Top 10: autós gyökérség

Lehetne élni nélkülük

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.09.10. 14.00

Autóval és egyéb közlekedési eszközökkel elkövethető gyökérségeket szedtünk össze, amelyek nélkül jobb lenne a világ.

Mindannyiunknak vannak gyengéi, amelyek vezetés közben kiverik a biztosítékot. Összeszedtünk néhányat azok közül, amelyek minket bántanak. Ezek a vezetőtípusok, közlekedőtársak keserítik a közlekedést nap mint nap:

Az önérzetes

– Az autópálya belső sávjában 72-vel szöttyögő szerencsétlen gondolom, mindenkinek előkelő helyen van a listáján. Neki joga van ott menni, legalábbis ezt hiszi. A legbelső sávban ténfergőnél csak kicsit jobb a középsőben vánszorgó, aki szintén retteg a sávváltástól. 
Top 10: autós gyökérség 1

A betartó

– Maradjunk még az előzésnél. Kanyargós, hegyi út, mész valaki mögött, aki vérforralóan lassú. Kanyarban megelőzni reménytelen, viszont ahogy jön egy egyenes szakasz és el tudnál mellette menni, akkor elkezdi neki tolni, mint a féleszű. Aztán, ha újabb kanyar jön, megint jön a 30-as tempó. Miért???

A fröcskölő

– Szakadó esőben vagy bokáig érő latyakban miért érzi a legtöbb gyökér feltétlenül szükségesnek, hogyha megelőz, akkor 30 centivel elém kell visszasorolni, beterítve a szélvédőt esővel, latyakkal, ganéjjal. Autópályán, többsávos úton sokkal elegánsabb lenne, ha ezt mondjuk 50 méter után tennék meg.

Top 10: autós gyökérség 2

A parkolózseni

– A lakásunk melletti utcában két kocsibehajtó között pont 3 autó fér el. Feltéve, ha a környéken lakók közül parkol oda valaki, a közeli jógaterembe igyekvő, hónuk alatt kis szőnyeggel tipegő hercegnők viszont előszeretettel állnak be úgy, hogy elöl vagy hátul félautónyi hely marad kihasználhatatlanul. Ez a gyökérség nemcsak itt zavar, hanem mindenhol, ahol amúgy, ésszel parkolva többen is elférnének. Nyilván egy sor közepén alakulhat úgy, hogy ránézésre azt hisszük, az aktuális vezető volt barom, de a sor elején nincs mentség.

 

Az önsorsrontó

– Ismerős, amikor két sávból egyszer csak egy lesz és be kell sorolni a másikba? Normális esetben, mint a cipzár, ahol fizikailag elfogy egy sáv, ott egyesével szépen be lehet sorolni a másik, megmaradó sávba. Elméletben. Gyakorlatban pedig vannak a leszegett fejjel, kormányt markolva, 3 centis követési távolságot tartó marhák, akik nem engednek be senkit az elfogyó sávból. Vannak majmok az elfogyó sávban is, ők már kilométerekkel korábban átkönyörgik magukat, mindenkit megszívatva a hülyeségükkel.

Top 10: autós gyökérség 3

Gyalogosgyilkos

– Bár egyre javul a helyzet, nem ritka az a sofőr, aki nem érti, miért vannak fehér csíkok az aszfalton. Babakocsis anyuka, botos bácsi, tökmindegy, várhat, míg ő tovasuhan.

Ablakmosó

– Frissen mosott autóval idegesítő leginkább, amikor valaki a pirosnál vagy araszolás közben rosszul beállított szórófejjel mos szélvédőt, és beterít vele másokat is. A motorosok még kevésbé szeretik, ha hirtelen lespriccelik őket.

A lázmérőző

– Aki útviszonyoktól és sebességtől függetlenül mindössze arasznyival mögöttünk halad. Veszélyes, türhő magatartás ez is, remek módszer ellene, ha az ember elveszi a gázt és szép lassan elkezdi elveszteni a lendületét. Úgy 30 km/óra körül már biztos megunja, és inkább előz, és megy a dolgára.

Top 10: autós gyökérség 4

A pizzafutár

– Ki ne kívánta volna egy bajkonuri teherűrhajó startját megszégyenítő zajt csapó robogósnak, motorosnak, futárnak, hogy az ördög szánkázzon a hátán? Na ugye! Miért kell elmebeteg hangot kiadni helyváltoztatás közben? Frissen elaltatott csecsemő mellett randalírozó motorosnak még ennél is csúnyábbakat szoktak kívánni. Tudom.

Bringás

– Kerékpárral is rengeteg gyökérséget lehet elkövetni. Legirritálóbb a piroson áthajtás, gyalogosok közé tekerve, vagy a párhuzamosan fotó kerékpárút helyett a főúton autókat feltartva bringázás. 

Kommentek

  • Steppenwolf

    Az én halállistámon előkelő helyen van az is, amikor azon élvez, hogy előzésnél lehetőleg már-már majdnem leszorítva, kis híján súrolja a visszapillantó tükrömet.

    A másik, amikor nem tudja elviselni, hogy van valaki előtte, amíg mögöttem van, kapar, már majdnem a csomagtartóban van, megelőz és beáll elém 85-90-nel.

  • CoIie

    Ha bűzt, diesel kormot, átláthatatlan szutykot ereszt a kocsi, mindegy mennyivel megy, meg kell előzni – mérgezzen másokat!
    A ‘szutykok’ biztosan nem értik miért olyan ‘agresszivak’ velük mások! Vagy élvezik és perverzen vigyorognak, dögöljön meg más is, okosba átmegy a vizsgán legközelebb is!

  • Shaperd67

    “Kanyargós, hegyi út, mész valaki mögött, aki vérforralóan lassú. Kanyarban megelőzni reménytelen, viszont ahogy jön egy egyenes szakasz és el tudnál mellette menni, akkor elkezdi neki tolni, mint a féleszű. Aztán, ha újabb kanyar jön, megint jön a 30-as tempó. Miért???”

    Egy furgon esetében talán azért, mert megvan rakva áruval és kanyarban borulna a gép nagyobb tempónál. Egyenesben viszont tud haladni és mivel általában időre kell leszállítani az árut, ezért ő talán jobban siet, mint az éppen nyaralásból hazautazó vagy éppen a barátnőhöz tartó autós. Emelkedőn és lejtőn ugyanez a helyzet, csak itt már a súly miatt. Egy 3,5 tonnás autó kicsit nehezebben megy fel egy emelkedőn, mint az 1500 kilós személyautó.

    “Az én halállistámon előkelő helyen van az is, amikor azon élvez, hogy előzésnél lehetőleg már-már majdnem leszorítva, kis híján súrolja a visszapillantó tükrömet.
    A másik, amikor nem tudja elviselni, hogy van valaki előtte, amíg mögöttem van, kapar, már majdnem a csomagtartóban van, megelőz és beáll elém 85-90-nel.”

    Ezt a román kutyák előszeretettel csinálják.

    “Ha bűzt, diesel kormot, átláthatatlan szutykot ereszt a kocsi, mindegy mennyivel megy, meg kell előzni – mérgezzen másokat!”

    Ha éppen meg tudod előzni.
    Rengeteg olyan 3-4 éves vagy még fiatalabb TDI autót látni az utakon, amikből ömlik a fekete füst, amikor a gázra lépnek. Kivonnám az összeset a forgalomból.

  • hova

    Önérzetes: nem találkoztam autóval, ami a belső sávban- autópályán- ment volna, pedig rengeteget pályázok!
    Betartó: egy kanyargós hegyi úton bizony nem lehet, tilos is! száguldozni, pl azért, amit Shaperd írt, az más kérdés, ha lhet irányjelzéssel elngedem 3 sec. alatt aki mögöttem siet és tud is sietni!
    Előzés:valóban érthetetlen, hogy egyes autók előzéskor-flegma v mi okból-letolnak az útról, pedig van hely, övé a baloldal!
    Lázmérőzős: ez Budapesten nagy divat, főleg ha luxus terepjáróval egy szőke hölgy siet….Nemrég így jártam, de nagyon nem bántottam, csak a lelki világát.

  • hova

    Bocs:autópálya belső sávján 72 Km/h-val ment volna. Elnézést.

  • Steppenwolf

    “Ha bűzt, diesel kormot, átláthatatlan szutykot ereszt a kocsi, mindegy mennyivel megy, meg kell előzni – mérgezzen másokat!”

    Épp a héten láttam pirosnál állva egy öreg A6-ost, igazi suttyóverda, ültetve, ocsmány böszme krómozott felnikkel, fekete alapon neonzöld/ezüst fóliával, és azzal szórakozott, hogy túráztatás közben olyan koromfelhőt csinált maga körül, hogy az még három Ifának is becsületére válna.

    Legszívesebben szájbarúgtam volna és a helyszínen kapartam volna le a rendszámtáblájáról a plakettet.

  • Pityek

    Részemről a top paraszt, aki telefonál üzenetet ír ezért lassan max 30al kacskázik az úton. A kismotorok nagy részének sajnos ilyen visító hangja van, de így kevesebbet ütnek el belőlük, gyerek altatást meg javaslom otthon.

  • Vupi

    Elég sokat páyázok. Rendszerint tartom a 130-at, de amikor megelőznek és öt méterrel előttem bevágnak ck. 131-el, attól kinyílik a bicska a zsebembe. Mondjuk annak sem örülök, ha hol 100-al, hol 130-al mennek előttem. Ha megelőzöm, presztizst csinál belőle, és vissza előz.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.