Top 10 – A legcsúfabb kabriók

Van, amikor jobb ha marad a tető

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.07.29. 14.15

Van, hogy az autógyártókat elfogja a kabrióépítési láz, és olyan modellekről is lekapják a tetőt, amelyeknél ez végzetesen szétrombolja a formaterv egységét.

A fejbőrt égető napsütés, és szemet szárító szél nem minden. A kabriózás alapvetően az élet élvezetéről szól, kikapcsolódás, és ebbe az összképbe nehezen fér bele egy diszharmonikus, rút autó. Jobb az elismerő szavakat, irigy odaszólásokat nyugtázni a napszemüveg mögül kilesve, mint a kárörvendően élcelődő hangfoszlányokat elcsípni, azonban a következő tíz típusban az utóbbi élmény garantált. 

Természetesen ízlésről nehéz vitázni, lehet, hogy akad olyan autós, akinek valamiért tetszenek ezek a típusok, mégis amikor a neten fellelhető, témába vágó listákon, fórumokon csak ezek a kocsik szerepelnek, akkor el kell ismerni, hogy ennyi légy nem tévedhet.
Gyors kutatásom alapján felfedeztem, hogy az elrontott kabriókat több csoportba sorolhatjuk. 
– Alapállásban ronda autóból építve. Ebben az esetben csak olaj a tűzre, ha lekapják a tetőt, egy különc forma megosztó jegyei csak erősödnek, ha egy ennyire fontos elem kerül kiradírozásra.
– CC mánia, avagy fémtetőt mindenre, ami gurul. A kétezres évek közepén tetőzött a CC láz, ebben az időszakban érezték úgy a nagy gyártók, hogy fémtetős kupé-kabriókkal lehet nagyot kaszálni. Nagyszerű ötlet! Használhatóak télen-nyáron, nincs szélzaj, tökéletes a komfort. Csakhogy az előnyök mellé vaskos hátrányok járnak, nagyobb tömeg, bonyolult mozgató mechanika, nagy térigény, és a hosszú elemek elrejtéséből adódó gnóm külső rántották le az égről a keménytetős kabriók ragyogó csillagát. Nekünk a lista szempontjából a legutóbbi fontos, amikor egy Focus, Mégane, 307 stb. formája alapvetően csak annyiban változik, hogy kap egy fémbuborékot a normál tető helyére, az átlagosból egyből a ronda tartományba taszítja az adott típust.
– Utólag épített csodák. Felesleges ragozni, ezeket az autókat tényleg senki sem szánta kabriónak, csak az a pár önjelölt mérnök, aki flexet ragadott, és Top Gear stílusban megvalósította lázálmát. 

Peugeot 207 CC - Az első jó példa a kemény tető formai egységet bontó hatására. A magas, vaskos orr folytatódik a tetőn, ami hirtelen, és meredeken ível lefelé, utána pedig éles töréssel jön a csomagtartó.

Nissan Micra CC - A hatás ugyanaz mint a Peugeot 207 esetén, csak itt talán még zavaróbb a far.

Peugeot 308 CC

Mitsubishi Colt CZC

A Renault Wind annyira egyedi lett, hogy nem is kellett senkinek. Tesztünkben így jellemeztük a formát:N em sok mindenhez tudnám hasonlítani a formáját, autóra leginkább csak négy kereke és lámpái miatt emlékeztet.

PT Cruiser

Bugatti Veyron Grand Sport - Ugyan mit keres a listán az autóipar legkülönlegesebb négykerekűje? Tény, nem egy kecses alkat, de azért tiszteletet parancsol, az ok inkább a végletekig fokozott extremitása. Mert ehhez a targa kivitelhez jár ugyan keménytető, de ha leszereltük, többé nincs számára hely. Helyett egy esernyő szerű vászondarabot kapnak a tulajdonosok. 1,4-1,5 millió euróért.

Subaru Impreza WRX STi Cabriolet - Angliában szinte alig süt a nap, mégis imádják a kabriókat. Annyira, hogy Manchesterben akadt műhely, ahol bevállalták egy 2011-es Impreza tetőtlenítését. Kár volt érte.

Toyota Prius - Mindegy, hogy szidnak, csak beszéljenek rólad! Ez volt az építés alapötlete, amikor 2008-ban egy kabriók építésével foglalkozó cég megalkotta ezt. Tökéletes reklámkampányuk sikeres lett, a kép körbefutott a neten, és alkotásuk mai napig annyira erős, hogy helyet követelt magának a dobogón.

Nissan Murano Cross Cabriolet - Ha ez az amerikai átlagízlés, akkor odaát másképp jutnak a fotonok az emberek szemébe. Mert a Nissan Murano Cross Cabriolet két ajtajával, hatalmas termetével, és hosszú vászontetejével bűn ronda.

Kommentek

  • Funkyman

    Szerintem a PT teljesen jól néz ki, maximum kicsit csajos (ahogy a sima 5ajtós is), és persze a beltér meg a műszaki alapok elszomorítóak.

  • v_johny

    Nekem így hirtelen a citroen pluriel hiányzik a sorból… Vagy az nem kabrió kategória?

  • oszkopeter

    Nem tudom miért épp a Peugeot CC-k kerültek a felsorolás elejére. Az Astra Twintop és a Ford Focus CC, főleg hátulról, jóval otrombábbak. Peugeot-nál azért valamivel kulturáltabban oldották meg. Amúgy egy időben kölcsönkaptam az egyik német rokon 207 CC-jét, meglepően jó kocsi volt, kicsit le van ültetve a futómű, meglepően jól fogta az utat és a nyitható tető miatt merevített kasztni is jót tesz neki, élvezet volt terelgetni.

  • vargagixxxer

    A Ford StreetKa, vagy hogyhívják? A diszharmónia csúcsa!

  • Guevara

    Várom majd a 10 legszebb kabriót is!

  • hulyemernok

    Mondjuk a 308 CC szerintem kifejezetten csinos :)

  • janó

    vargagixxxer

    +1 tényleg hányinger…

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.