A fejbőrt égető napsütés, és szemet szárító szél nem minden. A kabriózás alapvetően az élet élvezetéről szól, kikapcsolódás, és ebbe az összképbe nehezen fér bele egy diszharmonikus, rút autó. Jobb az elismerő szavakat, irigy odaszólásokat nyugtázni a napszemüveg mögül kilesve, mint a kárörvendően élcelődő hangfoszlányokat elcsípni, azonban a következő tíz típusban az utóbbi élmény garantált. 

Természetesen ízlésről nehéz vitázni, lehet, hogy akad olyan autós, akinek valamiért tetszenek ezek a típusok, mégis amikor a neten fellelhető, témába vágó listákon, fórumokon csak ezek a kocsik szerepelnek, akkor el kell ismerni, hogy ennyi légy nem tévedhet.
Gyors kutatásom alapján felfedeztem, hogy az elrontott kabriókat több csoportba sorolhatjuk. 
– Alapállásban ronda autóból építve. Ebben az esetben csak olaj a tűzre, ha lekapják a tetőt, egy különc forma megosztó jegyei csak erősödnek, ha egy ennyire fontos elem kerül kiradírozásra.
– CC mánia, avagy fémtetőt mindenre, ami gurul. A kétezres évek közepén tetőzött a CC láz, ebben az időszakban érezték úgy a nagy gyártók, hogy fémtetős kupé-kabriókkal lehet nagyot kaszálni. Nagyszerű ötlet! Használhatóak télen-nyáron, nincs szélzaj, tökéletes a komfort. Csakhogy az előnyök mellé vaskos hátrányok járnak, nagyobb tömeg, bonyolult mozgató mechanika, nagy térigény, és a hosszú elemek elrejtéséből adódó gnóm külső rántották le az égről a keménytetős kabriók ragyogó csillagát. Nekünk a lista szempontjából a legutóbbi fontos, amikor egy Focus, Mégane, 307 stb. formája alapvetően csak annyiban változik, hogy kap egy fémbuborékot a normál tető helyére, az átlagosból egyből a ronda tartományba taszítja az adott típust.
– Utólag épített csodák. Felesleges ragozni, ezeket az autókat tényleg senki sem szánta kabriónak, csak az a pár önjelölt mérnök, aki flexet ragadott, és Top Gear stílusban megvalósította lázálmát. 

Peugeot 207 CC - Az első jó példa a kemény tető formai egységet bontó hatására. A magas, vaskos orr folytatódik a tetőn, ami hirtelen, és meredeken ível lefelé, utána pedig éles töréssel jön a csomagtartó.

Nissan Micra CC - A hatás ugyanaz mint a Peugeot 207 esetén, csak itt talán még zavaróbb a far.

Peugeot 308 CC

Mitsubishi Colt CZC

A Renault Wind annyira egyedi lett, hogy nem is kellett senkinek. Tesztünkben így jellemeztük a formát:N em sok mindenhez tudnám hasonlítani a formáját, autóra leginkább csak négy kereke és lámpái miatt emlékeztet.

PT Cruiser

Bugatti Veyron Grand Sport - Ugyan mit keres a listán az autóipar legkülönlegesebb négykerekűje? Tény, nem egy kecses alkat, de azért tiszteletet parancsol, az ok inkább a végletekig fokozott extremitása. Mert ehhez a targa kivitelhez jár ugyan keménytető, de ha leszereltük, többé nincs számára hely. Helyett egy esernyő szerű vászondarabot kapnak a tulajdonosok. 1,4-1,5 millió euróért.

Subaru Impreza WRX STi Cabriolet - Angliában szinte alig süt a nap, mégis imádják a kabriókat. Annyira, hogy Manchesterben akadt műhely, ahol bevállalták egy 2011-es Impreza tetőtlenítését. Kár volt érte.

Toyota Prius - Mindegy, hogy szidnak, csak beszéljenek rólad! Ez volt az építés alapötlete, amikor 2008-ban egy kabriók építésével foglalkozó cég megalkotta ezt. Tökéletes reklámkampányuk sikeres lett, a kép körbefutott a neten, és alkotásuk mai napig annyira erős, hogy helyet követelt magának a dobogón.

Nissan Murano Cross Cabriolet - Ha ez az amerikai átlagízlés, akkor odaát másképp jutnak a fotonok az emberek szemébe. Mert a Nissan Murano Cross Cabriolet két ajtajával, hatalmas termetével, és hosszú vászontetejével bűn ronda.