Akciók nélkül, a márkák honlapján szereplő listaárak alapján az alábbiak jelenleg a legolcsóbb, Magyarországon árult autók. Ki találja ki görgetés nélkül az első három helyezettet?
 
Annyit elárulunk, hogy se egy szem Ford (eltűnt a kínálatból a KA), se egy Opel (nagyon messze vannak a listánktól), de még egy szál Fiat sem fért be a Top10-be (pedig létezik Panda és Punto, ha nem is látszanak), hogy néhány olcsóautós márkát megemlítsünk. Bezzeg a gazdagok játékszerének gondolt Smart jóval a népautó Swift ára alatt elvihető.

10. 2 825 000 forint – Smart Fortwo 1.0 Kezdjük mindjárt egy meglepetéssel. Valószínűleg sokan nem gondolták volna, hogy a Mercedes-Benz miniket gyártó almárkájának legolcsóbb terméke bejuthat egy ilyen összeállításba. 61 lőereje szerénynek tűnik elsőre, de ne feledjük, hogy mindössze 880 kilót mozgat, ráadásul keresztbe be tudunk állni vele az út mellett párhuzamosan húzódó parkolóhelyre, és elvileg prémium termékként pozícionálja a gyártója. Nyilván ez utóbbit a drágább változatokban érezzük, ha egyáltalán, és azt se feledjük, hogy ez a négykerekű a lista egyetlen kétülésese


9. 2 780 843 forint - Skoda Fabia 1.0 Easy Sokkal komolyabb autó, ami tavasszal egy, a termékért olyannyira nem rajongó újságíró elismerését is kivívta magának. Kategóriájának egyik legnépszerűbb kisautójában alapáron is start/stop működik, az elsők mellett oldal-, és függönylégzsákok védik az utasok testét, van központi zár, ámde nincs tempomat, digitklíma, és persze 14-es acélkerekeket hajt a 60 lovas, ezres motorocska


8. 2 730 000 forint – Dacia Dokker Ennyi pénzért szó szerint hatalmas ajánlat „a Dacia első igazi kombi egyterűje”, mondanák a márka rajongói, az ellendrukkerek meg azt, hogy a román-francia termékek alapverziói annyira fapadosak, hogy azok már szálkásak. A közel 4,4 méteres autó 1,6-os ősöreg szívó benzines motorja megbízható, 800 literes csomgtartója óriási, 82 lóereje ebben a listában a legtöbb


7. 2 640 000 forint - Renault Twingo SCe70 Life Ha gonoszkodni akarnánk, mondhatnánk, hogy ötajtós kasznival is bekerült a listába a Smart, csak francia logóval. Az önálló karakterét csendben levesztő Twingo honlapja a 8,63 méteres fordulókört ajánlja, azt már az árlistából nézhetjük ki, hogy az alapváltozathoz semmiféle extra nem rendelhető, csupán a spéci fényezés (50-120 ezerért), és az ülésfűtés/Isofix kombója (60 ezerért). Ja, és farmotoros


5-6. 2 599 000 forint – Suzuki Celerio Holtverseny a lista közepén, ide csöppent be a vadiúj Suzuki. A jármű brossúráját lapozgatva már-már fájdalmasan sokszor szerepel a „nagy” szó, ami után a száraz tények a következők: 3,6 méteres hossz, 254 literes csomagtartó, 67 lőerő és 90 Nm. Amennyiben a márkára jellemző „új autó, de akciózzuk” szokás eléri a kisautót, akár a dobogóra is felállhat


5-6. 2 599 000 - Hyundai i10 1.0 Life Ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciájával tűnik ki a mezőnyből, de a hat légzsák is szimpatikus a három hengeres motorral szerelt alapverziónál. Az viszont akár meglepő lehet, hogy az újabban kiváló munkájáról híres dél-koreai gyártó honlapján több helyütt is hangsúlyozza: az i10 jellemzője a „kifinomult európai gyártási minőség”


4. 2 497 000 forint - Skoda Citigo Active 1.0 60 lóerejével a Top10 leggyengébb motorja hajtja a háromajtósként 2,5 millió alatt hazavihető Up-tesót, amiben oldallégzsákokat és tárcsaféket is csak előre szereltek. A klíma hiányát a hővédő üvegezés izzó nyári napon nem igen helyettesíti


3. 2 450 000 forint - Kia Picanto 1.0 LX Miközben az 1-es BMW-ben nem lehet állítani a biztonsági öv magasságát, ebben igen – nagyjából ennyi egyediséget találtam a kocsi 66 lóerős alapverziójában, amiben még fordulatszámmérő és rádió sincs. Van viszont 7 évig vagy 150 ezer kilométerig garancia, amit a Kia az elektromos Soultól az alap Picantóig minden autójára megad. (Velúr padlószőnyeg is jár hozzá a márka honlapja szerint, de gyaníthatóan ez a velúr nem az a velúr. Ha tévedünk, bocsánat!)


2. 2 120 000 forint - Dacia Sandero 1.2 Access Megint egymásnak ugorhatnak a Dacia-hívők és fikázók, de azt nem érdemes vitatni, hogy ennyi pénzért egy 75 lóerős motorral szerelt, 4 méternél is valamivel hosszabb, 320 literes csomagtartós, és ötajtós kompakt ár/érték aránya minimum korrektnek nevezhető ma Magyarországon. Nem úgy persze a beltér műanyagjainak minősége, a váltó „precízsége”, vagy az autó „magabiztossága” autópályán, 130-nál


1. 2 020 000 – Dacia Logan 1,2 Access „Elegáns formájú családi autó” – hirdeti honlapja az előzőhöz hasonlóan a 75 lovas benzinessel ennyiért kapható győztest, amelynek alapfelszereltsége olyan tételeket tartalmaz, mint – ismét idézünk - belülről állítható külső visszapillantó tükrök, nyitott rekesz a műszerfalon és szervokormány. Lehet mosolyogni, de a Logan annyira olcsó, hogy ha az MCV néven árult kombi változatát az 573 literes bendőjével is bevettük volna a listába 2 230 000 forintos árával, akkor a Dacián kívül más márka nem fért volna a dobogóra