Top 10: A legbiztonságosabb autók 2015-ben

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.01.14. 16.30

Az Euro NCAP kiadta a szokásos értékelését a tavalyi év legbiztonságosabb autóiról. Az összesített győztes nem okoz meglepetést, de érdemes végignézni a listát.

Keményen melóztak az Euro NCAP munkatársai a tavalyi évben. Negyven új típust kellett ripityára törniük, hogy eldöntsék a csillagok sorsát, a felnőtt-, gyermek-, gyalogosvédelem, valamint a biztonsági berendezések vizsgálatával.
Mielőtt belemerülnénk, fontos tudni, hogy az Euro NCAP által végzett vizsgálat nem szolgál általános érvényű, megkérdőjelezhetetlen eredményekkel. A világszerte alkalmazott kísérletek közül ez is egy fontos, de nem teljes körű, mindenre kiterjedő törésteszt. Az egyes nagy piacokon eltérő ütközési normák lehetnek érvényben. Például az egyesült államokbeli forgalomba helyezési előírások jóval megterhelőbb oldalütközési tesztet írnak elő a vizsgált autótípusok számára. 

MAZDA MX-5 Egy nyitott Roadster karosszériával nehéz a teljes biztonság szavatolása, nincs is példa ötcsillagos eredményre. A Mazda MX-5 úgy lett a legjobb nyitott sportautó, hogy csak négy csillagot ért el, ezzel megelőzve az Audi TT típust. Igaz ezt főleg a biztonsági berendezések hiányának, és a gyenge gyermekbiztonságnak köszönheti, előbbi 64 utóbbi 68 százalékos.

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

Volkswagen Touran - A kompakt családi egyterűek között a német gyártó érdemelte ki az első helyet. 5 illetve 7 üléses változatban is teljesítette a tesztet, a gyermek-utasvédelem fontos területén is kiválóan teljesített, hála a konszern minden modellbe továbbvándorló már bizonyított csomagjának. Felnőtt utasvédelem 88% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 71% Biztonsági rendszerek 76%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

A kompakt családi autók között az Infiniti Q30 lett 2015 kategóriagyőztese. Általános jó teljesítménye mellett a gyalogosvédelem területén mutatott kiemelkedőt aktív motorháztetejének köszönhetően. (Ütközés során villámgyorsan megemelkedik a motorfedél, megnövelve ezzel a deformációs teret, amely az elütött gyalogos sérülési kockázatát lényegesen csökkentheti.) Felnőtt utasvédelem 84% Gyerekbiztonság 86 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 81%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

MERCEDES GLC - A kisméretű SUV kategóriában a Mercedes GLC törte magát az első helyre, masszívan felülmúlta az előd teljesítményét, a felnőtt utasvédelem 95, a gyermekbiztonság 89, a biztonsági berendezések 71 százalékos értéket értek el. Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

VOLVO XC90 - Nem csak a nagyméretű szabadidőautók között, de összesítésben is a Volvo XC90 teljesített a legjobban. A svédek nagy dobása kiemelkedő eredményekkel nyűgözte le a töréstesztet végző mérnököket, 97 százalékos lett a felnőtt utasok védelme, a biztonsági berendezések terén pedig megkapta a maximális 100 százalékos értékelést.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ciki is lett volna ha nem a Volvo nyeri ezt a versenyszámot :)
    Viszotn van valami amit nem értek: “…alap, de … az adaptív tempomat nem.” Szerintem ez utóbb egyáltalán nem alap sehol. Konkrétan a 2 éve még nem is volt kapható egy sor BMW-hez (pl X3-as).

  • HERCULES

    Egy kicsit elfogult az EU márkákkal a NCAP! De ha már az XC90 meg a Merci GLC bent van a játékosok között, akkor joggal hiányolhatom a királyt..! Mégpedig a HUMMER H2-t!
    Garantáltan biztonságosabb az összes autónál ami itt fel lett sorolva!
    De megmerem kockáztatni, hogy az én Chrysler 300 C-et sem biztos, hogy oda adnám az első két helyeztt kivételével bármelyikért is..!

  • zoldfulu2000

    A Hummar H3 alighanem csak a gyenge eredmények királya. http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hummer/h3-4-door-suv
    Kétlem hogy a H2 jobb lenne bármiben…

  • zoldfulu2000

    A 300c-t viszont lancia Themaként tesztelték 2011-ben és meglepően jól szerepelt akkor…
    http://www.euroncap.com/en/results/lancia/thema/10979

  • keresztesbaratom

    Hummer H2, mint legbiztonságosabb?
    Ő, nem tudom észre lehetett-e venni, de van egy olyan paraméter is, hogy gyalogosvédelem. A gallytörő rács simán gondoskodik a bukásról. A kocsi elejének ugyanis horpadnia kell egy gázolás során és nem is akárhogy! Ráadásul azt is nézik, ha véletlenül felkerül a gyalogos a motorháztetőre, a feje nehogy az ablaktörlő csonkokhoz kerüljön, vagy ha igen, azok szakadjanak be. Ez elég összetett dolog, de ha csak a bent űlők biztonságára kell figyelni, akkor is bukik a Hummer, mert egy frontális ütközésnél sincs gyűrődő zóna, olyan, mint egy kavics. Akkor már inkább az F650, az elég stabilan meg van építve. Azzal csak a vasúti átkelőnél kell figyelni :-)

  • Marcikutya

    A Hummer, mint alvázas jármű nem annyira biztonságos az utasok számára sem. Erős létra-alváz, gyenge (nem önhordó) karosszéria.

    Az új Vitara viszont önhordó karosszériát kapott az alváz helyett, ezért is a jó eredmény.

  • Fahrer

    A szerző, Kovács Miklós előszeretettel írja le egy-egy autó esetében most is, akárcsak egy bármilyen teszt során, hogy alapáras benne az ESP. Felteszem a kérdést: az ABS alapáras? A légzsákok alapárasak? A biztonsági övek alapárasak? És még nagyon sok biztonsági rendszert felsorolhatnék, amik nélkül NEM lehet új autót az EU területén forgalomba helyezni, mert előírás a meglétük. Az ESP 2014. november 1-től minden újonnan forgalomba helyezett személygépkocsi és legfeljebb 3,5 tonna össztömegű kishaszonjármű számára kötelező, minden további jármű kapott még 1 év haladékot, de már az is letelt lassan negyed éve. Ezt egy autós újságírónak nem kellene tudni?

  • Szaky

    Az amerikaiak csak követelnek minden m

  • livikeeeee

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.