Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.10.01. 17.00

Van, amikor nem azért használnak a dízelmotort, mert az takarékos. Hanem mert erős. Nagyon erős.

A Volkswagen botrány miatt a dízelmotorok most nem túl népszerűek. Pedig volt, amikor egész szerethető dízelüzemű szerkezeteket is készítettek. Ezekről hamar kiderül, hogy nemcsak takarékossági szempontok alapján dönthet úgy egy gyár, hogy dízelmotort szerel valamelyik modelljébe. Néha a nyers erő és a brutális nyomaték az, ami miatt ezek a motorok oda kerülnek, ahová. Összeszedtünk párat közülük, tessék:

Audi V12

Hatliteres, V12-es turbófeltöltős dízelmotor. Az Audi Q7-esben, R8-as tanulmányautóban használták. 1000 Nm-es csúcsnyomaték és 500 lóerőt préseltek ki belőle. És még jól is néz ki. Akinek még a világ legerősebb dízelmotorja sem elég bika, az tovább tuningoltathatja, akár 600 lóerősre is. 
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 1

BMW 745d

V8-as, 32 szelepes motor, 4423 köbcentivel és 300 lóerővel, 700 nm-es csúcsnyomatékkal. a Hetes BMW-t 6,8 másodperc alatt gyorsította 100 km/órás tempóra, és 9,5 literes gyári fogyasztási adat szerepel mellette a katalógusban.
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 2

Mercedes E400 CDI

Ismét egy V8-as, 260 lóerős, 560 Nm-es dízelmotor, ezúttal a Mercedestől. Mi az E400 CDI-ben próbáltuk, több mint 10 éve. Akkor nagyon meggyőző volt, 6,9 másodperces gyorsulást és 9,4 literes átlagfogyasztást ír a katalógusa.
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 3

X5 M50d

381 lóerővel, 740 Nm forgatónyomatékkal kényeztet az X5 M50d. A háromfázisú turbófeltöltéssel támogatott, háromliteres, soros hathengeres motor (6,7 l/100km; 177 g/km CO2-kibocsátás) teljesíti a Euro6-os emissziós normákat is. Legalábbis ma még úgy tudjuk.

Maserati

Elég kiábrándító lehet egy kerregő Maserati, de biztos van rá igény, ezért gyártják a Ghiblit és a Quattroporte-t is dízelmotorral. A V6-os, háromliteres motor 275 lóerős, 600 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes. Hogy valami sportosság mégis maradjon az autóban, 6,3 másodperces gyorsulásra képes vele az autó és 250-ig tarthat a vágta. 
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 4

Audi R10 TDI

Az Audi dízelmotoros versenyautója bemutatásától egészen nyugdíjazásáig szinte csak nyert. A V12-es dízelmotor 5,5 literes ikerturbós példány, amelyet középre építettek a versenyautóba. Alapból 650 lóerős, túlterhelve viszont további 150 lóerő leadására is képes volt. A mérnököknek még a részecskeszűrőre is volt gondjuk, így a versenyautónak a pályán nem kellett kínos koromfelhőket pöfögnie a levegőbe.
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 5

Peugeot 908 HDi

Bár a dízelmotoros versengést az Audi kezdte, de mivel a franciák hagyományosan jók dízelmotorban, így a Peugeot is kipróbálta, mire képes gázolajjal Le Mans-ban. A szintén 5,5 literes V12-es motor dupla turbófeltöltőt kapott,  730 lóerős teljesítményével, 1200 Nm-es nyomatékával még az Audi motorjánál is érezhetően erősebb volt. Győzni sajnos éppen Le Mans-ban nem tudott.
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 6

Toyota Land Cruiser V8

Terepjáróban nem annyira meglepő dolog a nagy és erős dízelmotor. A Toyota V8-asa azonban simán belefér a listába a maga 4,5 literes lökettérfogatával, 286 lóerejével, 650 Nm-es nyomatékával. 
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 7

Porsche Cayenne Diesel

A Porsche csúcs dízelmotorja 4134 köbcentis, 385 lóerős, 850 Nm leadására képes, V8-as, amely 5,4 másodperc alatt gyorsítja az autót 100-ra. 

Hummer H1

Ha nagy motorról van szó, akkor az amerikaiakra bátran számíthatunk. Tengernyi, kormot okádó, ordenáré pickup szárad a lelkükön. Mi mégis a Hummert vesszük be a sorba, és bár rengeteg féle dízelmotorral gyártották – 6,2, 6,5 és 6,6 literes kivitelben – a legimpozánsabb mégis a 6,6-os, 305 lóerővel, 820 Nm-rel. 
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 8

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A toyotának semmi keresnivalója itt. 650nm, lassan a 2.0 dízelek beérik. “nem azért használnak a dízelmotort, mert az takarékos”. Általában nem csak azért veszik mert takarékos (persze a 30-40%os fogyielőny is számít), rengeteg a járulékos előny (amelyek végső soron anyagiak).

    Ha csak fogyasztás lenne akkor kevesen vennének dízelt…

  • nilsholgersson

    Se a Ford 6.0 powerstroke, se a Cummins 5.9-ese? Ezek mind tuningolhatóak egy kis chip írással, az ülésből, akár menet közben is 4-500 lóra, máshoz nem is kell nyúlni. Mégis a Hummert veszitek bele? Miközben ott van több éve a piacon az LML, ami ugyanúgy 6.6-os, csak épp gyárilag 400 ló, és több, mint 1000Nm? Jujj, de szűkátókörűek vagytok. De hát ilyen az, ha nem ért az ember ahhoz, amit csinál… :-))

  • hawk

    Könyörgöm! Legalább ne írta volna oda az Audi V12-eshez, hogy a világ legerősebb dízel motorja! És ha mmár úgy kezdi a cikket, hogy ezeket a motorokat nem az alacsony fogyasztásuk miatt használják, akkor mi a pékért írja oda a teljesen irreális gyári fogyasztási adatokat?

  • hawk

    1 perc guglizással akadtam erre: http://www.erdekesvilag.hu/a-vilag-legnagyobb-dizelmotorja/
    Igaz, én nem vagyok újságíró.

  • Guevara

    Versenyautóknál azért számít a fogyasztás.

  • Tede

    erdekes, hogy az Audi SQ5 rol nem esik szo csak ,,Porsche,, kent ami egy Audi Tdi. SQ5 ot 5.1 sec alatt repiti szazra a 3.0 Tdi

  • Iceman.

    hawk: Hány hajót látsz a listában? Értem én, hogy szó szerint mi van oda írva, de a szövegkörnyezet beszédes szokott lenni az ilyen egyszerűsítéseknél.

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infógrafika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használtautóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

Vidéken is tiltják az autóhasználatot

A levegő minőségének romlása miatt hétfő reggel a városi szmogriadó-bizottság elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Nyíregyházán.

F1: Évi 100 millió dollártól búcsúzhat a Ferrari

A Forma-1 új tulajdonosa eltörölné a Ferrarinak évről évre elképesztő összegeket hozó bónuszrendszert, a bevételek elosztásának egyenlősítését tervezik.

Ogier Forddal is rögtön nyert

Sébastien Ogier nyerte a rali-világbajnokság monte-carlói nyitóversenyét.

F1: Vettel egyedül leverte a világot – videó

A Race of Champions gálaversenyen Sebastian Vettel csapattárs nélkül küzdötte végig a nemzetek kupáját, amelyen hetedszerre is Németországot tette győztessé.

Limitált szériával nyit az Alfa Stelvio

280 lóerős, kétliteres turbómotorral, automata váltóval, összkerékhajtással kínálja a Stelvio első, megvásárolható szériáját az Alfa.

Meghosszabbították a szmogriadót Budapesten

A magas szállópor-koncentráció miatt hétfő reggel 6 órától Budapest közigazgatási területén tilos azzal a gépjárművel közlekedni, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0; 1; 2; 3; 4, vagy amelyek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

Mi kerül ezen a ventilátoron 94 ezerbe?

Két tanulság kristályosodott ki a sztori végére. Egyrészt aki öreg prémium autót vesz, az magára vessen, másrészt nem a profi kereskedőkhöz, szervizekhez, hanem a baráti közösségekhez, márka-, típusfórumokhoz érdemes legelőször segítségért fordulni, ha alkatrész kell!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.