Diktátorok és járműveik

Top 10: Diktátorok kedvencei

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.10.23. 15.00

Szíve mélyén egy kicsit a diktátor is ember és szeretheti a jó, szép autókat. A pózoláshoz pedig mindig jól jön egy cifra autó

Mercedes Benz 600 Pullman – Nagyot nem tévedhetünk, ha a hasunkra ütünk és fejből mondunk egy diktátort, szinte biztos, hogy volt ilyen autója. Leonyid Brezsnyevtől Fidel Castro-n át egészen Tito- ig mindannyian szerették ezt a modellt. Fogyott is belőle rengeteg.
Lenin – Kapaszkodjanak meg, a proletariátus pápája egy a Putyilov gyárban személyre szabott Rolls-Royce Silver Ghost-tal parádézott nagy kegyelmében.  Vagy szaggatott vele fáradhatatlanul a befagyott, végtelen tajgán a nép ellenségei után kutatva.
Sztálin – ZIS 115 – 6,0 literes motorral felszerelt, 162 lóerős monstrumot 1947-ben készítették, végsebessége 120 km/óra volt. A páncélozott céges autó hat méter hosszú volt, hat személy kényelmes szállítására volt alkalmas, ablakai 7,5 centiméter vastagságúak, amiket hidraulikus emelőkkel látták el, különben súlyuk miatt nem lehetett volna felhúzni azokat.
Mao Ce Tung  – ZIS 110 Szintén óriási ország, szintén nagy vezér, hasonló elvekkel. Így nem is meglepő hogy az ízlésük sem áll távol egymástól. A ZIS 110-est elzabrált gyártósoron készítették. Mao az autó jobb hátsó ülésén szeretett utazni, ahol különösen puha párna támasztotta alá a vezér hátsóját. A monstrumnak egy hátránya volt, légkondi nem került bele, így nyáron jéggel kellett hűteni az utasteret.
Kim Dzsong Il – Mercedes. Szinte mindegy melyik, csak nagy legyen és drága. Korábban Maybach is állt a garázsában, de később két Mercedes 600 S is a nevére került, 5,5 literes duplaturbós motorral, 510 lóerővel és tetőtől talpig páncélozva. A szeretett vezető nem volt fukar, legjobb embereinek is ajándékozott Merciket. Hát nem kedves? Közben az átlag észak koreainak egy bicikli is felfoghatatlan luxust jelent.
Fidel Castro – Alfa Romeo Giulia – A diktátorok nem mindig kezdik Rolls-Royce kormánya mögött, illetve hátsó fotelében. Fidel Castro fiatal korában még Alfával is fotózkodott. Igazán csinosak így együtt. 
GAZ 13 -Csajka – A képen éppen Kádár János  kabriózik Brezsnyevvel egy jót Budapest utcáin. Addigra már nagyjából összekapták a fővárost az 56-os pusztítás után.
Benito Mussolini – Alfa Romeo 6C 2500 – Egy diktátornak is lehetnek gyenge pillanatai és lehet úr, ha csak pillanatra is. Igazi olaszként megadta a módját ezt az autót szeretőjének vásárolta, aki a háború éveiben ezzel kocsikázott.
Adolf Hitler – Mercedes 770 W150 – A W07-es utódját 1939-ben mutatták be, a korábbi modelltől tekercsrugói, független felfüggesztése különböztette meg. Alighanem korának legdrágább német személyautója volt, árat nem is közöltek, csak a komoly érdeklődőknek mutattak árcédulát. 1943-ig gyártották.
Admiral General Aladeen – A Dikátor című film szakállas főhőse ha éppen nem teveháton zötykölődik, akkor aranyozott Dartz-ban rendezgeti az államügyeket. A Rigában gyártott Dartz márka adta a világnak a legdrágább SUV-t, amely egymillió euróért kelt el. A Dartz Prombron Monaco Red Diamond Edition belsejét temérdek fehérarany, rubin és bálnapéniszből készült bőr borítja. Igazi diktátornak való környezet. 
Ha még nem volt elég a diktátorokból, itt van belőlük százszámra. Olyanok is,a kiket már elsöpört a történelem és olyanok is, akik a mai napig boldogan, büntetlenül űzik mesterségüket.

Kommentek

  • pernye

    Igazán érdekes összeállítás. Külön öröm és elégtétel számomra, hogy Kádár /akiről egyébként nemrég egy Renault SUV-ot neveztek el:)/ egy társaságban szerepel Adolffal. Köszönet érte.

  • Csilivili

    Azért a saját focipálya se semmi az utca túloldalán közel 4 milliárdért. Az mindent visz! :D

  • csipke

    Kádár sosem kedvelte a rongyika rázást kényszerből kellett neki beülni,minden miniszter saját autóval járt lada zsiguli,trabant wartburg stb,nem úgy mint a mostaniak 15-20 milliós járgányokkal kék villogókkal stb
    Kádárnak soha se volt semmilyen autója

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.