Top 10: az igazi magyar használt autók

Milyen használt autók jönnek be hazánkba?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.08.16. 07.02

Honfitársainkat nem riasztja 15-17 éves dízelek futásteljesítménye. Az 1998-as Passatokból érkezik be használtan a legtöbb.

Nemrég a Das Weltauto használtautó-kereskedelmi hálózat munkatársai összeállítottak egy listát a legnagyobb darabszámban behozott használt autókról. Korábban többször is foglalkoztunk a használtautó-behozatali toplistával, ezekben a cikkeinkben azonban a típusok összesített darabszáma szerepel, nincs évjáratra és modellre lebontva az importált használtautó-mennyiség.
 

Heti toplistánkon azok a modellek szerepelnek évjáratokra lebontva, amelyekből a legtöbb kapott magyar rendszámot januártól március végéig. A 2015 első negyedévére vonatkozó adatok alapján a legnépszerűbb behozott használt autó a BMW 3-as sorozatából az E46-os generáció, három évjárattal, majd a B5-ös VW Passat és a Golf IV 2-2 évjárata következik.

Rosszat ígér, hogy az érkező autók 27 százaléka 15 év feletti. 15-17 éves autókból jön a legtöbb, a két kivétel a Mondeo és a Passat 2011-es évjárata. A reálisan 300-500 ezret futott dízelek szakszerű kivonása, elbontása és ártalmatlanítása nagy tehertétel lesz pár év múlva, amikor itthon is gazdaságtalanná válik további használatuk.

Minden kép illusztráció!










Érdekelnek a használt autók? 150 ezres Swiftek, olcsó dízelek, menő Audik. Kattints a lenti képre!
.Top 10: az igazi magyar használt autók 1

Kommentek

  • v_johny

    Oké, legyen, megértem hát hogy mindenkinek dízel kell mert millió km-t megy vele (és nem azért mert jó nagy füstöt tud köpni amikor megindul, főleg ha a végét járja vagy megbuherálták). Ideje lenne a városokban kijelölni azon területeket (lakóövezeteket), ahova csak az ott lakó/hozzá érkező személy hajthat be ezen környezetbarát technikával. Ne a hétköznapok emberének (ott élőknek, ovisoknak-iskolásoknak és sorolhatnám) kelljen ezeket “szagolgatnia”, ekkora számban pláne. Azért azt lássuk be, ha ezek benzinesek lennének, akkor sem járnánk sokkal jobban, de a nyugaton levetett (lassan kitiltott) dízeleket nem kellene rászabadítani mindenféle korlátozás nélkül az emberek egészségére…

  • DTF

    Erthetteln ez a nagy magyar bmw mania. Azert mert bmw es ezzel lehet villogni? Ertelme nincsen. Normalis ember korulnez, es szamitasbe vesz egyeb mas autokat is (pl accord, corolla, avensis, bora, stb. – ezek technikailag jobban es jobban is birjak)
    A dizel naunk meg nyomatek nyomatek, keget vele gyirsulni. Az h az oreg dizel kornyezetszennyeszo… Meg a miniszteriumokat sem edeklni… Ez kb mint a bevandorlas…

  • ffff

    Hihetetlen mennyiségű füstokádó dízel szaladgál nálunk. A minap láttam egy szőke cicát fekete BMW-vel: egy Kamaz megirigyelte volna azt a füstgomolyagot, ami a BMW-ből jött. :-)
    Nálunk csapódik le a németek szemete meg a tüdőrák…
    Minek a zöldkártya nevű bohóckodás a műszaki vizsgán, ha a valóságban ennyit ér? Az NKH főnökeinek talán nem drága szolgálati kocsikra kellene gyúrni, hanem a környezetszennyező romok kiszűrésére.

  • v_johny

    DTF – 2015.06.03 15:27

    “Az h az oreg dizel kornyezetszennyeszo… Meg a miniszteriumokat sem edeklni… ”
    Dehogynem (csak ebben is lassan haladunk), hidd el, érik már a korlátozás megvalósítása. Főleg akkor gyorsul majd a folyamat, ha tapasztalják -akár a saját életterükben- hogy megduplázódott (triplázódik?) ezen autók száma…

  • DTF

    Kempi: elozo x5 3.0- dizekt vezettem, hat olyan nekem tuti nem kene,. Anno xc90 is volt, az mar inkabb, de nem dizelkel ( hs regi akkor v8, ha uj akko hybrid) ez itt nem fingas, mert azbool rgyik mmfegyik ugyanugy szennyez, de egy dizel es hybrid osszehasonitasnal nem mukofik. Ott a hybrid ezerszel kornyezetkimelobb ;) nrkem ezt is elhiheted :) en azert kamapynolnej nmsbb h a magyr emberek hasznosan ntdvekenxen dolgozzsnak, ne csak a ho vegi fizetsrt es a munja veget varjak. Amig nincs nirmalid munkavegzes, addig mindk beremeles? Termeljuk ki msgunknsk, sztan lehet osztozkodni ;)

  • DTF

    :) hat ez olvashatora sikerult ;D

  • Kempelen

    DTF
    lkjárjfűxQWÚdmqxlieghwcbiughqnáweopfxn

  • hova

    Egyesek-nullák- szókincse eszméletlen.

  • v_johny

    Kempelen – 2015.06.03 // 15:48

    Lenyűgöző hogy mennyi f.szságot össze tudsz hordani…
    Ezen konkrétan könnyesre röhögtem magam: “A minisztérium dönthetne, csak akkor a fél város a táblán kívül maradna, mert pénz ilyen autókra van. Kampányolj, hogy a munkáltatók azonnal emeljék meg a munkavállalók bérét az ötszörösére.”
    Az ilyen 1x éves BMW 3-as, VW Passat-ok árán léteznek lényegesen fiatalabb és környezet kímélőbb autók… Mennyi egy ilyen E46 320D? 800ezer-1 millió? Soroljam hogy ennyiért miből lehet lényegesen fiatalabb használható autót venni? Ebből következik, hogy ne akard már jövedelemre fogni hogy csak erre van pénz és ezért vesznek ilyeneket, mert ez totális baromság.
    Én tökéletesen megértem, hogy nem éled át a mindennapjaidban a korszerűtlen dízelek okozta problémát. Tudod, nem a kis települések érintettek, ahol egy nap 10 autó közlekedett eddig, most ez megugrott 12-re mert két gyerek a faluból beszerzett valami dízelt nyugatról. Hanem a nagyobb-fejlődő városok sajátja ez a gond, amit közlekedésileg x autóra terveztek, de immáron 2-3x autó közlekedik benne, sőt az agglomerációból is beingázik munkanapokon még 2x. Ezen mennyiség összetétele tolódik el a rendkívül környezetszennyező/ártalmas öreg dízelek felé az utóbbi években. Ezt lélegzik be az emberek a városokban, ez ellen kell tenni, ezt szabályozni kell valahogy. A jobban fejlett gazdaságokban felismerték ezen problémát (túl sok a -korszerűtlen- dízel), tesznek is ellene, nálunk ez még várat magára sajnos, remélhetőleg már nem sokáig. Kérdés, hogy addig mennyi gyerek, felnőtt, nyugdíjas betegszik meg, romlik az eddigi életminőségük.
    Ha majd a te családod környezete szenvedi ezt meg, kíváncsi lennék hogy akkor is elmennél-e szó nélkül a jelenség mellett magyarázva azzal, hogy ezeket jobb vezetni/erre van csak pénz… Pff…

  • Kanyaró Malvin

    Jellegzetesen állami feladat a közösség érdekében korlátozni az egyén hóborját, legyen az retek dízel vagy kutyaszaratás a járdára, technobömböltetés hajnal háromkor. Akkor járna el helyen az állam, ha dízelből Euro4-nél, benzinesből Euro 3-nál meghúzná a határt és meg van oldva a gond. Egy benzines G Astra, Focus I stb. tudja az Euro 3-at és nem büdösek. 3-asból meg van 318i is.

  • almeraN15

    szerintem a mondeonál a megfejtés a 2011-es évjáratnál h akkor jött a csinos facelift, és akkor került bele az 1,6 tdci, ami alacsonyabb áron, alacsonyabb regadóval piacképes, illetve most kerülnek aukcióra a nyugati flottákból.

    Különben szomorú, hogy a magyar hatóságok/állam semmit sem tesznek az öreg autók dömpingje ellen. Semmiképp se hasznos, hogy az első 5-ből 4 a 90-es évekből való. Közös piac és egyéb mesék, de 10 éves kornál meg kellene húzni a vonalat bármilyen eszközzel.

  • subtotal

    Amikor 0%-ra hozták ki a Suzikat a szalonból, az volt a baj.
    Ha anyagi lehetőségeikhez mérten próbálják a maguk esze (amúgy ezek voltak anno Németországban a legjobban fogyó típusok anno: Golf, Passat és 3er) szerint a legjobbat venni, most meg az. Majd beleszaladnak a modern dízelek problémáiba és óvatosabbak lesznek.
    De ez a tiltsák be mert büdös és kormol (természetesen az összes okos szerint csak a BMW-ék), hát komolyan, ott ragadtatok a szockóban nagyokosok…hisztériázás az egész. Támasszátok alá légszennyezettségi adatokkal vagy pattanjatok le a témáról.
    Szabályozni persze lehet, drágítani a korszerűtlen autók fenntartását lehet, de át kellene gondolni a magyar autópark átlagéletkorát ilyen pofázás előtt: 14 év!
    Ja és nem, én benzines E46-ot hoztam be idén, szóval nem vagyok érintett.

  • v_johny

    subtotal – 2015.06.04 13:08

    Szerinted van különbség a betiltás és a korlátozás közt??? Mivel én az utóbbiról írtam… Majd a dugódíj bevezetésekor és a bel/városokba történő behajtásnál lesznek meglepetések az öreg dízeleseknek és nem csak szmogriadó idején. Egy picit ha használod a google keresőt, láthatod hogy bizony szennyezett a levegő, nem csak télen/szmogriadókor van ám gond. Én arra lennék kíváncsi, hogy akik ennyi dízelt vesznek/vettek most, azoknak tényleg szükséges-e a dízel vagy csak az évi 8-10k km-en szeretnék még azt a keveset is megfogni a fogyasztáson? Tartok tőle, nem lenne indokolt nekik, sőt még az adott méretosztály sem esetenként. Csak hát menjen, alig fogyasszon és a szomszédnak meg lehessen mutogatni hogy VW, BMW. Tartok tőle ezek motiválták ezen választást. A pofon valóban a szervizköltség lesz majd, ekkor lesznek továbbértékesítve még lerúgottabb állapotban, és ezzel fognak barkács megoldások után részt venni a közlekedésben. Azért a mi kis országunkban nagy divat lett, hogy mindent a jövedelem szinttel akarunk megmagyarázni, megindokolni. Mint már lentebb írtam, ezen kocsik árán lehetett volna némileg kisebb és -akár lényegesen- fiatalabb és kevésbé környezetszennyező -igaz, nem Passat/BMW- autót választani. Ne akarjuk már elhinni/elhitetni, hogy ekkora tömegeknek ez lenne a racionalitás.

  • zoldfulu2000

    Én elég sokat fordulok meg olyan országokban ahol a dízelek aránya (főleg a fenti modelleknél) 80-90%. Még SOSEM láttam olyat hogy kormoltak volna. Bármelyik r. szűrős dízelről is legyen szó.

    Mindazonáltal hazaérve tényleg szörnyülködve látom hogy miket húznak maguk után viszonylag új autók (pl E60as 5er). Szűnalmas amikor valaki egy 5össel akar vagizni de nem tartja rangon alulinak hogy szétbarmolt motorú kocsival kormol.

    Nem a dízelekkel van a baj, hanem az okosba/ügyesbe javításokkal. És ennek nem a behozatali tiltás/korlátozás az ellenszere hanem a rendes műszaki vizsga.

  • hova

    Az igazi magyar használt autó? És a többi az mi? Vannak azért értelmesebb, normálisabb emberek, akik nem szívesen járnak úgy, hogy mindenki szidja őket és cskódnak az ablakok, amikor elindul. Az a meggyőződésem, hogy csak az embléma számít nagyon sok kispénzű embernél, jól látom a környezetemben is. Szegény szomszédom már lassan kifizeti az audija árát és még most sincs rendben a gép!A lassan ébredező kormányok fokozatos rendszabályokat hoznak a diselek kiszorítására és ezt nagyon jól teszik. Vannak olyan jó képességű autók, amik fiatalabbak, nem borzolják a kedélyeket, nem kormolnak és be lehet hozni őket külföldről.

  • ldaracing

    v_johny: “Az ilyen 1x éves BMW 3-as, VW Passat-ok árán léteznek lényegesen fiatalabb és környezet kímélőbb autók… Mennyi egy ilyen E46 320D? 800ezer-1 millió?”
    Annál is inkább, mert az E46 320D-ből és VW Passat TDI-ből is 800ezer-1 millióból csak a régi 15 éves, félig már döglött füstokádó sárkányokat lehet megvenni. Ezeket hozzák, mert erre van pénz. Mert a szerelő azt mondta, hogy ezeket kell venni. Ha legalább a 10 éves vállalható autókat hoznák, de nem, mert azok drágák. Az olcsón vett autót majd szervizelni lesz drága, de nem akarják elhinni.

  • krauss

    Lehet itt dumalni környezetvedelemröl, meg öreg aurokrol, de az atlag magyarnak nincs penze uj autora. Probalkoztak itt mar meghuzni a hatarvonalat (valaha nem engedtek be 5 evesnel idösebb hasznalt autot) aztan ugy elöregedett az autopark mint meg soha… Ez a környezetvedelem Eleve csak egy üzlet, semmi mas. Europaban nagyon jo üzlet. Arulja mer el nekem egy környezetvedö, ha a diesel Auto ekkora mumus, miert gyartanak meg mindig diesel autokat? Szennyezheted te itt a levegöt akarmivel, csak az a lenyeg hogy fizess erte! Jo pelda erre a dugodijj. Amugy ez csak Europaban vagy igy, az igazan nagy orszagok Mondjuk USA, ruszkik, India, Kina pont szarnak ra. ;-)

  • DTF

    nem arról van szó h van-e pénzük vagy sincs, mert aki vesz 800-1000 eFt-ért használt szar dízel 3-as bmw-t külföldről, az vehetne itthonról egy kisebb, de fiatalabb benzines autót. persze azzal nem lehet villogni…
    itt a tudatosságról, ésszerűségről és logikáról van szó, az meg az eberek nagy többségéből hiányzik.. ne fogjuk a kereseti viszonyokra ;)

  • v_johny

    krauss – 2015.06.10 05:25

    Azért nehogy meggyőzz minket, hogy ezen emberek kényszerből kell hogy ilyen dízel autókat vegyenek, mert fiatalabb és korszerűbbre nem futná, miközben kíváncsi lennék mennyien mennek évente 10k km-nél többet velük.
    Továbbá Kínában brutálisan korlátozzák szmogriadókor a közlekedést. USA-ban nem sok dízel rohangál, ott a fiatal benzinesből és hibridből van sok. A dízel nem mumus, de az ismert problémára folyamatosan vannak hatalmas gyártói fejlesztések, folyamatosan próbálják tisztábbá tenni a technológiát. Láthatod a mostani dízeleknél (Bluemotion stb). De ezek a 15-17 éves dízelek messze nem ezt tudják.

  • grobi74

    Nem baj ha be hozzák ezeket a mocskokat legalább van munkánk , van mit javítani:-) Még “szerencse” , hogy nem japánt mert akkor nem lenne .

  • PDA FAN

    Ezen jót röhögtem:

    “…dízelek szakszerű kivonása, elbontása és ártalmatlanítása nagy tehertétel lesz pár év múlva…”

    A cikkíró komolyan azt gondolja, hogy ezek szakszerűen lesznek reciklikálva? Majd amikor már nem éri meg javíttatni meg vizsgáztatni, akkor majd “ellopják”, és soha nem fog előkerülni, hiszen az alkatrészei a feketebontókban kötnek, ki, a rozsdás kasztni meg a fémhulladék kereskedőknél.

  • PDA FAN

    DTF 2015.06.03. 15:27 : “Erthetteln ez a nagy magyar bmw mania.”

    Pedig egyszerű: Sokan nem értenek hozzá, így könnyen benyelik a nepperdumát. Meg vannak győződve, hogy nemcsak egy hihetetlen megbízható és takarékos autót vettek, hanem sportosat is, amit ráadásul a faluba’ még irigyelnek is, mert hogy “prémium kategóriás”. Meg mint az egyik idézett cikkben mondja az okos tulaj, vágyálma volt, hogy egy ilyen menő autója legyen.

  • zoldfulu2000

    Nem értem a hüledezést. Abban az időszakban is szépen fogyott az E46, van ahol a legnagyobb eladási számokat hozták. Persze biztos lehet alternatívkodni, jönni Lexusokkal vagy Accordokkal, csak hát E46ból elkelt 500.000, ISből meg 30.000.

    A másik dolog, ezek az autók nyugaton nulla értékkel bírnak. Sok országban nincsenek buherátotorok, csak márkaszervizek, meg kizárólag alap dolgokra jó hálózatok (ATUnál max egy fékbebét-csere, de inkább gumicentírozás amit rájuk mernék bízni). egy 15 éves autót nagyon drága szervizeltetni, ez életciklus dolog is.

    Ha pedig máködne is, akkor ott a környezetvédelmi vignetta és az emelkedő adók.

    Itthon meg kiütik, kiiktatják nem baj ha füstöl, utángyártott alkatrésekkel olcsóbb díjakkal nem ugyanaz egy ilyen autó használati értéke és költsége.

  • Steppenwolf

    krauss – 2015.06.10 // 05:25

    Azzal ne gyere, hogy azért vesz valaki tízenéves BMW-ket Audikat, Passatokat, amiknek olyan drága a fenntartása és a karbantartása, hogy már nyugaton sem kell a kutyának sem, mert nincs pénze.

    Persze, nyilvánvalóan hülyeség az Euro-emissziós normarendszer és egy E6-os dízel ugyanúgy kormol, mint egy 10x éves félmilliót futott egykori prémium német koporsó. Elvégre a nepper is megmondta, aki behozza ezeket a szemeteket, nem?

    Egyébként az USA az utóbbi években rengeteget lépett előre környezettudatosságban, a legtöbb elektromos és hibridet is ott állítják forgalomba. Oroszország meg Kína… Ha olvasnál híreket, épp a napokban írták, hogy naponta több száz ember hal bele a szmogba Pekingben és már nagyon erősen korlátozzák az autók használatát. De az oroszoknál is ritkán látnak szmogfátyol nélküli napot a nagyvárosokban.

  • HunterDok

    Jártam kinában ott konkrétan nagy

  • HunterDok

    Szóval Kinában egyszerűen nincs dizel autó.Ott 99%-ban benzines autók vannak.

  • Gólya

    Akik korábban bebuktak a 0 Ft kezdőre vett Swiftjük svájci frank hitelével azok most az anyagikra hivatkozva beülnek egy tizenéves 3-as BMW-be… Vannak akik semmiből nem tanulnak:)

  • K.Tamás

    A magyar ember az mellett,hogy hülye és szereti játszani az agyát,szinte kivétel nélkül 1-2 számmal nagyobb autót vásárol,mint amire valójában szüksége van.Megveszi a 15-20 éves,leharcolt német prémiumokat,és egyből azt hiszi,hogy ő a g.ci kemény csávó.Azt hiszi egyből ő is üzletember,jól menő vállalkozó,netalántán maffiózó lesz tőle… Hát nem,egy ugyan olyan kis csicska,aki volt,csak játsza a picsáját az E36-ban,aztán ha hozzá kell nyúlni,akkor meg áll az autó,mert nincs rá pénze. Faszhosszabbítónak veszi a bírkája,tolja neki ezerrel,aztán ha adsz neki két csicskapofont,meg nem győz elnézést kérni,hogy nem használta az indexet.

  • abs_abs

    Erős érdekeltség van abban “fent”, hogy ezek az autók bekerülhessenek az országba. Úgy működik ez mint a kínai piac: lehetőség arra, hogy olcsón” autóhoz jusson az ember.Ha ezt se hagynák mit venne? Újat? Nem tud,inkább a lakáshitelt meg a 0os indulót törleszti. Van 10% önerős hitel? Nincs, de ha lenne se valószínű, hogy élnének vele. Ha ez az import se lenne még öregebb szarokkal járnánk. Mindemellet az ország évente több milliárd forintot spórol meg azzal, hogy nincs 180.000 es újautó piac, nem is támogatják az újautó vásárlást.
    Ugyanakkor az öreg sziszar behozatal dinamikája csökken és vannak feltörekvő márkák, itt írtam róla:
    http://hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/2015/04/28/tavaszi_elemzes
    http://hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/2015/05/09/tavaszi_elemzes_474
    http://hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/2015/05/09/tavaszi_elemzes_816

  • Steppenwolf

    abs_abs – 2015.08.18 15:19

    A felvázolt összeesküvés-elméleteken túl már csak azt magyarázd meg nekem, hogy az egyszeri magyar ha az újat nem tudja megvenni a törlesztők miatt, meg amúgy is kilóg a s.gge a gatyából, miért 10-15 éves méregdrágán fenntartható leharcolt német prémiumokat hoz/hozat be?
    Nem a kormány kényszeríti a prolit arra, hogy eszetlenül ilyen autókat vegyen amire ha használni is akar, a vételárral, üzembehelyezéssel és karbantartással együtt másfél év alatt könnyen annyit rákölthet, amennyibe egy új Dacia vagy Fabia kerül.

  • abs_abs

    Tanulási folyamat részesei vagyunk, ezért. Ide születtünk, most élünk, a “keményen dolgozó kisember” is megérdemli a német prémiumot. Még ha a gatyáját rákölti,akkor is.Majd elmúlik.

  • ldaracing

    Steppenwolf – 2015.08.18 16:25

    A konszern vezet a listában. Egy VW mióta prémium autó?
    Aztán, nem a magánemberek hozták eddig és még hozzák továbbra is be ezt a sok használt autót, hanem a nepperek. Zsigerből tudják, hogy kint a legolcsóbban megvett ilyen autók amiket itt is olcsón kínálnak, hamar eladhatók. Megveszik a már többször törött sok km-es korábbi évjáratokat, mert azok olcsók és a magyar piaci árakon alul eladják őket. Nézd meg, mennyi 15 éves, vagy régebbi autó van a listán. Na ezért. Amikor kimegy a magánember magának autót venni, vagy megkér, hogy trélerezzük haza neki, akkor alig van közöttük autó a felsorolásból. Ezek tipikus nepperautók.

  • GP82

    Sajnálom, hogy ennek nem akarunk törvényileg véget vetni és korlátozni a behozható autók korát, mint ahogy az régebben is volt. Egyre többet pöfékel előttem olyan M-s, N-es rendszámú ócskavas, ami a gázolaj egy részét el sem égeti és ha a szembe forgalom olyan, akkor megelőzni is nehéz ezeket. Múltkor egy Audi A4 szagát kellett elviselnem kilométereken keresztül, aztán egy partos résznél megnyílt kapaszkodóba végre kiment, de mikor látta, hogy megpróbálom leelőzni, elkezdte nyomni, mint a lökös. A szégyen, hogy a 68 lóerős Swift Sedanommal otthagytam egy kétezres dízelt… Ennyi a különbség egy jól karbantartott 15 éves benzines és egy két németet + egy török vendégmunkást márt kiszolgált ugyan ilyen idős dízel közt. A cikk írója pedig naív, mert ezek az ócskavasak néhány év múlva sem lesznek elbontva nálunk, ha kell fék nélkül is, kormolva, de egy kis kenőpénzért átmennek majd a műszaki vizsgákon. Lehet kicsit több mobil műszaki ellenőrzés kellene az utakra, ami pedig megbukik, lepattintani róla a rendszámot. Amúgy a probléma természetesen a magyar emberek egójából ered: ha lehet választani egy ezeréves lestrapált béjemvé és egy ugyan olyan árú pl Sx4 között, akkor a német hulladékot fogja megvenni. A másik oldalon pedig a kereskedőknek rá kellene jönniük, hogy egy újonnan 3 milliós alsóközepes autót 8 évesen, 300 ezer km-el (természetesen 120-ra visszatekerve) nem 2 milláért kellene már árulni és akkor lehet nem özönlene be az országba a sok libafos. Mert hát az egy dolog, hogy a regadó miatt volt anno annyi az új autó ára, de azt az első tulaj megfizette, nem kellene használtként is figyelembe venni a kalkulációkor és emiatt is drágábban adni a használt autót itthon, mint a környező országokban.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.