Top 10: A legolcsóbb autók

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.08.18. 05.56

Vajon szétcsapja az élmezőnyt a magyar piacra frissen belépett, és persze szuperolcsó új Suzuki?

Akciók nélkül, a márkák honlapján szereplő listaárak alapján az alábbiak jelenleg a legolcsóbb, Magyarországon árult autók. Ki találja ki görgetés nélkül az első három helyezettet?
 
Annyit elárulunk, hogy se egy szem Ford (eltűnt a kínálatból a KA), se egy Opel (nagyon messze vannak a listánktól), de még egy szál Fiat sem fért be a Top10-be (pedig létezik Panda és Punto, ha nem is látszanak), hogy néhány olcsóautós márkát megemlítsünk. Bezzeg a gazdagok játékszerének gondolt Smart jóval a népautó Swift ára alatt elvihető.

10. 2 825 000 forint – Smart Fortwo 1.0 Kezdjük mindjárt egy meglepetéssel. Valószínűleg sokan nem gondolták volna, hogy a Mercedes-Benz miniket gyártó almárkájának legolcsóbb terméke bejuthat egy ilyen összeállításba. 61 lőereje szerénynek tűnik elsőre, de ne feledjük, hogy mindössze 880 kilót mozgat, ráadásul keresztbe be tudunk állni vele az út mellett párhuzamosan húzódó parkolóhelyre, és elvileg prémium termékként pozícionálja a gyártója. Nyilván ez utóbbit a drágább változatokban érezzük, ha egyáltalán, és azt se feledjük, hogy ez a négykerekű a lista egyetlen kétülésese


9. 2 780 843 forint - Skoda Fabia 1.0 Easy Sokkal komolyabb autó, ami tavasszal egy, a termékért olyannyira nem rajongó újságíró elismerését is kivívta magának. Kategóriájának egyik legnépszerűbb kisautójában alapáron is start/stop működik, az elsők mellett oldal-, és függönylégzsákok védik az utasok testét, van központi zár, ámde nincs tempomat, digitklíma, és persze 14-es acélkerekeket hajt a 60 lovas, ezres motorocska


8. 2 730 000 forint – Dacia Dokker Ennyi pénzért szó szerint hatalmas ajánlat „a Dacia első igazi kombi egyterűje”, mondanák a márka rajongói, az ellendrukkerek meg azt, hogy a román-francia termékek alapverziói annyira fapadosak, hogy azok már szálkásak. A közel 4,4 méteres autó 1,6-os ősöreg szívó benzines motorja megbízható, 800 literes csomgtartója óriási, 82 lóereje ebben a listában a legtöbb


7. 2 640 000 forint - Renault Twingo SCe70 Life Ha gonoszkodni akarnánk, mondhatnánk, hogy ötajtós kasznival is bekerült a listába a Smart, csak francia logóval. Az önálló karakterét csendben levesztő Twingo honlapja a 8,63 méteres fordulókört ajánlja, azt már az árlistából nézhetjük ki, hogy az alapváltozathoz semmiféle extra nem rendelhető, csupán a spéci fényezés (50-120 ezerért), és az ülésfűtés/Isofix kombója (60 ezerért). Ja, és farmotoros


5-6. 2 599 000 forint – Suzuki Celerio Holtverseny a lista közepén, ide csöppent be a vadiúj Suzuki. A jármű brossúráját lapozgatva már-már fájdalmasan sokszor szerepel a „nagy” szó, ami után a száraz tények a következők: 3,6 méteres hossz, 254 literes csomagtartó, 67 lőerő és 90 Nm. Amennyiben a márkára jellemző „új autó, de akciózzuk” szokás eléri a kisautót, akár a dobogóra is felállhat


5-6. 2 599 000 - Hyundai i10 1.0 Life Ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciájával tűnik ki a mezőnyből, de a hat légzsák is szimpatikus a három hengeres motorral szerelt alapverziónál. Az viszont akár meglepő lehet, hogy az újabban kiváló munkájáról híres dél-koreai gyártó honlapján több helyütt is hangsúlyozza: az i10 jellemzője a „kifinomult európai gyártási minőség”


4. 2 497 000 forint - Skoda Citigo Active 1.0 60 lóerejével a Top10 leggyengébb motorja hajtja a háromajtósként 2,5 millió alatt hazavihető Up-tesót, amiben oldallégzsákokat és tárcsaféket is csak előre szereltek. A klíma hiányát a hővédő üvegezés izzó nyári napon nem igen helyettesíti


3. 2 450 000 forint - Kia Picanto 1.0 LX Miközben az 1-es BMW-ben nem lehet állítani a biztonsági öv magasságát, ebben igen – nagyjából ennyi egyediséget találtam a kocsi 66 lóerős alapverziójában, amiben még fordulatszámmérő és rádió sincs. Van viszont 7 évig vagy 150 ezer kilométerig garancia, amit a Kia az elektromos Soultól az alap Picantóig minden autójára megad. (Velúr padlószőnyeg is jár hozzá a márka honlapja szerint, de gyaníthatóan ez a velúr nem az a velúr. Ha tévedünk, bocsánat!)


2. 2 120 000 forint - Dacia Sandero 1.2 Access Megint egymásnak ugorhatnak a Dacia-hívők és fikázók, de azt nem érdemes vitatni, hogy ennyi pénzért egy 75 lóerős motorral szerelt, 4 méternél is valamivel hosszabb, 320 literes csomagtartós, és ötajtós kompakt ár/érték aránya minimum korrektnek nevezhető ma Magyarországon. Nem úgy persze a beltér műanyagjainak minősége, a váltó „precízsége”, vagy az autó „magabiztossága” autópályán, 130-nál


1. 2 020 000 – Dacia Logan 1,2 Access „Elegáns formájú családi autó” – hirdeti honlapja az előzőhöz hasonlóan a 75 lovas benzinessel ennyiért kapható győztest, amelynek alapfelszereltsége olyan tételeket tartalmaz, mint – ismét idézünk - belülről állítható külső visszapillantó tükrök, nyitott rekesz a műszerfalon és szervokormány. Lehet mosolyogni, de a Logan annyira olcsó, hogy ha az MCV néven árult kombi változatát az 573 literes bendőjével is bevettük volna a listába 2 230 000 forintos árával, akkor a Dacián kívül más márka nem fért volna a dobogóra

Kommentek

  • Tibor79

    Ki vesz ma klíma nélküli autót milliókért? Ja, hogy senki! Akkor ezeket húzzuk már ki a listából, mert “nem létező” autók.
    Valós listát kellene készíteni, mert ez így csak egy elméleti marhaság, ami semmire sem jó.

  • demagóg

    Ez a Sandero szörnyen néz ki így mezítlábason.

  • mtbe

    Én láttam fehér és sötétkék fapados Logant is, nos, előbbi valóban puritánabbnak hat, viszont a sötétkék színhez egész jól megy a fekete lökhárító. Tehát léteznek klíma nélküli új autók, a Tiszántúlon amúgy többet látni.

  • mtbe

    Próbáltam, én nem tapasztaltam semmi rosszat 130-nál.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.