Top 10: A legbiztonságosabb autók 2015-ben

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.01.14. 16.30

Az Euro NCAP kiadta a szokásos értékelését a tavalyi év legbiztonságosabb autóiról. Az összesített győztes nem okoz meglepetést, de érdemes végignézni a listát.

Keményen melóztak az Euro NCAP munkatársai a tavalyi évben. Negyven új típust kellett ripityára törniük, hogy eldöntsék a csillagok sorsát, a felnőtt-, gyermek-, gyalogosvédelem, valamint a biztonsági berendezések vizsgálatával.
Mielőtt belemerülnénk, fontos tudni, hogy az Euro NCAP által végzett vizsgálat nem szolgál általános érvényű, megkérdőjelezhetetlen eredményekkel. A világszerte alkalmazott kísérletek közül ez is egy fontos, de nem teljes körű, mindenre kiterjedő törésteszt. Az egyes nagy piacokon eltérő ütközési normák lehetnek érvényben. Például az egyesült államokbeli forgalomba helyezési előírások jóval megterhelőbb oldalütközési tesztet írnak elő a vizsgált autótípusok számára. 

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ciki is lett volna ha nem a Volvo nyeri ezt a versenyszámot :)
    Viszotn van valami amit nem értek: “…alap, de … az adaptív tempomat nem.” Szerintem ez utóbb egyáltalán nem alap sehol. Konkrétan a 2 éve még nem is volt kapható egy sor BMW-hez (pl X3-as).

  • HERCULES

    Egy kicsit elfogult az EU márkákkal a NCAP! De ha már az XC90 meg a Merci GLC bent van a játékosok között, akkor joggal hiányolhatom a királyt..! Mégpedig a HUMMER H2-t!
    Garantáltan biztonságosabb az összes autónál ami itt fel lett sorolva!
    De megmerem kockáztatni, hogy az én Chrysler 300 C-et sem biztos, hogy oda adnám az első két helyeztt kivételével bármelyikért is..!

  • zoldfulu2000

    A Hummar H3 alighanem csak a gyenge eredmények királya. http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hummer/h3-4-door-suv
    Kétlem hogy a H2 jobb lenne bármiben…

  • zoldfulu2000

    A 300c-t viszont lancia Themaként tesztelték 2011-ben és meglepően jól szerepelt akkor…
    http://www.euroncap.com/en/results/lancia/thema/10979

  • keresztesbaratom

    Hummer H2, mint legbiztonságosabb?
    Ő, nem tudom észre lehetett-e venni, de van egy olyan paraméter is, hogy gyalogosvédelem. A gallytörő rács simán gondoskodik a bukásról. A kocsi elejének ugyanis horpadnia kell egy gázolás során és nem is akárhogy! Ráadásul azt is nézik, ha véletlenül felkerül a gyalogos a motorháztetőre, a feje nehogy az ablaktörlő csonkokhoz kerüljön, vagy ha igen, azok szakadjanak be. Ez elég összetett dolog, de ha csak a bent űlők biztonságára kell figyelni, akkor is bukik a Hummer, mert egy frontális ütközésnél sincs gyűrődő zóna, olyan, mint egy kavics. Akkor már inkább az F650, az elég stabilan meg van építve. Azzal csak a vasúti átkelőnél kell figyelni :-)

  • Marcikutya

    A Hummer, mint alvázas jármű nem annyira biztonságos az utasok számára sem. Erős létra-alváz, gyenge (nem önhordó) karosszéria.

    Az új Vitara viszont önhordó karosszériát kapott az alváz helyett, ezért is a jó eredmény.

  • Fahrer

    A szerző, Kovács Miklós előszeretettel írja le egy-egy autó esetében most is, akárcsak egy bármilyen teszt során, hogy alapáras benne az ESP. Felteszem a kérdést: az ABS alapáras? A légzsákok alapárasak? A biztonsági övek alapárasak? És még nagyon sok biztonsági rendszert felsorolhatnék, amik nélkül NEM lehet új autót az EU területén forgalomba helyezni, mert előírás a meglétük. Az ESP 2014. november 1-től minden újonnan forgalomba helyezett személygépkocsi és legfeljebb 3,5 tonna össztömegű kishaszonjármű számára kötelező, minden további jármű kapott még 1 év haladékot, de már az is letelt lassan negyed éve. Ezt egy autós újságírónak nem kellene tudni?

  • Szaky

    Az amerikaiak csak követelnek minden m

  • livikeeeee

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.