Top 10: A legtakarékosabb dízelek

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.02.03. 13.30

Valós fogyasztási adatok alapján per pillanat ezeknél nincs takarékosabb autó. Íme a lista:

Írtunk már a legtakarékosabb benzines autókról, most ugyanez a tematika, csak éppen ezúttal a dízeleket állítottuk sorba, hogy melyik is közülük az, amelyik a legkevesebb gázolajjal jut a legmesszebbre. Aki a benzines rekordereket is átfutná, az ide kattintson.

Kommentek

  • norbi50

    Az A2 3L ritka mint a fehér holló sajnos. Az alu kasztni is sokat dob rajta, hogy ennyire alacsony a fogyasztása, illetve ha jól tudom, ez csak robotizált váltóval volt szerelve (mármint a 3L TDI).
    Kultik darab lesz az A2, azt mondják az okosok…

  • DTF

    a yaris dizel és ahíbrid decire uyganannyit fogyaszt. nem kérds h aki vmilyne szinte éretlems és logiksu gondokokdású, az melyiket veszi meg :)

  • tollasahatam

    azért nem minden a fogyasztás, az ár érték arány, a fenntartási költségek, és nem utolsó sorban a komfort, 1-2 liter üzemanyagon
    azért ne múljon egy napi használatban lévő autó fenntartási költsége.
    én jobban örülnék ha az akkumulátor fejlődése odáig jutna hogy sok száz kilométer megtétele, és hosszú élettartam jellemezné, és nem aranyáron lenne elérhető. a jövőnek erről kellene szólnia…dehát akőolaj sajnos nagyÚr..

  • Vérmacy

    136 lovas CLA 1000km-en 50 litert kér céges autóként. Hogy is van ez?
    Németország oda-vissza, ahol lehetett ott 180-200 5,5 2500km-en. Amikor gyerek aludt hátul, akkor 150km-en 3,7 l-es fogyasztás. Ha csal is 2-3 decit, akkor is ott vna a szeren fogyasztásban és új autó, nem egy leharcolt AX… Ugyanmár! HA meg akarsz halni az utakon, akkor használd a fenti 10-es lista bármelyikét! Gyűrődési zóna???

  • alexeistukov

    Na ezen a cla-s kamun jót röhögtem… :D

  • DTF

    Cla-vicc. Ha vii nagyon odafigyel, akkr a 136 lovassal 6 korul lehrt eljarni, de az inkbabb 7. 200-zal 5,5 :D

  • menőmanó

    Vérmacy

    Szerintem elfelejtetted levonni azt a pár száz km-t, amit tréleren tetettek meg a szervizig. :)

  • Fahrer

    Három- és ötajtós karosszéria. Kettő, négy és ötszemélyes autó. Szinte csak városi használatra és két főnek csomagok nélkül alkalmas, és akár (kompromisszumokkal) kisebb családnak is bárhol megfelelő autó.
    Ez mind megtalálható a listában, aminek így nem sok értelme van.

    menőmanó – 2016.02.03 21:44
    LOL :D :D :D

  • Lovy11

    Ha a Cla 5,5 litert eszik 200 nál, akkor 50 nél városban már termeli az üzemanyagot sztem:) Sok volt az LSD ott

  • Vérmacy

    Van CLA-tok? Nagyon király, hogy ennyire értetek hozzá! Lúzerek :)
    Tréleren? Szervizig? :) Suttyó!
    Város, meg állandó fordulatszámu terhelés között azért elég nagy fogyasztásbeli különbség van…

  • cddexter

    Tény hogy jól fogyaszthat nagyobb sebesség mellett is egy CLA kategória legjobb alaktényezője miatt, de azért 180-as tempónál… Nem inkább 130-150 körül mérted azt? Nem tudok olyan váltót elképzelni ami a motor ideális munkapontját olyan magas sebességnél hozná.

  • menőmanó

    Vérmacy

    Nem kell bunkónak lenni!
    Ha sokáig használod, hidd el folyamatos látogatója leszel a szervizeknek.

  • Iceman.

    CLA 200CDI spritmonitor

    http://goo.gl/Zu51tf

    Spritmonitor átlag: 6,62 l/100km
    Én úgy szoktam, hogy a legfelső 10%-ot és a legalsó 10%-ot kiveszem, hogy a szélsőértékek ne zavarjanak be (ez itt szar, mert nagyon kevés van így is)
    Az enyém szerint: 6,86 l/100km

    Mindkettő kb reális.

    A fenti típusnak 200km/h tartásához kb. 80-85kW teljesítményre van szüksége (végsebességből számítva). Ha azt mondjuk, hogy tud akkor munkapontban dolgozni a motor (nem tud) és azt mondjuk, hogy iszonyat jó 205 g/kWh BSFC-t produkál ott (nem tud), akkor is 80*205, azaz 16,4kg / óra a fogyasztása, ami kb. 9,8 l/100km ami egyébként kiugróan jó adat tekintve a számításnál figyelembe vett nagyon optimista értékeket.

    Ugyanez származtatva 130km/h-ra: 6,6l itt már csal kicsit a matek, a nem teljesen négyzetesen változó légellenállás miatt. De a 6,6l még mindig igen jó eredmény 130km/h-ra.

    nyilván el lehet járni vele 5 literrel finoman.

  • Lovy11

    Iceman: pont ott néztem szét én is először,jó volt amit írtál

  • Fahrer

    Jaj, ne bántsátok szegény Vérmedvét! Ha ő azt mondja, hogy 180-200 km/h sebességnél 5,5-öt eszik az autója, akkor annyit. Miért olyan hihetetlen az, hogy fejlettebb országokban nem csak a TGV száguld, hanem a teherszállító vonatok is viszik 180-200-zal a kamionokat és autókat?! :D
    Így szállítva még kifejezetten sok is ez az 5,5! Nem lehet, hogy vonattal/vonaton szállítva csak 4,2-t eszik a CLA százon? :D

  • KKolos

    Nem hülyeség amit a vermacy mond. Nekünk a s204 c200cdi eszik pályán 6l alatt 160-170el. Továbbá hajtok egy peugeot 206 1.4hdi-t faluközi rohangalasokkal el tud menni 1000km-t 45l-ből. De ez a peugeot hiaba megy vidáman 130 fölé, ott már kizabál a vagyonomból akár 7et is megeszik (igen ez egy szivo benzines atlag fogy).

  • subtotal

    Ezeket a sebességadatokat úgy kell érteni, hogy 2 percig tartod, aztán jön 10 percig egy 110-el haladó sor vagy 10 percnyi 100-120-as korlát.
    a végén az átlagsebesség 125km/h, amire a 6l kábé jó érték, de semmi extra.

  • Fahrer

    subtotal – 2016.02.07 17:04

    Igen, így teljesen OK. Ez pont olyan, mint amikor meséli egyik-másik ismerős, hogy ő 70-nel, 80-nal ütközött és semmi baja nem lett, még a légzsák sem nyílt ki. Van, aki még azt is hozzáteszi – már-már büszkén -, hogy be sem volt kötve, de csak beverte kicsit a fejét, térdét, ami fáj ugyan, de nem komoly.
    Amikor meg rákérdezek, hogy hogyan történt az ütközés, akkor kiderül, hogy előtte fékezett egy akkorát, hogy talán 10-zel ment neki valaminek végül, vagy még kevesebbel. De mesélni azt meséli, hogy ő 80-nal ütközött.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.