Hazánkban az év első hat hónapjában folytatódott az értékesítések bővülése. A JATO Dynamics adatai szerint 37 025 darab új személyautó és 8176 könnyű haszonjármű kapott magyar rendszámot. Előbbi 12,1, utóbbi 16,3 százalékos bővülést jelez 2014 első hat hónapjához képest.

A Suzuki erősödését jelzi, hogy három modellel is be tudott kerülni az első féléves Top 10-be, ahol két Opel és 1-1 Dacia, FIAT, Ford, Škoda és Volkswagen található. Mindeközben a használtautó-behozatal még erősebben nőtt, 29,9 százalékkal több használt autó kapott magyar rendszámot, mint 2014 első felében.

Kevesebb a reexport?

Továbbra is sok autó van, amelyeket itthon helyeznek először forgalomba, de röviddel utána ki is vonják őket a forgalomból, és indulnak tréleren nyugatra. Az autóimportőrök érdekképviseleti szerve, a Magyar Gépjármű-importőrök Egyesülete a Datahouse deregisztrációs statisztikája alapján azt közölte, hogy ennek jelentősége csökken. 3822 új személyautót és 516 db 3,5 tonna alatti új haszonjárművet vontak ki két hónapon belül a forgalomból. Ez nem mind reexportos autó, de jórészt vélhetően azok.

Ezen a héten Top 10 cikkünk a legnagyobb darabszámban forgalomba helyezett új személyautókról szól. Jöjjenek Magyarország kedvenc új autói!

10. Suzuki SX4 S-Cross, 745 db. Megőrizte a tavalyi évben kivívott tízedik helyét az S-Cross. Úgy fest, hogy a nagyobbik crossover vásárlóit nem szívta el a piacra berobbanó új Vitara


9. Suzuki Vitara, 795 db. Hatalmas lendülettel nyitott hazánkban az esztergomi aszfaltterepjáró. Az eredményeket főként az elsőkerék-hajtású és középső felszereltségű modell hozza, benzines szívómotorral és nagyjából 700 ezres kedvezménnyel


8. FIAT 500, 826 db. Hagyományosnak mondható, hogy a reexport hajtja a FIAT 500 eladásait. Arányaiban még Nissan Qashqaiból sem megy annyi nyugatra, mint az aranyos kisautóból


7. Dacia Duster, 886 db. Tíz és fél év alatt a Dacia a magyarországi autópiac stabil szereplőjévé vált, pedig a márka újraindulásakor egyértelműnek tűnt, hogy Renault néven kellene forgalmazni a portékát. A Duster tette a legtöbbet a márka elfogadtatásáért


6. Opel Corsa, 895 db. Az utcán is egyre többet látni az előd továbbfejlesztésével készült Corsa E-ből. A kisautó Európa-szerte hasonlóan erős


5. Volkswagen Golf, 993 db. Fél év alatt majdnem 1000 Golf VII talált gazdára. Időarányosan ez majdnem pont a fele a tavalyi teljes évben forgalomba helyezett 1945 autónak


4. Suzuki Swift, 1160 db. Javultak a Suzuki mutatói, a Top 10-ben három modell is megtalálható. A Swift nem mai csirke, de így is előre tudott lépni: a 2014-es teljes évben a 7. helyen állt


3. Ford Focus, 1337 db. Az erős akciókkal kifuttatott előd és a modellfrissítés utáni modell közösen szállította az eredményt


2. Opel Astra, 1497 db. Piaci jelenlétének utolsó teljes évében jól fogy a J Astra. Idén januártól június végéig majdnem 1500 darab kapott magyar rendszámot


1. Škoda Octavia, 2496 db. Nem ingott meg az Octavia évek óta őrzött elsősége, sőt. Tavalyi előnyét még növelni is tudta az Astra és a Focus előtt, amelyek a cégautók beszerzésekor is gyakori ellenfelek


Forrás: JATO Dynamics, MGE