Éves összevetésben idén az első kilenc hónap alatt 28,4 százalékkal több külföldről érkezett használt autó kapott magyar rendszámot, mint 2014 azonos időszakában. A használtautó-behozatal elsődlegesen Németországra és a közelebbi Ausztriára koncentrálódik, de Olaszországból is sok autó érkezik.

Nemrég közöltük a toplistát, amelyet a német autók uraltak. De kíváncsiak voltunk arra is, hogy a japán márkák autói közül melyek a legnépszerűbbek? E heti Top 10 összeállításunkban a legnépszerűbb használtan behozott japán típusok szerepelnek, a DATAHOUSE Kft. adatai alapján.

10. Mazda Premacy, 370 db. Tizedik a listán a Mazda kompakt egyterűje, 50 darabbal megelőzve a Mitsubishi Coltot. Reméljük, a tulajdonosok nem csalódnak a Mazda5 2004-ig gyártott elődjében az aggasztó rozsdásodási hajlam és a magas alkatrészárak miatt

9. Toyota Corolla, 372 db. Sokan tudják a Corolláról, hogy átlagos igények esetén ezzel az autóval nagyon nehéz melléfogni. A gyenge forint és a jó értéktartás következményeként nem éri meg olyan tömegben behozni, mint az Astrát, a Focust vagy a Golfot

8. Toyota Prius, 429 db. Örömmel láttuk a behozatali toplistán a mérettársainál kisebb fogyasztású, kevésbé környezetszennyező modellt. Megbízhatósága joggal legendás, sajnos lopásveszélyeztetettsége is kiugró. Aki megkockáztatja a második vagy harmadik generációt, ne sajnálja a pénzt utólagos védelemre!

7. Nissan Micra, 443 db. Látva az itthon bakancs-Micrának nevezett autókat N-es rendszámmal, még előrébb vártuk a listán a Nissan kisautóját. A 2003 előtti K11 mellett a női autóként kiugróan népszerű K12-es szériából is látni jó párat friss rendszámmal

6. Toyota Yaris, 631 db. Darabszámban nagyot ugrunk előre a Toyota Yarishoz. Ebből a mennyiségből 16 autó jut a hibridváltozatra

5. Toyota Avensis, 655 db. Adataink nem bontják modellgenerációkra az adott típusból beérkező állományt, de az Avensisből a 2003-tól gyártott második szériát sejtjük a használtautó-import fő célautójának

4. Honda Jazz, 688 db. Kultikus autóvá vált a Honda miniegyterűje, jó híre árban messze a korabeli Opel Merivák fölé helyezi. De így is sokan ragaszkodnak hozzá

3. Honda Civic, 781 db. Hetedik és 2005-től gyártott nyolcadik generációs Civicet is látunk szép számmal M-es, N-es rendszámmal. Jól jellemzi a használtautó-behozatal megoszlását, hogy az összlista harmadik helyére 3186 darabbal került fel a Golf

2. Mazda3, 998 db. Második az importlistán Mazda kompakt autója, amely világszerte nagyon sikeres volt. Érdekes, hogy honfitársaink Suzukiból összesen nem hoztak haza annyit, mint Mazda 3-ból. Egész pontosan 935 db Suzuki érkezett

1. Mazda6, 1461 db. Behozni csak olyan autót érdemes, ami kint jobb vétel, mint itthon. A jó értéktartású és tervezhető fenntartási költségű japán autók többnyire kint sem olcsók, de a Mazda6-nál van játéktér. Többek között Ausztria közelségét és a Mazdák ottani népszerűségét is a motivációk között sejtjük. Aki vágyik rá, az első generációnál figyeljen rá, hogy a toronycsapágy nélküli első futóm problémás lehet, sokszor ferdén áll a kormány. Szégyen, de az autó alja hajlamos csúnyán rozsdásodni. A motorhibásan hirdetett dízelekben az olajsárral eltömített járatok miatt az olajszivattyú nem szállít elég kenőanyagot, amitől besül a kenés nélkül maradó dízelmotor. Magunknak a 2005-ös modellfrissítés utáni kétliteres benzinest vennénk, hatfokozatú kézi váltóval


Forrás: DATAHOUSE Kft.