Melyik minden idők leghíresebb autója?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.10.28. 16.00

Nincs két ember, akinél ugyanaz a TOP10, így volt ez szerkesztőségünkben is. Végül összeállt a lista.

Melyek a világ leghíresebb, legismertebb autói evör? Csak ennyi a megkötés. Szerkesztőségünk tagjai elkészítették a saját 10-es listáikat, ezek összegzése után állt össze a végső sorrend. Nem mértünk vonalzóval, nem rajzoltunk körzővel, és nem keresgéltünk mankókat a neten. Csak szubjektíven.

10. Lamborghini Countach A fiúgyermekek első sportkocsi-álma, amely a maga korában nem csak nagybetűs poszterautóként hódított; talán kevesen tudják, de neve a piedmontese-i nyelvjárásban a szép nőt megbámuló vérbő férfit jelenti. Fickósság és feltűnőség – éppen a két legjellemzőbb tulajdonsága az 1974-től gyártott ragadozónak. Bertone kegyetlenül erőteljes kasztnijába V12-es blokkot szereltek változattól függően 400 vagy 500 lóerővel. Másfél évtizeden át gyártották, mégis csak bő 2000 darab készült belőle. Értékes műtárgy ma szerencsés kevesek fűtött garázsában.

9. Volkswagen Golf A világ most éppen második legnagyobb autógyártójának legértékesebb brand-je a Golf, évtizedek óta viszonyítási pont, és retteget ellenfél a kategóriában, újabban már Japánban is az ÉV Autójának választják. Felelőtlen vezetői besározták a márka évtizedek óta érinthetetlen kék-ezüst logóját, de amíg él a VW, addig lesz Golf is. Sikerének tulajdonképpen nincs titka, egyszerűen ez a legérettebb kompakt autó a világon, kontinensektől és riválisoktól függetlenül évtizedek óta hiába próbálkoznak a trónfosztással olyannyira sokan.

Kommentek

  • hova

    ” egyszerűen ez a legérettebb kompakt autó a világon, kontinensektől és riválisoktól függetlenül sikertelenek a trónfosztási kísérletek.”

    Képtelenek vagytok valami józan dologra! Hogy a túróba kerül ide ez a szerencsétlen vw eme szépségek táborába? Olyannyira elájultok a gazditól, hogy sajnos még erre is haljlandók vagytok. Rémület.

  • v_Petya25

    A GOLF mi a rákot keres itt?

  • mtbe

    hova,
    én nem lepődöm meg, szinte egy alsó-középkategóriás autótesztből sem marad el a megjegyzés, hogy: “de azért nem olyan jó, mint egy Golf”
    meg hát “Golf-kategória” van, a Golf az etalon, a nagybetűs AUTÓ :)

  • mtbe

    Én azt nem értem, ha a Golf “ennyivel jobb” a konkurenseinél, miért látok rajta kívül más “Golf-kategóriás” autót? :)

  • mtbe

    Lehet, hogy nem olyan híresek, de inkább egy Supra vagy Skyline lehetne a 9. helyen.

  • hova

    Ezt itt találták ki a szerzők, hogy “golf kategória”-ha meglátnak egy német autót, már “térdre, imához” állapotban vannak. Jók a német gépek, de ITT MOST A GOLFNAK SEMMI HELYE NEM LEHETNE.

  • Guevara

    A híresség nem feltétlenül köthető az eladott autók számához. A listára felkerülhetne még: Mercedes G (osztály), Toyota Land Cruiser, Land Rover (Defender és elődei), Willys MB (Jeep Wrangler)

  • Keeep

    hova, mtbe, Akkor legyetek szivesek modjatok már jobb autót a Golf nál a kategorián belül ! Hozzá teszem elfogulság nélkül… ami rátok nem igen jellemző !
    Várom a választ !

  • Stefan88

    A golfnak szerintem sincs semmi keresnivalója a listában, ilyen alapon a BMW 3 miért nincs benne?
    Guevara hozzászólásában valóban ikonikus járműveket említ.
    Amit én hiányolok a listából a Jaguar E-type, illetve a Ferrari F40.

  • SpeedySteve

    Helloka Mindenki.
    En 1 kerdessel fordulnek ugy mindenkihez alles zusammen! (Nem tok nemetul csak jatszom az agyam szal rohogni er!)
    A vilagon melyik is az az AUTO amit az egyik legtobb peldanyban (ha nem a legtobben?!) gyartottak es adtak el? Mintha valami Toyota nevu Corolla-rol beszelnenek a pletykak?! Akkor most hogy is van ez? Merthogy olyan ez mint a kerdes,hogy melyik nyelvet beszelik a legtobben a vilagon?
    Nem Kedves testvereim. NEM az angolt nem a franciat,portugalt,stb. Ah-AH. China? 1 milliardan vannak. Szal?
    Na jo. Ennyit a nemetek valagarol ami ugye most elegge kakas? Pedig milyen jo is az a Toyota dizel.
    Juccikat nektek meg jo vitazast.

  • jmzba145

    SpeedySteve
    Ezt a kommentedet töröltesd légyszi, ha majd kijózanodtál!

  • Norbert

    Hiányzik innen jó pár meghatározó név.
    Lexus LS 400 és 430.
    A Corolla is természetes.
    Lexus LFA szintén. Dodge Charger Dodge Viper, Toyota Supra,
    Dodge Challenger, Toyota Prius, Mazda RX-7, Audi Quattrro, Renault 4 ami ugye szinte verte a bogarat, Toyota GT2000, BMW M3, stb…..

  • cszoli

    A leghíresebb, legtöbbet emlegetett autót keressük? Csak az érdekesség kedvéért, kérdezzük meg a gugli urat:

    VW Golf – 46.5 millió találat
    Toyota Corolla – 46.2 m
    Ford Mustang – 44.5 m
    VW Passat – 38.6 m
    Porsche 911 – 31.7 m
    Toyota Prius – 30.4 m
    VW Beetle – 2.1 m / VW Type 1 – 286 ezer
    Ferrari F40 – 759 ezer
    Lamborghini Countach – 672 e
    Mercedes-Benz 300 SL – 478 e

  • cszoli

    No és Subaru Impreza, 20.8 millió találattal – a cég méretéhez és a modell példányszámához viszonyítva ez azért nem gyenge.

  • Fogash73

    Azért gyorsan tegyük hozzá, hogy az ilyen Golfok, Corollák és tsaik lófaszt se jelentenek, mert 7-8-10 különböző autóból jönnek össze a darabszámok.

    A VW Bogár már inkább számít, mert ott alapjaiban ugyanaz az autó készült 200 évig, mégha kicsiket (lámpák, ablakok, fék) finomítgattak is rajta az idők során.

    De az igazi hőstett a T-Ford, mert abból úgy adtak el 20 millió darabot, hogy az első és az utolsó is tökugyanolyan volt. Ráadásul egy olyan korszakban, amikor az emberek 98%-a azt se tudta, mi az, hogy “automobil”… Na az hőstett.

    A különböző autókat mindig Corollának hívni és így eladni 400 év alatt pármillió darabot, aztán az egész műbalhét a legnagyobb darabszámú autónak hívni az csak p*csafüst…

  • mtbe

    Keeep,
    nem tartom rossznak a Golfot, ilyet nem hiszem, hogy bármikor is mondtam volna. Régebbi Golf-tesztekben szoktam olyat mondani, hogy jó, de nem annyival jobb a többinél, hogy ilyen szinten dicsérjék.
    Szóval a kérdésedre a válasz: Nem tudok mondani jobbat, viszont a Golf annyival drágább is a többinél, mint amennyivel jobb. És azért vannak szebbek nála a kategóriában, ami sokaknál fontosabb szempont, mint az, hogy egy kapcsoló éppen ott legyen centire, ahol kell.

    Most én kérdezek:
    Azt honnan vetted, hogy elfogult vagyok? :)

  • Playhard

    Mielőtt megnyilvánultok a nevetséges kommentekkel, elkéne olvasni a cikk bevezetőjét. Mivel ez nem egy világ ranglista, csak a SZERKESZTŐSÉGBEN gondolták így, ezért kérdem én…golfot fikázó emberkék..ha nem tetszik a golf, az egyéni szoc problem…senkisem kérdezte hogy tetszik-e…aki nem fikázza…az meg minek kommentel a szidalmazóknak? Okos enged alapon le kell szarni. Amugy meg ezt a listát 1000+1 féleképp lehetne variálni, felesleges itt pattogni hogy “ez mit keres itt, az hogy kerül bele”..

  • Atex13

    ,,Szerkesztőségünk tagjai elkészítették a saját 10-es listáikat, ezek összegzése után állt össze a végső sorrend”
    Mielőtt kommenteltek előbb olvassátok el a cikket. Vagy az ebédet is evés előtt minősítitek milyen jó volt?
    Nekem se lenne ezek közül kb. majdnem egyik se a listámon. És? Ez az ő véleményük amit nem tudom mi alapján lehet bírálni. Nemhogy örülnétek hogy nekik más az ízlésük. Örülnétek ha csak 3-as BMW-k lennének az utakon vagy csak Suprák vagy Chargerek? nemhiszem

  • Holiday

    Fogash! A Golf esetében nem úgy van, ahogy írod. Pont azért mérték, mert a jelentősebb és mértékadó statisztikákban sosem keverték hozzá a lépcsőhátú klónokat. A Corolláról pl. ez nem mondható el.
    A T Ford sem volt ugyanaz az autó. A minap volt alkalmam 2 példányt összehasonlítani és pl. a kerékagyak és a kormány is eltérő volt, pedig mindkét autó teljesen eredeti volt.

  • Holiday

    Petya, Hova! Megkerülhetetlen szereplője, a kompakt osztálynak. Olyannyira, hogy ezt a kategóriát sok éve Golf osztálynak is szokás nevezni. Tegyétek félre a márkaőrületeteket, fogadjátok el, hogy ez a modell évtizedek óta zsinórmérték, igazodási pont. Kb. annyi értelme van ezt kétségbe vonni, mint azt, hogy a penicillin a lázcsillapítás alapja.

  • hova

    Holiday.
    Golf osztálynak a golf-őrültek nevezik, én ilyet nem ismerek, rossz arcú emberek viszont igen. Olyan, nagy és hosszú időt megélt autókról van itt szó, ahol semmi de semmi helye nincs ennek az autónak. Helye van nálad, mert áll egy a garázsodban, de ez a cikk-cím ezt az autót nem bírja el,szinte szégyen, hogy itt van!

  • Holiday

    Hova!
    Nem áll Golf a garázsomban. Áll benne pár autó és motor, de egy sem az.

    Pár példa csak a te kedvedért:
    http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/piaci_korkep_a_golf-osztaly_eminensei-8553

    http://totalcar.hu/tesztek/2012/08/30/a_golf-osztaly_csodagyereke/

    Gondolom jól beszélsz németül:
    http://www.auto-news.de/auto/fotoshows/anzeige_Die-Golfklasse-Alle-Autos-zum-Durchklicken_id_14843

    Szerintem, ha beütöd a keresőbe a kifogásolt címszót, találsz ott te is, ahol én ezeket. Jó böngészést.
    A “képalában” pontosan leírja a szerző, hogy miért szerepel itt ez az autó? Az, hogy belőled és jó pár fanatikusból ilyen gyűlöletet képes előcsiholni, az önmagában is azt bizonyítja, hogy megkerülhetetlen modellje a világ autógyártásának.
    Az, hogy ismeretlenül “rosszarcúzol” le embereket, téged minősít. A te véleményed az elfogultságával és mások sértegetésével nagyobb szégyen a cikkre nézve. De arra mindenképpen, hogy megtűrt itt az ilyen vélemény.
    Üdv!

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.