Minden országnak megvannak a saját közlekedési kreténségei. Míg Svájcban lazán rád hívja a rendőrt, akit az autópályán már 125-tel is gyorshajtva megelőzöl, addig Olaszországban senki nem néz bele a visszapillantóba sávváltás előtt, Oroszországban pedig az sem meglepő, ha valaki Kalasnyikovval a kezében száll ki a kocsiból, ha valami vélt, vagy valós sérelem éri vezetés közben. De megvannak a nemzeti színű, hazai közlekedési hungarikumok is, összekapartunk belőlük párat.

Vészvillogó

Rögtön két találatot is behúzhatunk ide, egyik a második sorban/zebrán/tilosban parkolás közben – lehetőleg nagy értékű prémium márkájú autón – használt, “itt volt dolgom, mindenki bekaphatja” jellegű üzenetet közvetítő vészvillogó-használat. Plusz pontot ér, ha például valami kötöttpályás jármű a leparkolt autótól nem tud tovább menni. Ennél sokkal kevésbé bosszantó, sőt, határozottan kedves magyar szokás amikor valamit elakadásjelzővel köszönnek meg egymásnak az autósok. Bár néha már ezt is túlzásba viszik.

Cipzár elv

Ismeretlen fogalom, a magyar autós nem ismeri. Öntudatos micikék, kalapos bácsik, kopasz majmok egyaránt leszegett fejjel haladnak a saját sávjukban, nem törődve azzal, hogy ha a szomszéd sáv elfogy akkor az egy innen, egy onnan forgatókönyv szerint kéne besorolni a maradék sávba. Pedig mindenkinek jobb lenne, ha ez működne. 

Ködlámpa

A legkisebb ködpamacsra automatikusan bekapcsol az összes Suzuki hátsó ködlámpája és nem kapcsol ki a nap végéig, sőt, akkor sem, ha öt perc múlva már ezerrel tűz a nap. Mintha lézerágyú lenne, amely megvéd a hátulról érkezőktől. Éjszaka extra büntetés a hátsó ködlámpa, szokjunk le róla.

Rendőrautók

Magyarország ugyan még messze van a dubai rendőrség autóparkjától, de míg az átlagautós 10 évnél is öregebb roncsokkal autózik, addig a rendőrség rendesen ki van tömve prémium márkákkal, amik kétszer-négyszer annyiba kerülnek, mint a mezei autósok új autói. Igaz, biztosításra már nem mindig futja rájuk. 

Traffipax

Sebességet itthon nem ott mérnek, ahol balesetveszélyes, hanem ott, ahol kényelmes traffipaxozni és tuti a bevétel. Az se baj, ha eltűnt, ellopták a sebességkorlátozó táblát, sőt. Ott lehet a legnagyobbat kaszálni.

Rendszám

A rendszám alapján németnek vagy szlováknak hitt autósok egész jól beszélik a magyart. Ugyanezek az autók bátran parkolnak tilosban, haladnak buszsávban, hiszen a külföldi rendszám még mindig sok mindentől megvéd. De a buszsávban gyakran látni BMW-ket, Audikat is.

Utak

A megyehatáron olyan mértékben változhat az útminőség, mintha nem is másik megyébe, hanem másik kontinensre vetődtünk volna pillanatok alatt.

Körforgalom

A többsávos körforgalom túl nagy falat a szittya elmének, a legtöbb hazai autós nem tud mit kezdeni vele és összevissza használja. A körforgalomból kifelé haladó indexelő autós is olyan ritka, mint a becsületes politikus.

Előzés kamionnal

A kétsávos autópályán csak a külföldi rendszámos kamionok mernek előzni, mert csak a magyarok tudják, hogy nálunk ez tilos. 

Jobbra tarts

Háromsávos autópályán szinte egy magyar sem halad a jobbszélső sávban. A középső sáv a népesség kedvenc tartózkodási helye, az extra hülyék pedig a belső sávban szüttyögnek. Jobb esetben 130-cal, rosszabban pedig spórolósan, legfeljebb 100-zal.