TOP 10 – Ezekről a vad kombikról álmodnak a családapák

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.10. 13.30

Puttonyos lóerőgyárak, lázálomba vegyített racionalitás. 20-30 millióért mért bődületes teljesítmény és praktikum. Nincs értelmük, de álmodozni szabad!

Az általunk kiválogatott típusok széles merítésből kerültek be a tízes listára. A rostálás mögött meghúzódó alapgondolat csupán annyi volt, hogy az elérhető, megfizethető kategóriából lendületet véve haladjunk a totális őrületig. 

Saab 9-5 2.3 T - Titkos favorit a mára ritka, már a GM szárnyai alatt bevezetett típus. A 9-5 pedig tipikusan jó példája a svéd márka sugározta képnek, biztonságos, jól felszerelt, és olyan különc apróságokat kínál, amitől könnyen különlegesnek érezhetjük magunkat. Négyhengeres turbómotorja 2004-től már 220 lóerős teljesítményt adott le, de az Aero modellekben már 250 lóerő gyötörte az első kerekeket.Ahogy egy Saab-hoz illik ez volt az egyik legbiztonságosabb autó a piacon, az első NCAP törésteszt 1998-ban négy, a második, 2004-ben már ötcsillagos lett.

Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 - Az olasz, amibe még a németek se tudnak belekötni. A 159 a sárnehéz autók korának fia, a masszív bunkerérzés nagykövete, csodálatos formába csomagolva, sportkombikhoz méltóan szűkebb 405 és 1235 liter között variálható puttonnyal. Egy feltűnő színnel még ma is mindenki utánafordul, de ha a 3,2 literes V6-os dolgozik az orrban összkerékhajtással, akkor nem tart sokáig a bámészkodás, mert még a közel 1,8 tonna is képes tisztességes tempóval elrugaszkodni. Oké, a motor már nem a legendás Busso V6, de 260 lóereje és 332 Nm nyomatéka a forma mellett elég érv ahhoz, hogy az Alfa Romeo 159 felkerüljön a listára.

Opel Vectra OPC - Kezdjük a lényeggel: a 255 lóerős OPC érdekessége, hogy 260-at megy, ne érezze magát annyira jól a belső sávban a sok Audi, BMW és Mercedes. Ez már épp elég érv, de mindezek mellett a kocsi tökéletes báránybőrbe bújt farkas. Kevesen néznek ki egy tíz év körüli átlagos Opel kombiból ekkora erőt, és a csodálkozó pillantások begyűjtése külön öröm lehet a volán mögött. A 2,8 literes V6-os blokk 250 lóerős teljesítményről indult de 2006 után már 280 lóerővel hagyták el a gyárkaput. Az 530 literes alaphelyzetű csomagtartó 1850 literig bővíthető.

Volvo 850 T5-R: A családi kombiból faragott bitang svéd igazi veszett vad, ráadásul itthon fellelhetetlen. Mégis helyet kapott a listában, mert kombi nem ugrott úgy kerékvetőn, mint az ebbe a formába öntött túraautó verzió. A 243 lóerős teljesítmény mellé hatalmas csomagtérrel (790-1585 l), kényelmes ülésekkel, extrákkal alaposan megtömött autót kapunk, és ha lemondunk pár tucat lóerőről a Volvo 850 T-5 is hasonló élményt nyújthat, csak kevésbé eszeveszett körítéssel.

Subaru Impreza WRX - Eredetileg 230 lóerő, de kevés darab akad, amit meghagytak a gyári teljesítményszinten. Az Impreza négyhengeres 2,5 literes boxermotorja vörös posztó a tuningolók szemében, de a rajongás nem véletlen. Egy valódi rali-ikonról van szó, ami ebben a formában a figyelmetlen feleség számára is emészthető választás lehet. Csak a kipufogót ne cseréljük ordas ordító kályhacsőre.

BMW M5 Touring - Jöjjön a totális őrület, a klasszikus családi kombik legelvetemültebb képviselője, a szívekben tüzet szító bajor pusztító, amiben a cefréből pálinkát gyárt a félelem, mire a főzőbe érsz. A V10-es az Év Motorja, hétfokozatú SMG váltó és 1650 literes csomagtér, 507 lóerő. A A 8250-et forgó F1-es motorokat idéző benzinzabáló 520 newtonméteres nyomatékot szolgáltat, és a kombit 4,8 másodperc alatt katapultálja 100 km/órára, ami csak 0,1 másodperccel rosszabb a limuzin értékénél.

Cadillac CTS-V Wagon - (6,2, 15,7 l/100 kilométer, 564 LE) Aki röfögő V8-asról, pokoli teljesítményről, és hamisítatlan amerikai hangulatról álmodik a kispárnára száradt nyállal, annak ez a Cadillac hozza le a gyönyört. A Corvette ZR-1 motorjával, mágnesezéssel állítható lengéscsillapításával, 380 milliméteres kerámia féktárcsákkal a CTS-V-t komolyan kell venni, amit a 7:59,32 perces nürburgringi köridő is jelez. Mire begyakorolod a 4,2 másodperces időt százig, elfogy jó pár hátsó gumi és a kéttárcsás kuplungból is kellhet néhány

Audi RS6 Avant - 5,2 literes V10-es motor 580 lóerő, 650 Nm nyomaték, ami már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll. Nem az a végtelenbe üvöltő farológép, mitn az M5, inkább teret görbítő expressz mozdony a belső sávba. Télen-nyáron. A gyári adatok szerint 4,6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és 14,9 másodperccel az indulás után már 200 km/óra a tempó. Ha az Alfa Romeo 159 nehézsúlyú, akkor az Audi a valódi ólomláb, üresen 2025 kilogrammot nyom. Az RS6 Avant 565 literes csomagtere a hátsó ülések lehajtásával 1660 literesre növelhető, tehát sok bármit vihetünk bárhová, iszonyat gyorsan.

Mercedes-Benz E63 AMG Estate - Az erős kombik válogatásából nem maradhat ki a német prémium trió harmadik tagja, a Mercedes sem. Sőt, ha a mély, recsegve induló, öblös ordítássá erősődő motorhang alapján választunk, akkor nincs más lehetőség, csak a 6,3 literes V8-as motorral szerelt E-osztály. 525 lóerő, 630 Nm nyomaték, 4,6 másodperces gyorsulás százra, és ráadásul az egyik legnagyobb csomagtér, 695 liter az alap 1950 a vég ledöntött ülésekkel.

Jaguar XFR-S - Végül az elrugaszkodott álmok egyik legvadabbja. Egy szuperkombi, ami közel sem német, de mégis a nagy ellenfelek skalpjára vadászik. Hangja, karaktere, megjelenése, exkluzivitása kiemeli a mezőnyből. Ötliteres, kompresszoros V8-as motorjának teljesítménye eléri az 550 lóerőt, legnagyobb forgatónyomatéka 680 Nm. A hátsó kerekeket nyolcfokozatú ZF sebességváltón keresztül hajtja a blokk, a modell a hírek szerint 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “sárnehéz autók korának fia” Ezt az amatőr marhaságot el kellene felejteni. Egyszerűen arról van szó hogy az Alfa elfelejtette a katalógusra optimalizálni az autóit, ellentétben a német konkurensekkel.

    http://autossagok.blog.hu/2015/07/06/kamu_sulycsokkentes_elharcosai

    Hogy milyen az amikor az újságírók nem veszik készpénznek a repiszendvics mellé adott katalógusadatokat: http://autossagok.blog.hu/2015/12/08/megint_lesujtott_a_mercedes_totemallata

    Szép dolog a V8, de lássuk be egy korrekt dízellel ezek az autók valódi sokoldalú családi autók. Kis fordulaton közel a V8 nyomatékával, kevesebb mint fele akkora fogyasztással és olcsóbb lóerő alapú díjakkal…

    Ráadásul lesz is belőlük használtan, mert azért lássuk be, nem segít rajtunk sokat az alkatrész-beszrezésben, hogyha miénk Európa három tucat V8 5erének vagy sorhatos Volvójának egyike.

    Aki egy 520d-vel nem elég jól motorizált az nagyon elkalibrált valamit…

  • zoldfulu2000

    Amúgy aranyos a lista :)

  • subtotal

    Azt a 790 literes Volvo 850-es csomagteret megnézném (445 literes méretet találtam).

    Lancia Kappát és MG ZT-T V8-al együtt hiányolom a listáról, talán még a W8 Passat is idefért volna…

  • myself

    ha valaki kombit akar és nem csóró, akkor egy új audi a6 allroad , 3 ezres diesel quattronál nem nagyon van jobb választás.

    hatalmas a raktere, nívós, úgy gyorsul,mint egy sportkocsi, 8 liter alatt fogyaszt, télen is jó az összkerék miatt ,emelhető a hasmagasság, azaz egyben terepjáró és limuzin is,tegát terepen és autópályán egyaránt kitünő.

  • péloday

    Alfa ???

  • Fahrer

    Nem vagyok családapa, de nem hiszem, hogy bármelyikről is álmodnék, ha az lennék.
    Én mindig is racionális voltam, és igaza van zoldfulu2000-nek, hogy akinek egy 520d teljesítménye, nyomatéka kevés

  • Fahrer

    “az nagyon elkalibrált valamit…”

  • Marcikutya

    Régebben élveztem a kombit, Mondeo. Amikor kinyitható heverőket és lapraszerelt szekrénysorokat meg az óriáshűtőt kellett vinni. Meg amikor öten mentünk kempingezni egy hétre. Még az autóban is aludtunk a sík csomagtérben. De legtöbbször csak az ablakmosó folyadék gurult a puttonyban.

    Ezért egy háromajtós Focus váltotta.

  • Guevara

    Az AMG “régi” szívó V8-asa a 63-as típusmegnevezéssel ellentétben “csak” 6,2 literes hengerűrtartalmú.

  • szaboata

    Igaz,már nincs kisgyerekem,de ha engem kérdeztek:Maserati Quattroporte kombi kivitele.http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/kalapacs_ala_kerul_a_kombi_maserati_quattroporte-10159?utm_source=hasznaltauto&

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.