Autóbuzik szégyellnivaló álmai

Perverz fantáziák

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 12.00

És most jön a Vezess újságíróinak coming outja. Igen, mi ilyen bizarr dolgokra is gerjedünk. De nem szégyelljük! Még Attila sem!

Az egész onnan indult, hogy bevallottam társaimnak a szerkesztőségi értekezleten: igen, tudom, hogy sokak számára visszataszító de én igenis szeretnék a lottóötös utáni álomgarázsomba egy Isuzu VehiCrosst! Ezzel valami olyan titkos billenőkaput nyitottam meg a kollégák lelkében, amiről nem is tudtam, hogy létezik. Válogatott szörnyűségek gördültek ki rajta. Íme, a perverz autós fantáziák Top Ten-je, íme, a Vezess csapatának eddig eltitkolt bizarr vágyai!

Isuzu VehiCROSS (1997-2001). A kevéssé ismert japán márka főként haszonjárműveiről és terepjáróiról ismert (bár volt pár elvetemült személyautója is: Gemini, Piazza). A VehiCROSS egy amerikai piacra szánt (ennek megfelelően csak hathengeres benzinmotorral készült), különleges formájú SUV. Mindössze hatezer példány készült belőle. Valami olyan ez, mint amit a Suzuki akart létrehozni az X90-essel - csak szép. Szerintem. (Rácz Tamás álma)


Italdesign Columbus (1992) Amerika felfedezésének ötszázadik évfordulójára készítette a neves olasz dizájnstúdió ezt a tanulmányt, minden apuka titkos álmát. Titkos álom, mert:


a sofőr egyedül ül elöl, a kormányállásban. Bárhogy veszekszenek hátul a gyerekek, bármily harsányan utasítja őket rendre anyuka, Apa kocsit hajt: egyedül, békességben, zavartalanul. A tanulmányból sosem lett semmi, sajnos. (Horváth Zsolt jelöltje)


Honda Element (2003-2011) A kockaforma, Amerikának szánt japán autók egyike, olyan, mint a Scion Xb, csak szebb és különlegesebb. Kizárólag 2,4 literes, négyhengeres benzines motorral készült, fronthajtással vagy 4x4-gyel, automatával vagy kézi váltóval is meg lehetett rendelni. Öngyilkos ajtós, praktikus, és van olyan ember, aki szerint szép is. (Svékus Gergely kedvence)


Mazda RX-7, második generáció (1988-1991). Kevesen említik ezt a modellt, ha valami vágyott sportautót kell mondani: a formában is van egy kis keleties idegenszerűség, a wankel-motoros technika pedig legalább olyan problémás bír lenni, mint amilyen különleges. (Horváth Zsolt jelöltje)


Ford Sierra (1982-1994), de csak a háromajtós! Szintén nem sok embernek ugrik be a Sierra elsőre, ha arról kérdezik, milyen autóra vágyik a '80-as évekből - Szörényi Andrisnak viszont a háromajtós, színes hűtőmaszkos első szériás Sierra valamiért felkerült a legtitkosabb bakancslistájára. Az egyetlen autó a tízes listánkból, amit nem értek: azon kívül, hogy a jó végén hajt, mi szépet láthat ebben a csótányban kedves kollégám? (Szörényi András választása)


Renault Avantime (2001-2003) Mindössze 8557 példány készült a Renault egyik legnagyobb üzleti tévedéséből, a háromajtós egyterű-kupéból. A típusnak, ami tulajdonképpen egy értelmétől megfosztott Espace buszlimuzin, Máig komoly rajongótábora van, ami a teljesen beteg formát elnézve tulajdonképpen érthető. A kocsi legnagyobb műszaki érdekessége különlegesen nyíló ajtaja: mivel nincs B-oszlop (még ha ez elsőre nem is tűnk fel), spéci zsanérokat kellett feltalálni a kocsihoz. (Horváth Zsolt jelöltje)


Renault Vel Satis (2002-2009) Szintén az Avantime-érából származik a Renault, hogy úgy mondjam, különleges formájú prémium-ötajtósa. Több mint 60 ezer kelt el belőle világszerte, tágas utastere és persze rátarti, franciás mássága érdekes alternatívává tette az unalmas felső-középkategóriás limuzinok mellett. (Szörényi András látta meg benne a szépet)


Fiat Ecobasic (2000) Az ezredfordulós kisautó-tanulmányban a Fiat számos későbbi modelljének formai ötleteit felfedezhetjük, persze csak ha képesek vagyunk huzamosabb ideig ránézni. A Panda, az Idea tükröz vissza valamicskét belőle és az 1,3 literes dízelt is ebbe a dologba álmodta bele először a Fiat. (Svékus Gergely perverz álma)


Nissan 100 NX (1990-1996) Íme, amikor csak egy egész pici kellett volna ahhoz, hogy egy forma jó legyen! Ami a Mazdának összejött az MX3-mal, a Hondának a CRX Del Sol-lal, az Isuzunak a Piazzával azt sikerült tökéletesen elrontani az elgázoltbéka-szerű arccal a Nissannak. Ennek ellenére van egy kollégánk, akinek időnként megfordul a fejében a gondolat: de jó lenne egy 100NX! (Kovács Miklós az)


Barkas B1000 (1961-1991) A keletnémet furgonban valóban van valami kívánatos, de azért álomautónak feltüntetni egy kicsit erős. Attila mentségére legyen mondva, hogy ültetve, top-chopként képzeli el álmai Barkasát, és persze a motor sem az a háromhengeres kétütemű lenne az átalakítás végén a kocsiban, ami talán több szénhidrogént ereget ki hátul, mint amennyit felhasznál a mozgáshoz. (Földes Attila vágya tárgya)


Hát te, kedves olvasó? Neked mi a titkos vágyad, amit még sosem mertél bevallani?

Kommentek

  • subtotal

    Sierra – szerintem is szép, letisztult forma, XR4-ként meg badass :)
    Vel Satis – nos ez: “unalmas felső-középkategóriás limuzinok” – nem igaz, elég az E60-ra gondolni. A BMW ehhez képest gyönyörű ÉS érdekes, bár ha egy E39 vagy F10 mellett nézzük, ez már nem igaz. Ez a Renault über :) gáz. Még az 5GT is szép mellette :D

  • demagóg

    Csak egyetérteni tudok az alcímmel (Sierra az kivétel)… :)

  • zoldfulu2000

    A Honda element esetében tényleg hihetetlen hogy ez a suicide door-os furcsaság szabad utat kapott és évekig gyártották.

    Én Európában talán ha kétszer futottam bele, és meglepő hogy mekkora darab. A képeken egy kis cukiságnak hat, élőben mégis sokkal méretesebb.

    És minden idők egyik legviccesebb reklámjával hirdették…
    [url] http://autossagok.blog.hu/2014/09/11/legjobb_reklamok_i_pinch [/url]

  • lenoir

    Ford Scorpio, Suzuki X90

  • Balthazaar30

    Az én titkos álmom még senki sem tudta felülmúlni! Talbot Horizon, de tulajdonképpen bármelyik kora nyolcvanas Talbot tökéletes lenne számomra

  • subtotal

    Titkos álom kategóriában nálam a 70-es évekbeli Fiat Ritmo és 90-es Buick LeSabre versenyez, vicces de a 91-es Caprice Classic is ott van, pedig az teljesen a másik véglet (kocka vs. szappan).

  • dstr

    Meglepő, hogy van más ember a földön, akinek ugyanaz az autó az álma, mint nekem. Csakhogy nekem sikerült megvalósítani :o)
    http://indafoto.hu/dstr/barkas_felujitas

  • szaboata

    érdekes,hogy egyetlen igazán német autó került fel az álmodozó szerkesztők listájára.

  • szaboata

    Nekem az Espada maradt meg úgy bő 40 éve a fejembe,amire mindig rácsodálkoznék a garázsomban,mint annak idején tettem apám Daciaja mellett virító képre a falon.

  • Bekakk

    Egy ilyen Avantime volt a szomszédban,ültem is benne.A hátsósor kakasüllő.De tényleg :)

  • Bekakk

    A SSangyong Rodius kimaradt.:)

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.