TOP10: a legolcsóbb 4×4-esek

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.12.10. 17.00

A kispénzű autósoknak összeszedtük a hazai piac legolcsóbb összkerékhajtású autóit.

10. Mazda CX-3 G150 AWD Revolution 6.939.900 forinttól Összeállításunk legdrágább darabjának csomagtartójába sosem hajítanak véres őztetemet a vadászok, ahogyan méteres harcsát sem fektetnek a kárpitra gumicsizmás horgászok, de nem a hétmilliós nyitóára miatt. Ültem én már olyan 30 milliós G Merciben, amelyben a sofőrülés mellett puskatartó állt. A CX-3-as karaktere egyszerűen nem terepjárós, ha van ma a nagyvárosi, kellemesen jómódú hölgyeknek kedvence, ez az. Igen, kapható összkerekesként, de a fehér bőrkárpit fontosabb.


9. Nissan Juke DIG-T 190 XTRONIC 4WD 6 595 000 Újabban cégautóként is egyre népszerűbb – látom ezt a saját mélygarázsunkban - az öregecske, de kora ellenére kétség kívül még mindig meglehetősen karakteres kis crossover. Éppen jól van itt, egyik közvetlen riválisa alatt, amelytől 190 lóerejével (240 Nm) erősebb és gyorsabb. Ezzel a turbós motorral tipikusan az a nagyobb kocsikban pöffeszkedők által lenézett cicaautó, miközben képes meglepetéseket okozni. Ugye, látják? Ennek sem a terepes képességeit sorolom.


8, Opel Mokka 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 4x4 103 kW/140 LE 6 fokozatú kézi váltóval 6 180 000 Őszintén sajnálva a magyar piac legolcsóbb 4x4-eseinek összeállításában valódi terepjárót keresőket, természetesen egy újabb mini SUV-val folytatódik a sor. Ez van, de ne kattintsanak tovább, alább jönnek majd igénytelen sárdagasztók is. Sőt, kedvezőbb áron a divatautóknál. Amúgy a Mokkát is sokan szeretik Európában, de nálunk is: tavaly 1250 eladott példánnyal ez nyerte a 4,2 méter körüli crossoverek értékesítési veresenyét, balszerencséjére idén agyonvágta őt az új Vitara.

6, Suzuki SX4 S-CROSS 1.6 GL+ 4WD 5 900 000 Ft Rövid ideig tartó dicsőség jutott az előző Qasqai-ra nyilván csak tök véletlenül hajazó S-Crossnak. Nem csak a Mokkát, a bátyót is elhomályosította a Vitara, amely szinte az egész hazai újautó-piacot zárójelbe rakta idén. A rendkívül árérzékeny Suzuki-vásárlók közül ugyan ki vesz ennyiért összkerekes S-Crosst, mikor közel 20 százalékkal olcsóbb és csinosabb, igaz, valamelyest szűkösebb márkatársat is rendelhet ugyanazzal a szívó motorral, és hajtással?

7, Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI STD 4 790 000 KB 5,8 millió Végre, egy terepjáró-specialista – ahogy szereti magát nevezni a legkisebb önálló dél-koreai autómárka, amelynek termékei eddig főként elcseszett dizájnjukkal kerültek be a különféle toplistákba. Szívből remélem, a Tivoli többeknek elnyeri a tetszését. Összkerékhajtása 50-50 százalékban fixre zárható, hatsebességes Aisin automataváltója tud az Eco és a Power mellett Winter üzemmódot is, a benzines szívó motorja 128 lóerős.


5, Fiat Panda 1.3 Mjet 4x4 Climbing 5 100 000 Nem mai gyerek, az olaszmániások által mégis szeretettel emlegetett brand a Panda, amelynek Climbing nevű változata meglehetősen ritka látvány az utakon. 1248 köbcentis blokkja 95 lóerő mellett 4,4 liternyi gázolaj elfogyasztását ígéri 100 kilométerre. Az eddig 6,5 millió példányban értékesített Panda a kategóriában nem csak abban rekorder, hogy 2004-ben elsőként szerezte Az Év Autója-díjat, hanem ez volt a 4 méter alatti európai kisautók között az első, amely 4x4-esként is elérhető volt, még 1983-ban.


4, Suzuki Vitara 1.6 GL 4WD 5 090 000 Ft Többször említettem már a hazai újautó-piac idei szupersztárját, amely – lévén esztergomi gyártású termék – magyar földön a 4,49 milliós nyitóár helyett azonnali akcióval 3,79 milliótól csábította a suzukisokat. Sőt, más márkáktól is rabolt vevőket. Igaz, nem ez az összkerekes változat, habár egynémely állami megrendelés benne van a pakliban. Régi vágású szívó motorja 6000-es fordulatnál adja le 120 lovas maximális teljesítményét, jól megpörgetve is kell 12 másodperc a 100-as sprinthez. Sajnos ez sem nagybetűs terepes: se diffizár, se felező, csak három üzemmód (automata, hó, sport), amit egy tekerentyűvel állíthatunk a váltókar mögött.


3, Suzuki JIMNY 4WD JLX Club 4 490 000 Ft Szerintem sok átlag suzukis azt sem tudja, hogy létezik, miközben a racionális gondolkodásra hajlamos autóbuzik nagy becsben tartják. A Jimny könnyű, viszonylag nagy a terepszöge, rövid a tengelytávja, és az előbbiekben említett Suzukiktól komolyabb összkerékhajtás szereltek alá. Idézek a gyártótótól: „A 4WD kapcsolóval aktiválható 4H beállítás elsősorban az erdei ösvényekhez és kavicsos földutakhoz hasonló sík felületű terepekhez ideális. Ha meredekebb lejtő vagy durvább terep esetén nagyobb tapadásra van szükség, egyszerűen csak nyomja meg a 4WD-L gombot, és kapcsolja be a 4L beállítást.” Azt már én teszem hozzá 100-as tempóig válthatunk a két- és négykerék-meghajtás között, a 4WD és a 4WD-L között azonban csak állva.


2, Dacia Duster Cool 1,6 16V 84 kW/114 LE 4x4 3 810 000 A Dacia újkori történetének legkerekebb darabja, a világ számos szegletében igazi sikerautó a Duster. Magánszemélyek és cégek, őzre vadászók és harcsázó horgászók egyaránt használják, a hazai újautó-piacon is talán a legjobb ár/érték arányú összkerekes autó. Érezhetően nagyobb, erősebb és olcsóbb például a Jimnynél. Alapból fornthajtásos, de ha kell, többtárcsás kuplung zárja a hátsó hajtást – automatikusan, vagy a vezető is megteheti, ha szükségét látja. A hasmagassága nincs az égben, de közepes erősségű terepen simán elmegy.


1,Lada 4x4 ??? forinttól A Lada nevű, nem éppen világbajnok autómárka kínálatának stabilan igazán erős neve a Niva, számomra teljesen érthetetlen, hogy éppen ezt kellett eladnia az oroszoknak. Na, mindegy, mostantól 4x4 hivatalosan a neve, és tulajdonképpen ezt a malőrt leszámítva szerintem nagyon is szerethető autó. Mert őszinte. Keveset ígér, de azt betartja. Oké, hogy szőrös ősállat a 83 lóerős, szívó 1,7-es motor, és belül is dúl a retró, állandó a 4x4, és zárható a központi differenciálmű. Mondom, hogy olcsó, meg első helyre raktam, miközben kérdőjelek világítanak a neve mellett. A Lada friss importőre jövő szerdán tart sajtótájékoztatót, akkor közli a kínálat, így a 4x4 hivatalos hazai árát. Mindenki biztos lehet benne: érezhetően olcsóbb lesz a Dusternél.

Kommentek

  • Szabi5

    Én ezek közül Jimnyt, nivát és dustert használtam és a duster mind közül a legjobb. Egyszerüen felfoghatatlan, hogy milyen helyeken elmegy és fél óra mulva már lazán tartja a 150-et az M3-ason. A niva az egy katasztrófa. Gyenge futómű, állandó benzinszag és 80-nál halálfélelem. A jimny nagyon szűk. Nem teljes értékű autó. Én azt gondolom, hogy amióta a duster megjelent egyszerűen nincs konkurense a piacon.

  • DTF

    Ezek kozul pont az eslo 3 ami tenyleg terepjaro. A niva halara van itekve, mert az ujkori arabol mar veszel egy par eves dustert meg 2-3 garival (lada csak 2 fog vallani)

  • drusi

    DTF, új autó árát hasonlítani használtéhoz ősi román szokás.

  • DTF

    Drusi: ha roman szokas, akkor az mindenkepp pozitiv, uh thx! Egy uj niva haha es egy hasznalt duster nt ket tjas

  • Lipi1945

    A Nívea terepjárónak közepes, autónak kritikán aluli. Állandó 4×4 központi zárható difivel, felezővel, elöl független hátul merev hidas felfüggesztéssel, önhordó karosszériával(ha jól emlékszem).

    A Jimny gyakorlatilag egy lekicsinyített komoly terepjáró. Kapcsolható 4×4-el felezővel, elöl-hátul merev hidas felfüggesztéssel, alvázzal. Ehhez mérten aszfalton ne várjunk tőle túl sokat, de a Dustert megeszi terepen. Akinek tényleg jó terepjáró kell, nem számít a méret, és olcsón kell, ez az egyetlen lehetőség.

    Duster: Gyakorlatilag egy személyautó, személyautós 4x4el, rövid első fokozattal. Földútra, enyhe kis terepezésre jó, de igazi terepre nem mennék vele.

    Akinek terepen használható, masszív, strapabíró, nagy és olcsó autó kell, vegyen pick-uppot és igényelje vissza az áfáját.

    Még egy jó alternatíva, ha aszfaltra is kell, és a pick-up túl nagy és kényelmetlen. Az előző generációs Grand Vitara. Ilyen kis SUVok között az egyetlen ami nem egy SUVosított személyautó, hanem egy lebutított terepjáró, állandó 4×4, központi zárható diferenciál, felező, elöl-hátul független felfüggesztés.

  • Lipi1945

    A Vitarák-Grand Vitarák, jó kis terepjárók voltak, ez a mostani csak egy személyautó. De a népeknek erre van szükségük, nem csoda, hogy Suzukiék is beálltak a sorba.

  • Szabi5

    Keves Lipi, azért egyszer próbálj ki egy Dustert terepen. Meg fogsz lepődni. Magasabb mint egy Jimny, nagyon rövidek az első hátsó túlnyúlásai és az ESP kikapcsolt állásban nagyon hatákonyan imitálja a difizárat. Én a Jimnyvel hamarabb elakadtam, mert abban semmiféle difizár nem volt és nagyon könnyen ottragadt, ha egy első és egy hátsó kerék tapadást vesztett. A duster cicaterepjárós műdifizárja pont annyival tud többet, hogy a helyzetek 80 %-ából kihoz. Hátránya, hogy egyszer sikerült annyira felmelegítenem a rendszert, hogy kikapcsolt a 4 x 4 de pár perc hűlés után ujra ment. Szóval nekem a duster nagy meglepi volt. Pick-upokat meg ne emlegesd. Egy akármilyen hiluxot/navarát körberöhög mind terepen mind közuton a duster fele annyi gázolajból. Ha gázolajat, műtrágyát lánfűrészed brigádot kell szállítani akkor pick-up kell de különben felejtős.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.