Diktátorok és járműveik

Top 10: Diktátorok kedvencei

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.10.23. 15.00

Szíve mélyén egy kicsit a diktátor is ember és szeretheti a jó, szép autókat. A pózoláshoz pedig mindig jól jön egy cifra autó

Mercedes Benz 600 Pullman – Nagyot nem tévedhetünk, ha a hasunkra ütünk és fejből mondunk egy diktátort, szinte biztos, hogy volt ilyen autója. Leonyid Brezsnyevtől Fidel Castro-n át egészen Tito- ig mindannyian szerették ezt a modellt. Fogyott is belőle rengeteg.
Lenin – Kapaszkodjanak meg, a proletariátus pápája egy a Putyilov gyárban személyre szabott Rolls-Royce Silver Ghost-tal parádézott nagy kegyelmében.  Vagy szaggatott vele fáradhatatlanul a befagyott, végtelen tajgán a nép ellenségei után kutatva.
Sztálin – ZIS 115 – 6,0 literes motorral felszerelt, 162 lóerős monstrumot 1947-ben készítették, végsebessége 120 km/óra volt. A páncélozott céges autó hat méter hosszú volt, hat személy kényelmes szállítására volt alkalmas, ablakai 7,5 centiméter vastagságúak, amiket hidraulikus emelőkkel látták el, különben súlyuk miatt nem lehetett volna felhúzni azokat.
Mao Ce Tung  – ZIS 110 Szintén óriási ország, szintén nagy vezér, hasonló elvekkel. Így nem is meglepő hogy az ízlésük sem áll távol egymástól. A ZIS 110-est elzabrált gyártósoron készítették. Mao az autó jobb hátsó ülésén szeretett utazni, ahol különösen puha párna támasztotta alá a vezér hátsóját. A monstrumnak egy hátránya volt, légkondi nem került bele, így nyáron jéggel kellett hűteni az utasteret.
Kim Dzsong Il – Mercedes. Szinte mindegy melyik, csak nagy legyen és drága. Korábban Maybach is állt a garázsában, de később két Mercedes 600 S is a nevére került, 5,5 literes duplaturbós motorral, 510 lóerővel és tetőtől talpig páncélozva. A szeretett vezető nem volt fukar, legjobb embereinek is ajándékozott Merciket. Hát nem kedves? Közben az átlag észak koreainak egy bicikli is felfoghatatlan luxust jelent.
Fidel Castro – Alfa Romeo Giulia – A diktátorok nem mindig kezdik Rolls-Royce kormánya mögött, illetve hátsó fotelében. Fidel Castro fiatal korában még Alfával is fotózkodott. Igazán csinosak így együtt. 
GAZ 13 -Csajka – A képen éppen Kádár János  kabriózik Brezsnyevvel egy jót Budapest utcáin. Addigra már nagyjából összekapták a fővárost az 56-os pusztítás után.
Benito Mussolini – Alfa Romeo 6C 2500 – Egy diktátornak is lehetnek gyenge pillanatai és lehet úr, ha csak pillanatra is. Igazi olaszként megadta a módját ezt az autót szeretőjének vásárolta, aki a háború éveiben ezzel kocsikázott.
Adolf Hitler – Mercedes 770 W150 – A W07-es utódját 1939-ben mutatták be, a korábbi modelltől tekercsrugói, független felfüggesztése különböztette meg. Alighanem korának legdrágább német személyautója volt, árat nem is közöltek, csak a komoly érdeklődőknek mutattak árcédulát. 1943-ig gyártották.
Admiral General Aladeen – A Dikátor című film szakállas főhőse ha éppen nem teveháton zötykölődik, akkor aranyozott Dartz-ban rendezgeti az államügyeket. A Rigában gyártott Dartz márka adta a világnak a legdrágább SUV-t, amely egymillió euróért kelt el. A Dartz Prombron Monaco Red Diamond Edition belsejét temérdek fehérarany, rubin és bálnapéniszből készült bőr borítja. Igazi diktátornak való környezet. 
Ha még nem volt elég a diktátorokból, itt van belőlük százszámra. Olyanok is,a kiket már elsöpört a történelem és olyanok is, akik a mai napig boldogan, büntetlenül űzik mesterségüket.

Kommentek

  • pernye

    Igazán érdekes összeállítás. Külön öröm és elégtétel számomra, hogy Kádár /akiről egyébként nemrég egy Renault SUV-ot neveztek el:)/ egy társaságban szerepel Adolffal. Köszönet érte.

  • Csilivili

    Azért a saját focipálya se semmi az utca túloldalán közel 4 milliárdért. Az mindent visz! :D

  • csipke

    Kádár sosem kedvelte a rongyika rázást kényszerből kellett neki beülni,minden miniszter saját autóval járt lada zsiguli,trabant wartburg stb,nem úgy mint a mostaniak 15-20 milliós járgányokkal kék villogókkal stb
    Kádárnak soha se volt semmilyen autója

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.