Neppertrükkök: így vegyél használt autót

Top 10: átejtések használt autókkal

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.08.27. 15.00

Megismételjük a használtautó-vásárlás alapigazságát: kis tévedés százezrekbe, nagy tévedés milliókba fáj. Mit tegyünk, hogy ne járjunk rosszul?

Heti Top 10 összeállításunkban a használtautó-vásárláshoz adunk tanácsokat. Mielőtt elmerülnénk a pedálgumik abszolút semmitmondó kopásnyomaiban, legalább az alábbi trükkökről tudjunk. És adjuk meg az illő tiszteletet minden használtautó-kereskedőnek, aki tisztességesen viszi a cégét és korrekt autókkal örömet szerez azoknak, akik tőlük vásárolnak.

Csak, ha már ráharaptak. Nepperek képesek megszondázni a piacot és külföldi használtautó-oldalakról lelopott képekkel feladni hirdetéseket. Amennyiben van a kocsira elég telefon, megpróbálják behozni. Ha nem lehet megtekinteni a hirdetett használt autót, gondoljunk erre is.

Pont elvitték, de mondok másikat. Német fotókkal megy ez a trükk is. Vonzó autó, jó áron, megyünk megnézni. Betoppanunk és sajnos a csaliautót épp elvitték az előbb, de a kereskedő pont tud egy hasonlót. Persze több benne a kilométer, más a színe, nem is olyan jól felszerelt, de szebbnek látjuk, hogy ne menjünk hiába.

Nincs rétegvastagság-mérőnk. A javítások utáni újrafényezést egy laikus nehezen szúrja ki. Ám a használhatóbb rétegvastagság-mérők ára 40 000 Ft körül indul, sokan nem áldoznak erre ennyit. Nem is muszáj, bátran kérjük kölcsön a használtautó-kereskedőét! Ne higgyük el, hogy nincs, csak a legolcsóbb, félmillió forint körüli használt autók esetében kár a rétegvastagsággal foglalkozni. A gyári érték 150 mikronnál kisebb, jellemzően 100-120 mikron körüli érték. Az elemeket három helyen érdemes megmérni és ahol nem gyári a fényezés, azon az elemen kell még több ponton a fémhez érinteni a műszert. Az értékeket mindig a szemközti oldal eredményeivel érdemes összevetni, például ajtóét az ajtóéval. Ne legyünk balekok, hogy elfelejtjük megmérni a tetőoszlopokat! Ha ott gittet jelez a műszer, na, az az igazi baj, nem egy javított sárvédő vagy motorháztető.

Te lehetsz az első tulaj. Külföldről behozott autóknál dívik az a gyakorlat, hogy a nepper csak akkor rendszámoztatja az autót, ha megvan a vevő. Mi érvényes forgalmi engedély és rendszám nélküli autót sosem vennénk, mert nem mehetünk vele próbaútra közúton. A kertek alatti próbaút sosem elég, elrejtheti a hibákat és törvényellenes is, mert többnyire az sem magánút. Kötelező felelősségbiztosítás nélkül a vezetőt terheli az okozott kár, bármit is vét. Idegen helyen nem nehéz elnézni valamit.

Spórolok neked egy eredetvizsgát. A külföldről behozott használt autót az első hazai forgalomba helyezéskor eredetvizsga nélkül átírják az okmányirodák, az utána következő adásvételekkor viszont kell a papír az átíráshoz. A költség 17-20 ezer Ft, a kocsi hengerűrtartalmától függően.

Ezt használhatja ki a nepper, amikor a hiszékeny vevőnek azt ajánlja fel, hogy legyen ő az első itthoni tulaj és így nem kell eredetvizsgát fizetnie. Cserébe a kinti tulajdonos nevében íratja alá az adásvételit a vevővel. A vásárló megspórol maximum 20 000 forintot, de csapdába esik: ha baj van a kocsival, keresheti Jürgen Trockent Darmstadtban, hiszen ő az eladó, nem a szavatossági kötelezettségtől megszabaduló Tutiverda Kft. Rosszabb esetben kiderülhet, hogy a kocsi lopott és a rendőrhatóság lefoglalja.

Árletörés, kamuhirdetéssel. Elég munkaigényes, de bevált trükk a beszámítandó vagy vételre kinézett használt autó értékének lenyomására álhirdetéseket feltölteni. Ha például a megcélzott H Astrát 1,5 millióra tartja a gazda, 1,3 milliós autókat kell feltölteni frissebb évjáratból, kevesebb kilométerrel és gazdagabb felszereltséggel. Odafordítja a kijelzőt, hogy a tulaj is lássa: irreális az elképzelése. Érdemes meggyőződni róla pár telefonnal, hogy valódiak-e az ajánlatok.

Árfelverés, kamuhirdetéssel. Ugyanez a megoldás működik fordítva is. Ha a nepper nem akar engedni az árból, feltesz 1,7 millióért hasonló Astrákat és máris jobban csillog a portéka. Az álhirdetés egyáltalán nem ritka.

Ócsároló haverok. Ingatlanvásárlásnál fordul elő, hogy a komoly vevő odaküld pár érdeklődőt, akik ócsárolják a lakást, hogy kedvezőbb alkupozíciót teremtsenek neki. Használt autóknál személyes kiszállásra nem érdemes időt pazarolni, de telefonon is hatásosan demoralizálható az eladó. Lehet a használt autót fikázni, irreálisan keveset bemondani rá, akár le lehet mondani a megtekintést az utolsó pillanatban párszor. Elég 5-6 havertól pár perc telefonálás, hogy előkészítsék a terepet a valódi érdeklődőnek.

Totálkáros, kipofozva. Forognak a használtautó-piacon roncsdarabokból összehegesztett vagy gazdasági totálkárból feltámasztott autók is. Életveszélyességüket bárki belátja, de nem kell súlyos ütközés, hogy szomorkodjon a tulaj. A gazdasági totálkárból újjáépített autóra egy következő vétlen kárnál nem vagy alig fizet majd a károkozó kötelező biztosítása. Jó hír, hogy a korábbi kárkifizetések akár interneten is ellenőrizhetőek. A voltetorve.hu oldalon autónként 5000 forintért árulják ezeket az értékes adatokat.

Áfacsalás, lefoglalás. Fél év és 6000 kilométer után egy autó használtnak számít. Aki nem igényli vissza a kinti áfáját, annak itthon nem kell általános forgalmi adót fizetnie utána. (Mivel ezt az adótételt az Orbán-kormány 27 százalékra emelte, rekordáfánk helyett a kocsikon marad a 19 százalékos német Mehrwertsteuer.) De a külföldről behozott autókon úgy lehet sokat keresni, ha visszaigénylik a kinti és nem fizetik be az itthoni áfát. Remeknek tűnő ajánlatokra bukkanva “Nagy a valószínűsége, hogy az ÁFA-befizetéssel trükközik egy kereskedő” – állítja Frank György. “Az ÁFA-csalás leggyakoribb esete az, amikor az erre szakosodott cég egy-két köztes tulajdonos beiktatásával, az EU-ban nettó számlával megvett autóból, bruttó számlásat gyárt, így 27 százalékos árelőnyre tehet szert” – mondja a Das WeltAuto használtautó-kereskedelmi lánc márkaigazgatója. Ha az áfacsaló megdől, a kocsit az eljárás keretében lefoglalhatja a rendőrség a mit sem sejtő vevőtől. Olyan kereskedésből érdemes autót venni, amely több éve működik azonos helyen, azonos tulajdonosi körrel.

Használt autókon is sokat lehet bukni, de lopott kocsiba a legrosszabb belefutni. Ha érdekelnek az autólopások, olvasd el exkluzív börtöninterjúnkat két elítélt autótolvajjal.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Annak idején vévigblogoltam a kisvolvo eladását ( http://autossagok.blog.hu/2015/03/10/szabaduljunk_meg_egy_volvotol )

    Volt egy pár vicces sztori, szerencsére egyik sem első kézből (bár néhány trükköző elért engem is).

    Aztán megvette LÁTATLANBAN előre kifizetve (!!!) egy fazon. Minden jó ha vége jó :)

    De hihetetlen hogy mennyi buktató van egy eladásban vagy egy vételben…

  • Eddie

    “Mivel ezt az adótételt az Orbán-kormány 27 százalékra emelte”
    Meg felére csökkentette a regadót…

  • a.szorenyi

    Kedves Eddie! Szerintem úgy korrekt, ha odaírom, melyik kormány döntött úgy, ahogy. Ugyanez volt az alapelv pl. Gyurcsány Ferenc és más miniszterelnökök idején is.

    A használt autók regadócsökkentését az EU kényszerítette ki a 2010-es első csökkentés előtt, az új autóké pedig egy használt autós cikkben szerintem nem releváns, de igazad van. Az Orbán-kormány látta be, hogy a szlovák és a német rendszámos luxusautókból nincs 3,2 milliós regadó és akkor még 25% áfa.

  • demagóg

    Tetszett, hasznos olvasmány.

  • Szabi5

    Használt autóval nagyon átverhetnek és át is vernek az esetek 90 %-ában. És ezért mi vásárlók vagyunk a felelősek. A nepper azt ad el nekünk, amit mi megveszünk. Mindenki beszél össze vissza de amikor autóvásárlásra kerül a sor, akkor mindíg egy katógirával nagyobb és egy két évvel fiatalabb autót szeretne venni, mint amennyire pénze lenne és akkor jön a nepper és rásóz egy két darabból összefércelt, 400000-et futott romot, majd következik a siránkozás. Én amikor el akartam adni a fiatal keveset futott autómat és 150000 forinttal többet kértem mint a hasonló levetett céges autókért senki meg nem nézte. Mindenki azt kérdezte, hogy mennyi? Én akkor jöttem rá, hogy itt senkit nem érdekel, az hogy milyen, csak az ár. Végül egy fél után a fiatal srác miután kialkudta a számára megfelő árat megkérdezte, hogy ugye nincsenek rajta nagyon ocsmány javítások? Mondtam neki, hogy nincsenek, mivel soha nem volt törve. A srác iszonyuan meg volt lepődve, mikor meglátta, hogy tényleg nem volt törve.

  • Legere

    Illúziók nincsenek. A külföldön megvásárolható jó állapotú, fiatal, korrekt hátterű gépkocsik nem olcsók. A magyar piacképes árat valóban csak stiklikkel lehet abszolválni, legyen az egy rendbe tett sérült gépkocsi, egy drasztikusan visszaállított km-óra, vagy éppen az elcsalt áfa. Ez utóbbi nyílt titok széles e hazában, ennek ellenére elképzelésem sincsen, hogy miért nem jár el hatékonyabban a NAV. Mindenkinek jót tenne, ha letisztulnának a piaci viszonyok és kihullanának a csalók. Mellesleg a “tisztességes” kereskedők is csalnak, mert 10 eladásukból 8 autó számlája fiktív. Így többek között a különbözeti áfa mértékét tudják drasztikusan csökkenteni és zsebükben tartani jelentékeny mennyiségű adózatlan forintot.
    Látván a korábbi hozzászólások politikai töltetét, csak annyi megjegyzésem lenne, hogy kis hazánkban mindenki ott csal, ahol tud. Tök mindegy, hogy éppen melyik kormány regnál. Ugyanakkor ezek a csalók elvárják a makulátlan egészségügyi ellátást, az erős szociális hátteret, profi iskolákat és szép játszótereket akarnak a gyerekeiknek, tükörsima úthálózaton kívánnak autózni, csak éppen egy vassal sem akarnak mindehhez hozzájárulni.

  • Bonzo

    Csak nagyvonalakban pár gondolat.
    Először a rétegmérő.
    MINDEN kereskedőnek van rétegmérője, a kinézett autót, vagy a bizományba átvett autókat minden esetben körbemérik, a vevőjelöltnek viszont nem minden esetben mutatják ezt meg.
    Behozott autók…
    Na ez egy érdekes kérdés.
    Günter eladja a magyar kereskedőnek a 600ezret futott bömöst kb 500 euróért, a kereskedő behozza, majd elviszi kozmetikába (kap egy kis polírt jó esetben, kitakarítják, a műanyagokat és a gumikat beszilikonozzák, hogy csilivili legyen) és jöhet a “műszaki személyzet” (mégsem maradhat az órában a 600ezer), majd meghirdeti (természetesen dupla hirdetéssel, a kamuhirdetésben 800-ért egy hasonló évjáratúval, lopott fotókkal). Bejön a kuncsaft, keresi a kamukocsit, persze éppen délelőtt elvitték. Sebaj, van itt egy hasonló 120ezer km-el(!) egymilláért (szerencsétlen kuncsaft kiugrik a bőréből, 120ezerrel egy húszéves verdához juthat, csak azt felejti el ilyenkor, hogy itthon is átlag 15ezret futnak az autók évente, ez húsz év alatt 300ezer, dajcslandban ez az átlag évi 50ezer(!) körül mozog. Szerencsétlennek eszébe sem jut az alapvető dolog, szervizbe vinni a kocsit (nem abba, amit a kereskedő ajánl). Még egy dolog ezzel kapcsolatban. Ha a kereskedő nem akarja engedni, hogy szervizbe vigyük a kocsit, akkor ott kell hagyni, mert tuti, hogy büdös a dolog.
    Alapvető, hogy mindig hideg legyen az autó motorja, amit kinéztünk. Ha előre jelezzük az érkezésünket, a kereskedő beröffenti a kocsit (jó esetben rögtön elindul, de általában ő is köszörüli, bikázza egy darabig) és mire odaér a kuncsaft, egy bemelegített kocsi várja, ami persze könnyebben indul, nem füstöl annyira, stb. Ha beülünk és el akarjuk indítani, ellenőrizzük a visszajelzőlámpák működését. Ne fogadjuk el, hogy kiégett a visszajelző (jellemzően ez a légzsákvisszajelzőre és diagnosztika visszajelzőre igaz), csak ki kell cserélni. Esélyes, hogy szándékosan “rossz” a visszajelző, így a vevő nem veszi észre, hogy hiányzik a légzsák, vagy éppen a motornak van valami baja.
    Ez csak pár jó tanács tapasztalatból, mivel pár évet dolgoztam autókereskedésekben.

  • Bonzo

    Még eszembe jutott valami.
    Ha van egymillám autóra, akkor ne egymillióst akarjak megvenni, mert a vételárhoz hozzájön az átírási (vagy éppen regisztrációs költség), az eredetvizsga ára és az sem árt, hogy ha marad némi pénz a “kötelező” szervizre (olajcsere, vezérléscsere, stb)
    Ja igen, az eredetvizsga.
    Ha bizományos autót akarunk megvenni, tuti, hogy a kereskedő a vevővel és az eladóval is kifizetteti az eredetvizsga költségét (ez is 20ezer nyereség autónként)

  • Bonzo

    Megnéztem a Mobile.de oldalon pár kocsit.
    2014-es évjárattal 250-300ezer km van az órákban!!!

    Így higgyük el a 150ezres órákat.

  • Guevara

    És akkor egy hogyan NE: Csak egy típusban gondolkodva és leküzdhetetlen birtoklási vágytól égve. Ilyenkor bármilyen nepperdumát bevesz az ember, sőt még maga segít is a neppernek hogy meggyőzze őt a hülyeségről.

  • Marcikutya

    Használt autót csak olyan kereskedőtől, aki a saját nevére/cégnevére átírva adja el az autót. A szavatosságot (kereskedőnél kétlépcsős, első hat hónap, második hat hónap)csak így lehet érvényesíteni, magánszeméllyel (csak a második hat hónap van) szemben szinte sehogy.

    A megbízható kereskedő végigkutatja az autó előéletét, lekérdi az előző műszaki vizsgán rögzített óraállást, a saját szerelőjével gondosan átvizsgáltatja az autót, mintha magának venné.

    Eladáskor a “család féltveőrzött és megkímélt” húszéves autóját meg inkább érdemes bezúzatni, mint eladni valami trógernek, aki két nap alatt beletesz félmilliós hibát, aztán követelőzni kezd.

  • csd1986

    Akkor elmesélem én is a sztorimat. Életemben kétszer vettem autót, egyiket neppertől, másikat pedig kereskedőtől. Mindkettő katastrofális következményekkel

  • csd1986

    Első eset: 2011. augusztus vége, 25 éves voltam, egész évben azért hajtottam, hogy 1.5 millió forintért vegyek magamnak egy sportos, de gazdaságos, dögös, de hétköznapokban is használható autót, nagy csomagtartóval, kevés fogyasztással, két fő számára. Peugeot 406 Coupé, 2.2 HDI. Erős, gazdaságos motor, szép forma, ami akkoriban tetszett… (Nem ez volt az első autómustrám, fél évvel ezelőtt egy másik autót, egy 1999-es Ford Cougar 2.0 16V-t néztem, ami relatíve szép állapotban volt, az eladó szimpatikus volt, de mivel a motor gyenge volt, mint a harmat, otthagytam. Meg is volt beszélve időpont a Ford szervizben, hogy amennyiben tetszik a jármű, ők átvizsgálják. Az időpontot végülis lemondtuk, mert a próbaút során a fent említett gyengus motor miatt elment a kedvem a vásárlástól.)
    Na szóval eljött a várva várt augusztus, gondoltam, ugyanazzal a menetrenddel, megnézéssel, majd szervizátvizsgálással történik a vásárlás. Sajnos a neppernek nem volt jó egyik hétköznap sem, csak egy vasárnap, de mivel nagyon lelkes voltam, hát belementem a dologba, gondoltam, úgyis észreveszem majd az intő jeleket, ha lenne valami. Szüleim vittek kocsival, mivel az autó 150 km-re volt és nem volt oda buszjárat. Az autó alá nem tudtam benézni, de kívül-belül szép állapotú volt, karcmentes külső, ápolt belső. Egyedül a fék nyikorgott, a nepper szerint azért, mert új a féktárcsa és még nincs bekopva. Megtettük a próbautat, kicsit gyengének éreztem az autót, de mivel 4-en ültünk benne (szüleim, nepper, én) ezért betudtam a súlytöbbletnek. Az autón gondolkoztam még a helyszínen, hogy mi legyen vele, a nepper jött a nagymenő szövegével, hogy semmi gond, ha nem viszem el, mert holnap jönnek megnézni, ráadásul egy furgont be tud számítani, ami neki sokkal jobb üzlet lenne, mint az 1,5 millió kp

  • csd1986

    Hát nyilván, érzelmektől vezérelve és amiatt, hogy az előző autót sem tudtam elhozni, úgy döntöttem, hogy elviszem. Az első probléma rögtön a főúton keletkezett, mikor CD-n hallgattam zenét. A zene megszakadt, amint egy kátyúba mentem, mert a CD lejátszó ESP-je nem működött. A következő problémára sem kellett sokat várni, nem mentem az autóval kb. 100 km-t sem, mire arra lettem figyelmes, hogy hangos kopogó, a dízelnél jóval zajosabb motorhang hallatszik

  • csd1986

    Mire megérkeztem Sopronba és felvettem az akkori páromat, néhány km megtétele után egyszercsak leállt az autó

  • csd1986

    Szerencsére ismert egy autószerelőt, aki vasárnap eljött szívességből, elvontatta az autót a garázsába és másnap megnézte, mi volt a gond. A 4 hengerből az egyik leállt, valószínűleg túl volt terhelve, mert sokat állt az autó és bekormozódott valami

  • csd1986

    Ezen kívül nem működött a központi zár rendesen, a csomagtartó ajtót nem nyitotta-zárta, valamint a csomagtartó hidraulikája sem működött, leesett a felnyitott csomagtartó. Javítási költségek, baráti áron 20.000 Ft. A nyikorgó féktárcsára is az volt a válasz, hogy nézzem meg, ez nem új, hanem úgy használt, ahogy kell. 75.000 Ft.

  • csd1986

    Az igazán komoly bajok azonban egy hónappal később kezdődtek. Épp a páromat akartam hazavinni egyik éjszaka, miközben arra leszek figyelmes, hogy a kuplung felől egy nyikorgó, hörgő hang jön. Az autót másnap be is vittem szervizbe, a szervizes munkatársak be sem tudtak járni vele. Kuplungnak annyi

  • csd1986

    Megnézték az autót, a kettős tömegű lendkerék is fel-alá járt. Úgyhogy új kuplung, lendkerék. 270.000 Ft-os javítási költségek. Két hét múlva pedig elektronikai problémák jöttek, az ABS jeladó megadta magát, 15.000 Ft. Ezt követően egy ideig nem volt semmi gond az autóval, majd egyszer csak parkolás közben, hátrafelé menetben a váltó ottragadt. Vontatni nem lehetett, csak trailerre felrakni. Váltó szétszedése és új berakása, 65.000 Ft. Nem telt el sok idő és kezdtem hirdetni a járművet, kb. olyan marketingszöveggel, hogy minden új rajta, minden ami rossz, ki lett cserélve. Miért adtam el? Mert meguntam, hogy többet állt szervizben, mint amennyit nálam volt. Végülis egy olyasvalaki vette meg, aki autószerelő a Peugeotban és gyűjti őket. Sajnos ár alatt tudtam eladni, azon felül, hogy kb. félmilliót költöttem javítási költségekre.

  • csd1986

    Aznap mikor eladtam, már megvolt a szemrevételezett következő autó. Ugyanazok a szempontok voltak a mérvadóak, mint a Peugeotnál, csak NE legyen dízeles (lendítőkerék, kuplung, porlasztó, stb. horrorisztikus költségek). Így egy Opel Astra H GTC 1.6 benzines volt a kiszemelt típus. Akkoriban is és most is nagyon jutányos árnak számított az 1.900.000 Ft-os vételár, az autó akkor (2012 májusában) 46.000 km-t futott és kitűnő állapotban volt a hirdetés szerint. Ami szimpatikus volt, hogy Easytronic váltóval volt ellátva, ami ritkaság az Opelek között. Mivel a kereskedéssel meg lett beszélve, hogy ők mindenképp be fogják számítani a Peugot 406-omat, akkor is, ha nem kel el addig, míg felmegyek BP-re megnézni az Opelt, ezért hajlandó voltam elutalni 100.000 Ft foglalót. Eljött hát az autónézés ideje, meg voltak lepődve a kereskedők, hogy csak úgy betoppanok, azt kérték, hogy szóljak, mielőtt jövök megnézni az autót. Meg volt beszélve, hogy május 3-án, a születésnapomon jövök, de úgy látszik elfelejtették. Néhány perc várakozás után elémgurították az autót, törött első lökhárítóval

  • csd1986

    Kicsit lehangolt a dolog, de az autó ezt leszámítva kívül-belül tip-top állapotban volt. A próbaút nagyon meggyőző volt, semmilyen kopogó, zörgő-csörgő hang, a kormányon is látszódott, a váltón, mindenhol, hogy ez az autó valóban olyan, amilyennek látszik. Minden működött, megnéztem mindent, amivel az előző autónál átejtettek és kellemesen csalódtam, vagyis elégedett voltam. Az udvaron, ahol a kereskedés volt, több szerviz is volt, ezért volt alkalmam benézni a gépkocsi alá. Nyilván szubjektíven pozitívan álltak hozzá, hiszen valószínűleg a kereskedőhöz tartoztak. Mivel más, független szerviz nem tudott volna fogadni, ezért nem volt más választásom. De az autó valóban szép, rozsdamentes állapotban volt. A törött lökhárító ellenére sem sikerült lealkudnom 50.000 Ft-al a vételárat, csak 20.000 Ft-ot engedtek. Kifizettem hát az 1.880.000 Ft-os vételárat, azonban fél óra múlva eszembe jutott, hogy én fizettem még egy hete 100.000 Ft előleget, aminek az összegét elfelejtettem levonni a vételárból. Felhívtam hát a kereskedést, azt mondta az alkalmazott, hogy semmi gond, visszautalják.

  • csd1986

    Erre azonban várhattam kb. 3 hetet, miközben 4-5 alkalommal hívtam a kereskedést, a főnök sosem volt elérhető, mindig egy alkalmazottal beszéltem ez ügyben. Majd kaptam egy e-mailt, hogy az elszámolás szerint, 1.780.000 Ft lett kifizetve, az előleg pedig le lett vonva. Hát végülis több e-mailt kellett írnom és a hatóságokkal (NAV, rendőrség) kellett fenyegetőznöm, hogy végre megkapja a pénzemet, de arra az e-mailre is egy visszafenyegetéssel reagáltak. Még aznap, mikor elhoztam az autót, arra lettem figyelmes, hogy a klímával valami nem stimmel. Nem hűt eléggé, pedig maxon van. Kiderült, hogy a klíma egyszerűen nem működik. Kimondottan ezzel foglalkozó céghez vittem, azt mondták, egy tekercs nem működik, csere 20.000 Ft. Egy olasz nyaraláson pedig elszállt a klíma, mit lehet tenni, újra kicserélték, garanciálisan. Két hónap múlva ugyanez

  • csd1986

    Hát akkor a generátor nem működik, csere 100.000 Ft. Ez három és fél éve történt, azóta az autón csak 2 alkalommal lett kicserélve a lambda szonda (2×45.000 Ft), illetve a féktárcsa, de azóta beleraktam 100.000 km-t. Ezt leszámítva semmilyen problémám nem volt a gépkocsival. Megmondom őszintén, egy ideig nem is tervezek autót venni. A klímás problémát leszámítva egy valóban megbízható, hivatalosan, szervizkönyvvel is alátámasztott 46.000 km-es autóm lett, amivel azóta megtettem 100.000 km-t probléma nélkül. Még egy technikai és anyagi átvágásra nincs szükségem, így amíg szét nem esik alólam, más autót nem fogok venni! Lehet, hogy baleknak néztek sokan, amiért ennyire tapasztalatlanul álltam az autóvásárláshoz, de legalább legyen tanulság azoknak, akik azelőtt állnak, hogy sok százezret, vagy milliót költsenek el feleslegesen, vagy rossz helyre.

  • Kanyaró Malvin

    Mindenki máshoz ért, Te pont az autókhoz nem, de nem ez a baj. Az a baj, ahogy ezt aljas módon kihasználták. Egyébként lekesülten autót nézni tényleg nem praktikus, ezért kell valaki, akit nem dob fel az adott típus és visszatart a hirtelen döntéstől. Mit mondana a nepper, naná azt tolja, hogy jön érte más holnap reggel. A H Astra GTC viszont szerencsés választás volt, bár menni az sem megy a szívó ezerhatossal.

  • suti

    Hát csak nevetek és mosolygok a hozzászólásokon,de nem sajnálok senkit sem.Aki nyugati autóval akar közlekedni az fizesse is a több 100-ezer ft-os költségeket :D :D :D
    A család első és utolsó autója nálam ma is egy 1979-es moskvich 2140-es amire sohasem volt ráköltve 100-ezer ft javításra.Jó autót sohasem adnak el csak amire rá kell költeni,ezt sohasem felejtse el senki !!! :D :D Jah és ha valaki BMW-t vagy Audit vesz az fizesse is a drága alkatrészeket :D :D

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.