Top 10.: Tíz hungarikum az utakról

10 biztos jel, hogy Magyarországon autózol

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.12.13. 07.00

Ha ezeket látod, biztos lehetsz benne, hogy Magyarországon vezetsz. Vészvillogó, ködlámpa, úthibák és társaik. Összegyűjtöttük a magyar közlekedés sajátosságait.

Minden országnak megvannak a saját közlekedési kreténségei. Míg Svájcban lazán rád hívja a rendőrt, akit az autópályán már 125-tel is gyorshajtva megelőzöl, addig Olaszországban senki nem néz bele a visszapillantóba sávváltás előtt, Oroszországban pedig az sem meglepő, ha valaki Kalasnyikovval a kezében száll ki a kocsiból, ha valami vélt, vagy valós sérelem éri vezetés közben. De megvannak a nemzeti színű, hazai közlekedési hungarikumok is, összekapartunk belőlük párat.

Vészvillogó

Rögtön két találatot is behúzhatunk ide, egyik a második sorban/zebrán/tilosban parkolás közben – lehetőleg nagy értékű prémium márkájú autón – használt, “itt volt dolgom, mindenki bekaphatja” jellegű üzenetet közvetítő vészvillogó-használat. Plusz pontot ér, ha például valami kötöttpályás jármű a leparkolt autótól nem tud tovább menni. Ennél sokkal kevésbé bosszantó, sőt, határozottan kedves magyar szokás amikor valamit elakadásjelzővel köszönnek meg egymásnak az autósok. Bár néha már ezt is túlzásba viszik.

Cipzár elv

Ismeretlen fogalom, a magyar autós nem ismeri. Öntudatos micikék, kalapos bácsik, kopasz majmok egyaránt leszegett fejjel haladnak a saját sávjukban, nem törődve azzal, hogy ha a szomszéd sáv elfogy akkor az egy innen, egy onnan forgatókönyv szerint kéne besorolni a maradék sávba. Pedig mindenkinek jobb lenne, ha ez működne. 

Ködlámpa

A legkisebb ködpamacsra automatikusan bekapcsol az összes Suzuki hátsó ködlámpája és nem kapcsol ki a nap végéig, sőt, akkor sem, ha öt perc múlva már ezerrel tűz a nap. Mintha lézerágyú lenne, amely megvéd a hátulról érkezőktől. Éjszaka extra büntetés a hátsó ködlámpa, szokjunk le róla.

Rendőrautók

Magyarország ugyan még messze van a dubai rendőrség autóparkjától, de míg az átlagautós 10 évnél is öregebb roncsokkal autózik, addig a rendőrség rendesen ki van tömve prémium márkákkal, amik kétszer-négyszer annyiba kerülnek, mint a mezei autósok új autói. Igaz, biztosításra már nem mindig futja rájuk. 

Traffipax

Sebességet itthon nem ott mérnek, ahol balesetveszélyes, hanem ott, ahol kényelmes traffipaxozni és tuti a bevétel. Az se baj, ha eltűnt, ellopták a sebességkorlátozó táblát, sőt. Ott lehet a legnagyobbat kaszálni.

Rendszám

A rendszám alapján németnek vagy szlováknak hitt autósok egész jól beszélik a magyart. Ugyanezek az autók bátran parkolnak tilosban, haladnak buszsávban, hiszen a külföldi rendszám még mindig sok mindentől megvéd. De a buszsávban gyakran látni BMW-ket, Audikat is.

Utak

A megyehatáron olyan mértékben változhat az útminőség, mintha nem is másik megyébe, hanem másik kontinensre vetődtünk volna pillanatok alatt.

Körforgalom

A többsávos körforgalom túl nagy falat a szittya elmének, a legtöbb hazai autós nem tud mit kezdeni vele és összevissza használja. A körforgalomból kifelé haladó indexelő autós is olyan ritka, mint a becsületes politikus.

Előzés kamionnal

A kétsávos autópályán csak a külföldi rendszámos kamionok mernek előzni, mert csak a magyarok tudják, hogy nálunk ez tilos. 

Jobbra tarts

Háromsávos autópályán szinte egy magyar sem halad a jobbszélső sávban. A középső sáv a népesség kedvenc tartózkodási helye, az extra hülyék pedig a belső sávban szüttyögnek. Jobb esetben 130-cal, rosszabban pedig spórolósan, legfeljebb 100-zal.

Kommentek

  • imi001

    Tévedés hogy a kétsávos úton tilos előzni kamionnal 22 órától 06 ig nyugodtan lehet . A másik dolog hogy a külföldi kamionosok tisztába vannak az előzési tilalommal csak nagy ívben tesznek rá az előzni tilos tábla külföldön is ugyan azt jelenti mint itt .

  • janó

    Vészvillogó, ködlámpa, utak, rendszám simán ráillik Angliára is (némelyik még inkább). A kamionos előzés eleve értelmetlen. Ennyit a “hungarikumokról”…

  • Safety

    Éves szinten közel 100000 km-t vezetek, és pontosan így látom én is a helyzetet, mint a cikkben olvasható. Minden sorával egyetértek. Tény, hogy ezek közül néhánnyal pl. jobbra tartás elmulasztása a külföldi utakon is gyakran találkozhatunk.

  • Calogero

    Szerintem annyira nem gaz az otthoni kozlekedesi moral. Nagy a kulonbseg varos es videk kozott. En Angliaban vezetek eves szinten kb 40-45 000 km-t, de itt is megvan a hulyeseg. En is mindig beragadok a kozepso savba, de nem azert mert paraszt vagyok, hanem mert ha egyszer kimentel a kulsobe, tuti nem enged vissz senki.

  • janó

    Ez rohadtul nem hungarikum, hanem “tahóikum”. Ami köztudottan nemzetközi. Ez egy újabb “önironikus” kamu bulvárcikk a semmiről, ami sajnos egyre gyakoribb az oldalon. Jókat köpködhetnek az olyanok, akik külföldet csak tv-ben látták…

  • zselatyne

    Ha viccesen lenne megírva a cikk, akkor még lenne értelme, de ennek a szitkozódó izének nem nagyon van. Köszönjük, hogy megírtátok.

  • DTF

    Mostanaban vmirrt sok hulye, ha leszall a kod a varosban, mar kapcsolja is be a kodzarot! Rohadt vakito nagy forgalomban ezt nezni!
    A zipzar elvet meg direkt sokan nem alkalmazzak, sot, jo kozel mennek az elottuk levohoz h senki se ferjen be.

  • ktoni

    Ezek máshol is előfordulnak. A cippzár elvet azonban egyre többen alkalmazzák és egyre ritkább a mögöttes haladó vakíttatása a ködlámpával. Pár éve sokkal gyakoribb volt. Mostanra inkább az első ködlámpák indokolatlan használata terjed. A legtöbben a vészvillogót nem megköszönésre használják, ugyanis a legtöbbször erőszakos kikényszerített sávváltás és nem előzetes beengedés után villognak hogy “így jártál”. Egyébként nem értem, a közkedvelt villogós parkolóhelyekre miért nem tesznek kamerát? Ha a Nagykörút-Baross utcában jól működik, itt is gyorsan hasznot termelhetne.
    Még 1988 körül megbüntettek az Erzsébet hídon, mert a középső sávban motoroztam MZ-vel, nem tartottam jobbra. Ha pár hónapig keményen büntetnék a nem jobbratartást, szélsebesen eltrjedne a híre és iparkodnának ki a szélső sávokba a vak vezetők.

  • subtotal

    Nézzük sorjában:
    1. vészvillogóval második sorban parkolás: Németországban is divat volt, de ott dolgozik a Polizei ilyen dolgokon is, sikeresen
    Vészvillogóval megköszönés tényleg egyedi, ahogy kábé a villantás is az előnyről lemondáskor

    2. Cipzár: egyre jobban működik, de bőven vannak még akik “nem alkalmazzák”, főleg vidéken

    3. Ködlámpa: sokat javult a helyzet, de van egy új divat is, DLR-el pályázni még ködben is :/

    4. Rendőrautók: nem unikum, németországban sem vesz az átlag privát vásárló új fünfert

    5. Traffi: hát ez állami szféra, nem is történik semmi, tényleg hungarikum, kivéve mikor kezdenek kínosan sz@rok lenni a baleseti mutatók, akkor megtalálják a megfelelő helyeket

    6. Rendszám: nagyon sokat javult a helyzet, szerintem, de annyira nem hungarikum ez, a keleti országrészben sok olasz és spanyol rendszámos dák autókázik

    7. Utak: nos igen, bár az EUs források sokat simítottak azért ezen a logikátlan karbantartási szokáson

    8. Körforgalom: a többsávos körforgalom tényleg nem megy itthon

    9. Kamionnal előzés: totál értelmetlen hungarikum, nem is tartják be és nem is tudok haragudni rájuk

    10. Jobbra tarts – ugyanúgy nem működik 3 sávoson a jobbra tarts se a franciáknál, se a spanyoloknál, se az angoloknál

  • Iceman.

    A ködzárót tarkón veréssel honorálnám… Nem tudom, miért hiszi az egyszeri autós, hogy ha ködszerű állapot van, akkor az fixen be kell kapcsolva legyen. Autópályán megyek minden nap 150km-t, egy út alatt akár 20 alkalommal is kikapcsolom a zárót. Csak akkor ON, ha én vagyok az utolsó vagy nagyon távol van a mögöttem jövő. Szerintem erre való.

  • zselatyne

    #subtotal: Az új autók automatikusan váltanak menetfény és tompított (sőt ugye a reflektort is kezelik), valszeg (még nem néztem meg, pedig az enyém is ilyen) nem tudja érzékelni a ködöt, mivel akkor is világos van.

  • subtotal

    zselatyne: alapból nem szabályos a DRL városon kívül, az meg hogy a kocsi nem tudja érzékelni a ködöt és nem vált automatikusan…háát…mindent még mindig nem tud a sofőr helyett megoldani a technika.
    Manuális közbeavatkozást tudom ajánlani :)

  • zselatyne

    #subtotal: A menetfény nappal lakott területen kívül, de még autópályán is használható. Ilyenkor hátul nem ég semmi.

  • Kempelen.

    “…alapból nem szabályos a DRL városon kívül”
    Pedig de.

  • zoldfulu2000

    Ennek egy része erősen túlzás mert máshol még durvábban nyomják (attól még jár a szívlapát a kisebbségei komplexusos Bentlyesnek), van ami nem igaz (pl minek hisztiok a szerző a rendőrautópark miatt, járőr az ódiban, államtitkár a Skodában, kérdem én hol itt a baj? Kézcsók ezért a kormánynak rinya helyett…).

    Ha a DRL nem kompatibilis a magyar előírássokkal , akkor valaki nálunk rontotta el a dolgokat… Mondjuk nem először lennének az itthoni fejesek hülyék (emlékszünk még a kötelezően KIIKTATOTT pótféklámpára a 90-es évek elejéről?)

  • subtotal

    Én maradtam le erről a változtatásról:
    A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
    44. §

    (8)279 Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

    Innen:
    http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztonsag__4066463-megbuntethet-a-rendor-azert-mert-nappali-menetfenyt-hasznalok

  • myself

    nem vezettetek még indiában.

    pár hét india után a magyar közlekedés maga a menyországnak fog tünni.

  • Steppenwolf

    Aki ezeket “hungarikum”-nak véli, az valószínűleg még nem vezetett az országhatárokon kívül.
    Nem csodálom, hogy nem meri adni hozzá a nevét.
    A rendőrautós pont pedig ostoba demagóg hangulatkeltés. A rendőrautópark gerincét még mindig az 5 éves, 12 éves konstrukciójú alap H-Astrák adják.

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.