudja (bár pl. Svájcban tilos a használatuk), de a rendszer előnye, hogy a felhasználók is töltenek fel aktuális adatokat. Van hivatalos térkép is, nézd meg hol van a környékeden fix traffipax

69285_560746_1000x700

6. Viselkedj udvariasan! Megállításkor, közúti ellenőrzéskor szálljunk ki az autóból az egyenruhásokhoz! Jobb benyomást kelt és a mérlegelési tartományon belül talán a bírság összege is mérséklődhet. A rendőrök adott esetben az életüket áldozhatják értünk, állampolgárokért. Még ha ez szerencsére ritka is, minimálisan megérdemlik, hogy ne a lehúzott ablakon át tárgyaljunk velük

69285_560738_1000x700

5. Ne járj villantós autóval! Egy színe, formája alapján feltűnő autót könnyebben kiszúrni a forgalomból a sebességmérést végző rendőrnek. Vörös Ferrariban könnyen megtalálnak

69285_560747_1000x700

4. Hagyd el a belső sávot! Többsávos úton jobbára a belső sáv megy a leggyorsabban, ebből kiindulva ott érdemes keresgélni a radarpisztollyal

69285_560741_1000x700

3. Figyelj a tipikus mérési helyekre! Nincs kényelmesebb annál, mint jól belátható úton, messziről bemérni a gyorshajtókat. Az autópálya-felüljárók ideális mérési pontok, például az M7-esen a székesfehérvári benzinkútnál. Persze bárhol lapulhat traffipax, kukának álcázott fix csapdáktól civil kocsikon át a mozgó Astrából dolgozó kameráig a rendőrség eszköztára széles, akár itthon, akár külföldön

69285_560736_1000x700

2. Helyzetfelismerés. Amikor lassul a forgalom, annak többnyire van valami oka. Ismeretlen helyen autózva a sebesség megválasztásával igazodjunk a többiekhez

69285_560742_1000x700

1. Szabálytisztelet. A legkézenfekvőbb betartani a sebességkorlátozást, mindig és mindenütt. Aki szerint a szabálytisztelet megold mindent, az nyilván 30-40-nel halad az útépítés után országúton felejtett korlátozó táblák hatálya alatt és a Nagykőrösi úton is 30-ra mérsékeli a sebességet hasonló esetben

Egy korábbi cikkünket dolgoztuk át, ezért lehet, hogy valakinek már ismerős, de úgy gondoltuk, a téma rég volt ennyire aktuális.

Így reagáltak a magyarok a fix traffipaxok élesítésére!

 

Kommentek

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.