Autóbuzik szégyellnivaló álmai

Perverz fantáziák

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 12.00

És most jön a Vezess újságíróinak coming outja. Igen, mi ilyen bizarr dolgokra is gerjedünk. De nem szégyelljük! Még Attila sem!

Az egész onnan indult, hogy bevallottam társaimnak a szerkesztőségi értekezleten: igen, tudom, hogy sokak számára visszataszító de én igenis szeretnék a lottóötös utáni álomgarázsomba egy Isuzu VehiCrosst! Ezzel valami olyan titkos billenőkaput nyitottam meg a kollégák lelkében, amiről nem is tudtam, hogy létezik. Válogatott szörnyűségek gördültek ki rajta. Íme, a perverz autós fantáziák Top Ten-je, íme, a Vezess csapatának eddig eltitkolt bizarr vágyai!

Isuzu VehiCROSS (1997-2001). A kevéssé ismert japán márka főként haszonjárműveiről és terepjáróiról ismert (bár volt pár elvetemült személyautója is: Gemini, Piazza). A VehiCROSS egy amerikai piacra szánt (ennek megfelelően csak hathengeres benzinmotorral készült), különleges formájú SUV. Mindössze hatezer példány készült belőle. Valami olyan ez, mint amit a Suzuki akart létrehozni az X90-essel - csak szép. Szerintem. (Rácz Tamás álma)


Italdesign Columbus (1992) Amerika felfedezésének ötszázadik évfordulójára készítette a neves olasz dizájnstúdió ezt a tanulmányt, minden apuka titkos álmát. Titkos álom, mert:


a sofőr egyedül ül elöl, a kormányállásban. Bárhogy veszekszenek hátul a gyerekek, bármily harsányan utasítja őket rendre anyuka, Apa kocsit hajt: egyedül, békességben, zavartalanul. A tanulmányból sosem lett semmi, sajnos. (Horváth Zsolt jelöltje)


Honda Element (2003-2011) A kockaforma, Amerikának szánt japán autók egyike, olyan, mint a Scion Xb, csak szebb és különlegesebb. Kizárólag 2,4 literes, négyhengeres benzines motorral készült, fronthajtással vagy 4x4-gyel, automatával vagy kézi váltóval is meg lehetett rendelni. Öngyilkos ajtós, praktikus, és van olyan ember, aki szerint szép is. (Svékus Gergely kedvence)


Mazda RX-7, második generáció (1988-1991). Kevesen említik ezt a modellt, ha valami vágyott sportautót kell mondani: a formában is van egy kis keleties idegenszerűség, a wankel-motoros technika pedig legalább olyan problémás bír lenni, mint amilyen különleges. (Horváth Zsolt jelöltje)


Ford Sierra (1982-1994), de csak a háromajtós! Szintén nem sok embernek ugrik be a Sierra elsőre, ha arról kérdezik, milyen autóra vágyik a '80-as évekből - Szörényi Andrisnak viszont a háromajtós, színes hűtőmaszkos első szériás Sierra valamiért felkerült a legtitkosabb bakancslistájára. Az egyetlen autó a tízes listánkból, amit nem értek: azon kívül, hogy a jó végén hajt, mi szépet láthat ebben a csótányban kedves kollégám? (Szörényi András választása)


Renault Avantime (2001-2003) Mindössze 8557 példány készült a Renault egyik legnagyobb üzleti tévedéséből, a háromajtós egyterű-kupéból. A típusnak, ami tulajdonképpen egy értelmétől megfosztott Espace buszlimuzin, Máig komoly rajongótábora van, ami a teljesen beteg formát elnézve tulajdonképpen érthető. A kocsi legnagyobb műszaki érdekessége különlegesen nyíló ajtaja: mivel nincs B-oszlop (még ha ez elsőre nem is tűnk fel), spéci zsanérokat kellett feltalálni a kocsihoz. (Horváth Zsolt jelöltje)


Renault Vel Satis (2002-2009) Szintén az Avantime-érából származik a Renault, hogy úgy mondjam, különleges formájú prémium-ötajtósa. Több mint 60 ezer kelt el belőle világszerte, tágas utastere és persze rátarti, franciás mássága érdekes alternatívává tette az unalmas felső-középkategóriás limuzinok mellett. (Szörényi András látta meg benne a szépet)


Fiat Ecobasic (2000) Az ezredfordulós kisautó-tanulmányban a Fiat számos későbbi modelljének formai ötleteit felfedezhetjük, persze csak ha képesek vagyunk huzamosabb ideig ránézni. A Panda, az Idea tükröz vissza valamicskét belőle és az 1,3 literes dízelt is ebbe a dologba álmodta bele először a Fiat. (Svékus Gergely perverz álma)


Nissan 100 NX (1990-1996) Íme, amikor csak egy egész pici kellett volna ahhoz, hogy egy forma jó legyen! Ami a Mazdának összejött az MX3-mal, a Hondának a CRX Del Sol-lal, az Isuzunak a Piazzával azt sikerült tökéletesen elrontani az elgázoltbéka-szerű arccal a Nissannak. Ennek ellenére van egy kollégánk, akinek időnként megfordul a fejében a gondolat: de jó lenne egy 100NX! (Kovács Miklós az)


Barkas B1000 (1961-1991) A keletnémet furgonban valóban van valami kívánatos, de azért álomautónak feltüntetni egy kicsit erős. Attila mentségére legyen mondva, hogy ültetve, top-chopként képzeli el álmai Barkasát, és persze a motor sem az a háromhengeres kétütemű lenne az átalakítás végén a kocsiban, ami talán több szénhidrogént ereget ki hátul, mint amennyit felhasznál a mozgáshoz. (Földes Attila vágya tárgya)


Hát te, kedves olvasó? Neked mi a titkos vágyad, amit még sosem mertél bevallani?

Kommentek

  • subtotal

    Sierra – szerintem is szép, letisztult forma, XR4-ként meg badass :)
    Vel Satis – nos ez: “unalmas felső-középkategóriás limuzinok” – nem igaz, elég az E60-ra gondolni. A BMW ehhez képest gyönyörű ÉS érdekes, bár ha egy E39 vagy F10 mellett nézzük, ez már nem igaz. Ez a Renault über :) gáz. Még az 5GT is szép mellette :D

  • demagóg

    Csak egyetérteni tudok az alcímmel (Sierra az kivétel)… :)

  • zoldfulu2000

    A Honda element esetében tényleg hihetetlen hogy ez a suicide door-os furcsaság szabad utat kapott és évekig gyártották.

    Én Európában talán ha kétszer futottam bele, és meglepő hogy mekkora darab. A képeken egy kis cukiságnak hat, élőben mégis sokkal méretesebb.

    És minden idők egyik legviccesebb reklámjával hirdették…
    [url] http://autossagok.blog.hu/2014/09/11/legjobb_reklamok_i_pinch [/url]

  • lenoir

    Ford Scorpio, Suzuki X90

  • Balthazaar30

    Az én titkos álmom még senki sem tudta felülmúlni! Talbot Horizon, de tulajdonképpen bármelyik kora nyolcvanas Talbot tökéletes lenne számomra

  • subtotal

    Titkos álom kategóriában nálam a 70-es évekbeli Fiat Ritmo és 90-es Buick LeSabre versenyez, vicces de a 91-es Caprice Classic is ott van, pedig az teljesen a másik véglet (kocka vs. szappan).

  • dstr

    Meglepő, hogy van más ember a földön, akinek ugyanaz az autó az álma, mint nekem. Csakhogy nekem sikerült megvalósítani :o)
    http://indafoto.hu/dstr/barkas_felujitas

  • szaboata

    érdekes,hogy egyetlen igazán német autó került fel az álmodozó szerkesztők listájára.

  • szaboata

    Nekem az Espada maradt meg úgy bő 40 éve a fejembe,amire mindig rácsodálkoznék a garázsomban,mint annak idején tettem apám Daciaja mellett virító képre a falon.

  • Bekakk

    Egy ilyen Avantime volt a szomszédban,ültem is benne.A hátsósor kakasüllő.De tényleg :)

  • Bekakk

    A SSangyong Rodius kimaradt.:)

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.