Top 10: autós gyökérség

Lehetne élni nélkülük

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.09.10. 14.00

Autóval és egyéb közlekedési eszközökkel elkövethető gyökérségeket szedtünk össze, amelyek nélkül jobb lenne a világ.

Mindannyiunknak vannak gyengéi, amelyek vezetés közben kiverik a biztosítékot. Összeszedtünk néhányat azok közül, amelyek minket bántanak. Ezek a vezetőtípusok, közlekedőtársak keserítik a közlekedést nap mint nap:

Az önérzetes

– Az autópálya belső sávjában 72-vel szöttyögő szerencsétlen gondolom, mindenkinek előkelő helyen van a listáján. Neki joga van ott menni, legalábbis ezt hiszi. A legbelső sávban ténfergőnél csak kicsit jobb a középsőben vánszorgó, aki szintén retteg a sávváltástól. 
Top 10: autós gyökérség 1

A betartó

– Maradjunk még az előzésnél. Kanyargós, hegyi út, mész valaki mögött, aki vérforralóan lassú. Kanyarban megelőzni reménytelen, viszont ahogy jön egy egyenes szakasz és el tudnál mellette menni, akkor elkezdi neki tolni, mint a féleszű. Aztán, ha újabb kanyar jön, megint jön a 30-as tempó. Miért???

A fröcskölő

– Szakadó esőben vagy bokáig érő latyakban miért érzi a legtöbb gyökér feltétlenül szükségesnek, hogyha megelőz, akkor 30 centivel elém kell visszasorolni, beterítve a szélvédőt esővel, latyakkal, ganéjjal. Autópályán, többsávos úton sokkal elegánsabb lenne, ha ezt mondjuk 50 méter után tennék meg.

Top 10: autós gyökérség 2

A parkolózseni

– A lakásunk melletti utcában két kocsibehajtó között pont 3 autó fér el. Feltéve, ha a környéken lakók közül parkol oda valaki, a közeli jógaterembe igyekvő, hónuk alatt kis szőnyeggel tipegő hercegnők viszont előszeretettel állnak be úgy, hogy elöl vagy hátul félautónyi hely marad kihasználhatatlanul. Ez a gyökérség nemcsak itt zavar, hanem mindenhol, ahol amúgy, ésszel parkolva többen is elférnének. Nyilván egy sor közepén alakulhat úgy, hogy ránézésre azt hisszük, az aktuális vezető volt barom, de a sor elején nincs mentség.

 

Az önsorsrontó

– Ismerős, amikor két sávból egyszer csak egy lesz és be kell sorolni a másikba? Normális esetben, mint a cipzár, ahol fizikailag elfogy egy sáv, ott egyesével szépen be lehet sorolni a másik, megmaradó sávba. Elméletben. Gyakorlatban pedig vannak a leszegett fejjel, kormányt markolva, 3 centis követési távolságot tartó marhák, akik nem engednek be senkit az elfogyó sávból. Vannak majmok az elfogyó sávban is, ők már kilométerekkel korábban átkönyörgik magukat, mindenkit megszívatva a hülyeségükkel.

Top 10: autós gyökérség 3

Gyalogosgyilkos

– Bár egyre javul a helyzet, nem ritka az a sofőr, aki nem érti, miért vannak fehér csíkok az aszfalton. Babakocsis anyuka, botos bácsi, tökmindegy, várhat, míg ő tovasuhan.

Ablakmosó

– Frissen mosott autóval idegesítő leginkább, amikor valaki a pirosnál vagy araszolás közben rosszul beállított szórófejjel mos szélvédőt, és beterít vele másokat is. A motorosok még kevésbé szeretik, ha hirtelen lespriccelik őket.

A lázmérőző

– Aki útviszonyoktól és sebességtől függetlenül mindössze arasznyival mögöttünk halad. Veszélyes, türhő magatartás ez is, remek módszer ellene, ha az ember elveszi a gázt és szép lassan elkezdi elveszteni a lendületét. Úgy 30 km/óra körül már biztos megunja, és inkább előz, és megy a dolgára.

Top 10: autós gyökérség 4

A pizzafutár

– Ki ne kívánta volna egy bajkonuri teherűrhajó startját megszégyenítő zajt csapó robogósnak, motorosnak, futárnak, hogy az ördög szánkázzon a hátán? Na ugye! Miért kell elmebeteg hangot kiadni helyváltoztatás közben? Frissen elaltatott csecsemő mellett randalírozó motorosnak még ennél is csúnyábbakat szoktak kívánni. Tudom.

Bringás

– Kerékpárral is rengeteg gyökérséget lehet elkövetni. Legirritálóbb a piroson áthajtás, gyalogosok közé tekerve, vagy a párhuzamosan fotó kerékpárút helyett a főúton autókat feltartva bringázás. 

Kommentek

  • Steppenwolf

    Az én halállistámon előkelő helyen van az is, amikor azon élvez, hogy előzésnél lehetőleg már-már majdnem leszorítva, kis híján súrolja a visszapillantó tükrömet.

    A másik, amikor nem tudja elviselni, hogy van valaki előtte, amíg mögöttem van, kapar, már majdnem a csomagtartóban van, megelőz és beáll elém 85-90-nel.

  • CoIie

    Ha bűzt, diesel kormot, átláthatatlan szutykot ereszt a kocsi, mindegy mennyivel megy, meg kell előzni – mérgezzen másokat!
    A ‘szutykok’ biztosan nem értik miért olyan ‘agresszivak’ velük mások! Vagy élvezik és perverzen vigyorognak, dögöljön meg más is, okosba átmegy a vizsgán legközelebb is!

  • Shaperd67

    “Kanyargós, hegyi út, mész valaki mögött, aki vérforralóan lassú. Kanyarban megelőzni reménytelen, viszont ahogy jön egy egyenes szakasz és el tudnál mellette menni, akkor elkezdi neki tolni, mint a féleszű. Aztán, ha újabb kanyar jön, megint jön a 30-as tempó. Miért???”

    Egy furgon esetében talán azért, mert megvan rakva áruval és kanyarban borulna a gép nagyobb tempónál. Egyenesben viszont tud haladni és mivel általában időre kell leszállítani az árut, ezért ő talán jobban siet, mint az éppen nyaralásból hazautazó vagy éppen a barátnőhöz tartó autós. Emelkedőn és lejtőn ugyanez a helyzet, csak itt már a súly miatt. Egy 3,5 tonnás autó kicsit nehezebben megy fel egy emelkedőn, mint az 1500 kilós személyautó.

    “Az én halállistámon előkelő helyen van az is, amikor azon élvez, hogy előzésnél lehetőleg már-már majdnem leszorítva, kis híján súrolja a visszapillantó tükrömet.
    A másik, amikor nem tudja elviselni, hogy van valaki előtte, amíg mögöttem van, kapar, már majdnem a csomagtartóban van, megelőz és beáll elém 85-90-nel.”

    Ezt a román kutyák előszeretettel csinálják.

    “Ha bűzt, diesel kormot, átláthatatlan szutykot ereszt a kocsi, mindegy mennyivel megy, meg kell előzni – mérgezzen másokat!”

    Ha éppen meg tudod előzni.
    Rengeteg olyan 3-4 éves vagy még fiatalabb TDI autót látni az utakon, amikből ömlik a fekete füst, amikor a gázra lépnek. Kivonnám az összeset a forgalomból.

  • hova

    Önérzetes: nem találkoztam autóval, ami a belső sávban- autópályán- ment volna, pedig rengeteget pályázok!
    Betartó: egy kanyargós hegyi úton bizony nem lehet, tilos is! száguldozni, pl azért, amit Shaperd írt, az más kérdés, ha lhet irányjelzéssel elngedem 3 sec. alatt aki mögöttem siet és tud is sietni!
    Előzés:valóban érthetetlen, hogy egyes autók előzéskor-flegma v mi okból-letolnak az útról, pedig van hely, övé a baloldal!
    Lázmérőzős: ez Budapesten nagy divat, főleg ha luxus terepjáróval egy szőke hölgy siet….Nemrég így jártam, de nagyon nem bántottam, csak a lelki világát.

  • hova

    Bocs:autópálya belső sávján 72 Km/h-val ment volna. Elnézést.

  • Steppenwolf

    “Ha bűzt, diesel kormot, átláthatatlan szutykot ereszt a kocsi, mindegy mennyivel megy, meg kell előzni – mérgezzen másokat!”

    Épp a héten láttam pirosnál állva egy öreg A6-ost, igazi suttyóverda, ültetve, ocsmány böszme krómozott felnikkel, fekete alapon neonzöld/ezüst fóliával, és azzal szórakozott, hogy túráztatás közben olyan koromfelhőt csinált maga körül, hogy az még három Ifának is becsületére válna.

    Legszívesebben szájbarúgtam volna és a helyszínen kapartam volna le a rendszámtáblájáról a plakettet.

  • Pityek

    Részemről a top paraszt, aki telefonál üzenetet ír ezért lassan max 30al kacskázik az úton. A kismotorok nagy részének sajnos ilyen visító hangja van, de így kevesebbet ütnek el belőlük, gyerek altatást meg javaslom otthon.

  • Vupi

    Elég sokat páyázok. Rendszerint tartom a 130-at, de amikor megelőznek és öt méterrel előttem bevágnak ck. 131-el, attól kinyílik a bicska a zsebembe. Mondjuk annak sem örülök, ha hol 100-al, hol 130-al mennek előttem. Ha megelőzöm, presztizst csinál belőle, és vissza előz.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Első vezetés – Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.