Top 10: a magyarok kedvenc használt japán autói

Milyen japán autók jönnek be használtan?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.11.11. 13.35

Sokan esküsznek itthon a japán autókra. Kigyűjtöttük, mely típusokból jön be a legtöbb használtan.

Éves összevetésben idén az első kilenc hónap alatt 28,4 százalékkal több külföldről érkezett használt autó kapott magyar rendszámot, mint 2014 azonos időszakában. A használtautó-behozatal elsődlegesen Németországra és a közelebbi Ausztriára koncentrálódik, de Olaszországból is sok autó érkezik.

Nemrég közöltük a toplistát, amelyet a német autók uraltak. De kíváncsiak voltunk arra is, hogy a japán márkák autói közül melyek a legnépszerűbbek? E heti Top 10 összeállításunkban a legnépszerűbb használtan behozott japán típusok szerepelnek, a DATAHOUSE Kft. adatai alapján.


Forrás: DATAHOUSE Kft.

Kommentek

  • PDA FAN

    És melyik lett a hatodik? Mert a 7. után az 5. jön a cikkben.

  • a.szorenyi

    Kedves PDA FAN! Köszönöm, hogy szóltál! A Yaris a hatodik, csak a galériában volt róla kép, de gyorsan korrigáltam a cikket.

    Üdv Szörényi András

  • subtotal

    A Mazda 6 előző generációja nem egy sikertörténet odakinn, csúnyán rohadtak gyk mindenhol már párévesen is. Az utolsó 626-ossal ellentétben pedig már közel sem olyan kivételesen megbízható. Ezért annyi az ára kinn, amennyi – akármennyire jól néz ki még most is.

  • macuda6

    Mindenhol ezt a rohadást olvasom a Mazdáknál.
    Fogalmam sincs, hogy miről beszéltek.
    A 3.nak nyomom a pedált, az első rég túl van már az 500ezren.

    Valóban, az ajtó peremezésénel van rajta hólyag, belül.

    De most komolyan.. Nézegettem a pár éves bmwket, ugyanúgy láttam ezt a hajlamot!

    Úgy mondjátok ezt a rozsdát, mintha törvényszerű lenne.
    Elárulok egy titkot. Ha sérült a fényezés, javíttasd meg és nem fog rozsdásodni.

  • PDA FAN

    macuda6: Az osztrák Mazda6-ok kissé rizikósak, mert a sógorék nemcsak intenzíven sóznak télen, hanem apró zúzalékkövet is kevernek mellé. Ha tehát látunk egy vidéki, netán hegyvidéki település keresedésében egy akármilyen tizenéves használt autót, nagy eséllyel találunk az alján meg a kerékdoboknál, sárvédőknél apró sérülést, ahol megindul a rozsdásodás. Ettől még a jól karbantartott, sérülésmentes Mazda6 lehet hibátlan 10 év felett is, mint ahogy BMW is lehet rozsdás :-)

  • hova

    Csak a tárgyilagosság kedvéért:27 éves 323-as szedán 1.5-ös Mazdám is Osztrák “származású”-3 évet volt ott, de eredeti és remek állapotú az ajtók pereme, a küszöb és a sárvédők is!

  • a.szorenyi

    Kedves Macuda6! Szerencsére nem érint minden autót, ezért is írtam rozsdásodási HAJLAM-ról. Olvasóink így megtudhatják, hogy olyasmit is ellenőrizni érdemes, amit más modern autókon lazábban kezelnének.

    Kedves Hova!

    Sajnos a Te autód a kivételek közé tartozik. Sokszor 12-15 éves 323-asok is csúnyán rozsdásodnak, nemcsak a japán autóktól megszokott hátsó kerékjárati íveken. Annál jobb, hogy a Te autód nem ilyen.

  • hova

    Nem kivétel az autóm, hanem gondját viselem! Minden 27 éves autó rohad, amire nem fordítanak kellő figyelmet. Pici odafigyelés, pár forint és kevés ráfordított idő, ennyi a titok.

  • Iceman.

    hova – 2015.11.12 09:13: Csak a tárgyilagosság kedvéért felejted el mindig leírni, hogy ezt úgy sikerült elérni, hogy 5 éves kora óta évente 2x kap egy olajfürdőt a kocsi?

  • Iceman.

    a.szorenyi – 2015.11.12 10:00: nem törött 97-es 323 sárvédőív végig rohadva 15-20cm-re is a peremtől, küszöb elrohadva, szerkezetileg gyenge, csomagtérajtó a lámpa alatt teljesen átrozsdásodva, padlólemez erősen korrodált, ajtók alsó éle átrozsdásodva. Ez egy tipikus 323 abból a korból.

  • hova

    Iceman. – 2015.11.12 15:23- Őszintén szólva amikor “rendbe rakom az autóim” és barátok,ismerősök,szomszédok jönnek el mellettem, megállnak, hüledeznek,hogy milyen klassz, jól néz ki, nekem is meg kéne már csinálni,-ugyanakkor mérges-dühösség vesz rajtuk erőt, mert ők nem csinálják!Lusták,sajnálják rá az időt-talán a pénzt is, de nem pénzkérdés.Amikor azt az ötletet kaptam, hogy trafó olajjal fújjuk le az alját, sárvédőket, küszöböt, én sem tudtam mi lesz belőle, akkor-1992-ben- még senkitől sem hallottam, azóta kiderült, remek dolog. Nem hiszem, hogy bárkinek gondot okozna lemosatni a kocsi alját, majd 2-3 napmúlva, szárazon,valaki,akárki,bárki 15 perc alatt lefújatja olajjal. Van ennél méregdrágább eszköz, egyesek ezt csinálják-úgy látom, nem annyira sikeres. Három havonta lepasztázom kézzel!!-én élvezem, a kocsim istentelen módon kedveli- minek kell félre beszélni:nem istállóba laknak az emberek és nincs mindenkinek annyi pénze, hogy 5-7 évente cserélje a kocsiját. Ráadásul “hálásak” az autóim ezért a gondosságért /is/.Így van ez Iceman! Heló!.

  • Basa55

    A Nissan Almera 1,5 90-98 LE megbizhatóságban, múszaki szintben hova tehető ?

  • Holiday

    Hova! De, kivétel. Az emberek többsége ugyanis nem olajozza az autóját. Az a konzerválás, amit te csinálsz nem, hogy nem általános, de nem is normális csak abban az esetben, ha valakinek az autó egy szobor. Sajnos a Mazdák randán tudnak rohadni, édesapámé is így tesz, pedig gondos gazda az öreg.
    Pár éve kerestem Mazdát (még te is tettél rám ordenáré megjegyzést egy fórumon, nyilván kizárólag segítő szándékkal) és sajnos a megnézett autók többsége rozsdás volt.
    Ez a korhadás dolog pont úgy a tényekhez tartozik, mint az, hogy egyébként jó autókat gyárt a Mazda. Nem azért, mert minden 27 éves autó rohad, hanem mert a Mazdák más autókkal ellentétben már 6-8 évesen is ezt teszik.

  • hova

    Holiday-:Kérlek, menj vissza az autónavigátorra,ott a te helyed!!

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.