10 hely Pesten, ahol a tahók zsizsegnek

Rémes forgalmi helyzetek, amelyektől megőrülsz

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.10.14. 12.00

Pár budapesti forgalmi helyzet, amitől gutaütést kaphatsz. Vagy éppen te okozhatsz másoknak.

Van néhány olyan útszakasz, kereszteződés Budapesten, amely nem igazán úgy járható, ahogy azt mi szeretnénk. Több autó jár arra, mint amennyit az út képes átengedni, vagy éppen csak idétlenül alakították ki a kérdéses szakaszt, esetleg a szabályozással, a lámpa áteresztőképességével vannak bajok. A türelmes ember áll, vár a sorára, a folytonos haladási kényszer által hajtottak pedig kerülőutakon keresik a saját boldogulásukat.

Mások, magukat a közösség fölé képzelő vadparasztok pedig pofátlankodnak. És mindig akad egy szerencsétlen hülye, aki beengedi ezeket a gyökereket, hogy azok a pozitív visszacsatolás miatt legközelebb újra ezt az utat válasszák. Mutatunk pár ilyen helyet, ti pedig találjátok meg, a fenti három csoportból melyikbe sorolnátok magatokat.

II-III. kerület határa, Szépvölgyi út alsó szakasza a Lajos utcai kereszteződésben. Reggelente és délutánonként is rémes a környék, reggel a gazdagok csorognak lefelé a városba, a dolgozók meg felfelé a Szépvölgyin található irodákba. Délután meg fordítva. Lentről egy sávban lehet egyenesen nekifutni az emelkedőnek, pár másodperces zölddel. Sokan a jobb oldali kanyarodósávból gyökérkednek be a sorukra várók elé. Nem jó így kezdeni a napot.
Délen, a budai alsó rakpartra vezető út annyira pofátlanveszélyes volt, hogy ezt már a hatóságok sem nézhették tétlenül és rémesen hosszú, dupla záróvonallal próbálták meg elejét venni a bunkóskodásnak. De mivel a záróvonal fizikailag nem tart vissza semmitől, a lehajtó legvégét igazi betontömbök védik a bepofátlankodóktól.
I. kerület, Fő utca torkolata a Clark Adam téren. Gennyes neveletlen diplomaták, külföldi rendszámos *-ik és más lények a buszsávon suhannak végig, aztán bekérik magukat vagy bepofátlankodnak. Itt is akadnak félkegyelműek, akik beengedik őket, bezzeg a szabályosan a buszsávban haladó buszt, taxit azt nem.
XII. kerület, Krisztina körút-Attila út kereszteződése. A Moszkva tér irányába a Krisztina körútról balra kanyarodók sorát szeretik jobbról megelőzni azok, akik a saját idejüket értékesebbnek hiszik másokénál és bepofátlankodnak a sor elejére, esetleg a lámpa mögött fordulnak el balra az alagút előtti sínen átlibbenve.
Egy másik klasszikus a Lánchíd pesti oldalán elöl bepofátlankodás az Akadémiánál. (Bár szigorúan a záróvonal előtt közülünk is csinált már ilyet pár ember, de sosem tolakodva, csak türelmesen várva.) A szerkesztőségi legendáriumban olyanról is mesélnek, hogy az is megesett, valaki itt, aki annyira figyelt, hogy be ne menjenek elé, hogy lazán belecsúszott az előtte állóba.
Kerepesi út-Hungária sarka, a Keleti felől érkezve, mikor balra akar valaki fordulni a lámpánál, könnyen azon kaphatja magát, hogy már be is álltak elé.
Lágymányosi híd pesti lehajtó. Itt kínosan hosszú sor szokott kialakulni, amelyet a benzinkútra behajtva lehet rövidebbre faragni. Nem elegáns húzás végigdöngetni az álló sor mellett, a végén alibiből bekanyarodni a kútra és 30 méterrel előrébb újra visszakéredzkedni a sor elejére. 
Akad gázos hely a Megyeri híd környékén is, a Szentendre felől, a hídra tartók egy rosszul méretezett úton esnek rá a körforgalomra. Csúcsidőben egyetlen sávban állnak kilométer hosszan a kocsik, és van, aki jobbra kanyarodást mímelve elhúz a sor mellett, majd nagy, kerek őzikeszemekkel befurakodik a sor elejére.
Szilágyi Erzsébet fasor. A jobbra kanyarodó sáv hamarabb kap zöldet, így itt is simán be lehet pofátlankodni a még pirosban állók elé. 
Ha ismertek még hasonló, életminőség-rontó kereszteződést, forgalmi helyzetet, bátran osszátok meg velünk!

Kommentek

  • sebgutkopf

    Az ilyen problematikák megelőzését többnyire pusztán ésszerű forgalomtechnikai szervezéssel meg lehetne oldani, ha akarnák a hatóságok. Jó példa itt a Budai alsó rakpartos.
    Viszont a bepofátlankodás ellen a leghatásosabb, amit tőlünk nyugaton nagyon jól alkalmaznak a kötelező cipzár elv, amit az útburkolati jelek és táblák is támogatnak. Az 1 db elfogyó sáv eleve nem jó megoldás, el kéne felejteni. Mindkét sávnak meg kell szűnnie és szépen a cipzár nyilazással kötelezővé tenni a besorolást. Ha két sor egyformán áll/halad, akkor nincs hova pofátlankodni. Ez viszont útburkolati jelek támogatása nélkül nem fog soha működni.
    Ugyanilyen probléma, hogy a kapaszkodó sávok mindig jobb oldalt nyílnak meg, ahova soha senki se hajt le, ahelyett, hogy az előző sáv nyílna pluszban és aki siet az aggódjon a besorolás miatt.
    Útlezárások esetén, amikor 1 sávra összeterelik a forgalmat (itt is már cipzár kéne) utána ha érhetetlen módon akár 100m erejéig feloldják és ismét két sáv haladhat, hogy utána ismét 1 sávra kelljen összeterelni mindenkit és újra induljon a tolakodás ahelyett, hogy az egyszer már végre összerendezett sor egyenletesen haladhatna. pl.: Pesti déli alsó rakparkról a felhajtást követően a Bálna mellett az elmúlt hónapokban. Érthetetlen és persze mindig van 1-2 okos, aki megpróbál ezzel 50-100m-t nyerni a többiek kárára és kielőz.

  • ktoni

    Az utolsónál más a helyzet. A belső sáv még kettéválik. Balra a Városmajor u-ba, egyenesen föl a hegyre. Délutánonként a bekanyarodók föltorlódnak, gyakorlatilag blokkolják az amúgy üres egyenes sávot akár 4-5 ciklusra is. Tehát az amúgy máshova igyekvőket jobbról kikerülni szerintem nem tahóság.

  • DTF

    ahogyan az elős hozzászól is írta ez inkább a logkiátlaln kötelkdési és forgalmtechinkai cucuokra vezethető cissza. a ziptárelv meg nálunk vmiért nme működik, itt arra meg yajártélk h ne engedjünk be senkit…
    egy kérdés: van egy olyan sáv, amin kettő auót egymás mellett simán elfér (pl. lánchíd alatt pesti rakpart. elvileg a jobbr atratás miatt jobb oldlaon kell menni. d edugóban az pofátlanásg ha mindneki a bal szélére áll (nem tudom iért) én meg jobbra tartava elmegyek mellettük? émn nem tehetk arról h a jobbr atrtaás az nem működik!

  • CoIie

    Nem minden pofátlankodás aminek látszik! Ugyanis van olyan szitu amikor két irányból is meg lehet közelíteni a célt és abba váltok vagy abban a sávban maradok, ahol éppen ideálisabb a haladás, akár az utolsó szaggatott vonalaknál, hiszen az a szándéka a közlekedés mérnöknek, hogy ott még szabályosan lehessen sávot váltani.
    Ugyanez az ésszerűség van a gyorsító/lassító/megszűnő/induló sávoknál is; milliárdokba kerülnek az utak, miért nem használnánk a teljes felületét! ;)
    Aki meg nem ezt teszi az nem ‘halad a forgalommal’, pedig ezt tanítják szerintem az autós oskolában; preventív, proaktív…, a defenzív inkább az ellenkezője, de az is megy lehet, hogy jobban nyomják, azért van álló tömeg, pl. a (Demszky) Tarlós Flórián tér előtt a Szentendrei úton… De ez már lassan évtizedes téma, senkit nem érdekel se fent, se lent, a buszsáv meg csak üresen veszíti milliárdos értékét, állagát a felüljáron, ez van.

  • Guevara

    XI. Dombóvári út, felhajtó a Rákóczi hídra. 17 óra után kezdődik az igazi buli. Van hogy a Budafoki útig visszatorlódik a kocsisor az egy kanyarodó sávon. Pofátlanék jobbról az egyenesen menő sávban felmennek a lámpáig majd ott, mivel elég sok a hely a kanyarban, így befordulnak párhuzamosan a szabályos autók mellett. Majd a másik irányból a Dombóvárin szintén feltorlódott sor között furakodva beslisszannak valamelyikbe. Ez már annyira bevett gyakorlat hogy furgonok, nagy autóbuszok és teherautók is megcsinálják. Van ott pedig felszerelve 2 kamera is, de azok nem tudom mit néznek, szerintem a nagy semmit…

  • PDA FAN

    A klasszikus a Szentendrei útról Árpád-hídra felhajtás a reggeli órákban. Bogdáni útig áll a sor, vagy néha kaszásdűlőig. Három sávból a legbelső megy a hídra, a másik kettőből nyomulókkal mégis a felüljáró elején alakul ki a közelharc, akik sokszor még a buszsávon is nyomulnak egy darabig. Mondjuk a forgalomszervezés is béna: a híd elbírná, ha nem lenne buszsáv a felüljárón, és két sávon lehetne felhajtani, mint régen, a Megyeri-híd előtti időkben. Csak akkor meg a Bécsi útról felhajtók tömörülnének megint egy sávra.

  • DTF

    Pda fan: igen, ez tenyleg egy tipikus pelda. Jobbra tartas van, ezert en ha err emegyek, akkor szepen vegigelozom az osszes hulyet aki a besloben alldogal, majd a vegen a zipzar elv alapjan mindig beengednek. H ameg nem, akkor legyorsulom es bemegyek ele. A lelemenyesseget nem kell buntetni, van h en is benezek ilyet ismeretlen helyen es azokat akik jobbrol eloznek, beengedem, mert jol csinalja es logikus.
    Az a buszsav konkrtean felesleges oda, eredietileg ugy volt h a felujitas utan ujbol ketto savos lesz, de nem lett. Oka ismeretel :) sokan azt sem tudjak h a kovetkezo kihajtoig a buszsavban kozlekehetnek, uh ha ar arapd fejedelem fele lemegye a hidrol, akkor a buszsavban megyek, szigoruan folymatso jobb indexszel, jelezve h kove kijaronal elhagyom az utat. Sokan meg bellnak a dugob es varakoznak… Logikus gezets sokakbol hianyzik.

  • Jasonx

    A legnagyobb baj az hogy nagy tömegben az emberből állat lesz…
    Fel nem foghatom miért éri meg autóval menni bárhova is a fővárosban, ha az ember gyalog gyorsabban halad a dugók miatt…
    Szerencsére jó messze vagyok Budapesttől, nem is tervezem hogy valaha is arrafelé menjek autóval, max buldózerrel…

  • montsenior 10

    Szeretném megkérdezni,önök hogy tudják?. Mikor 85-ben vizsgáztam KRESZ-ből akkor az egyik tétel az volt . Lakott területen belül, a busz illetve trolibusznak van-e elsőbbsége megállóból való kihajtáskor?. Nem pont igy van irva,de lényege ez.Csak azért kérdezem mert engem nagyon bosszant az mikor 4-5 autó is elhuz . Ugyan én tudom a választ csak arra gyanakszom hogy már idejét mult ,az-az már nincs hatályban.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.