Top 10: Magyarország legolcsóbb autói

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.10. 14.30

A hárommillió forintos határ alatt kerestünk autókat, listaáron. Mégis akadt köztük szériában légkondis, alapáron ESP-s és tolóajtós egyterű is.

Vannak vásárlók, akik nem akarnak használt autót, mert csak az újban bíznak, de nem tudnak érte hárommillió forintot vagy még többet kiadni. Összeállításunkban a legolcsóbb új autókat szedtük össze a Vezess.hu adatbázisára építve, amelynek ár- és felszereltségi adatait az EurotaxGlass tartja naprakészen.

Muszáj megjegyezni, hogy ez a lista inkább azt szemlélteti jól, hogy a listaárak csak irányadónak jók. Vagy inkább annak sem. Ha autót akarunk venni, ássunk mélyre, nézzünk meg minden lehetőséget, mert ha nem ragaszkodunk az egyedileg választott színhez és összepakolt extralistához (ami úgyis karcsú ebben az ársávban), akkor egy kiállítási vagy bemutatódarabbal sokkal jobban járunk. 
Ezekre kell vadászni, nem mellesleg az akciók, kedvezmények kötelező elemei a hazai autópiacnak, már egyszerű levelezés során is csökken az ár, de ha tényleg komoly vásárlási szándékkal lépünk be egy szalon ajtaján, még jobban faraghatunk a vételárból.

10. Nissan Micra 1.2 Visia - 2 699 000 Ft.

9. Toyota Aygo x - 2 695 000 Ft. Egy vadonatúj típus is befért az áttekintésbe, persze nem a zseniális harmonikatetővel. A PSA Peugeot Citroën és a Toyota hármas ikreit ismét a Toyota tervezte, gyártásuk a közös csehországi üzemben folyik. Az új Aygo vezetéséről itt olvashatók tapasztalataink

8. Dacia Dokker 1,6 Access - 2 660 000 Ft. Ár/körbezárt légköbméter arányban a Dacia Dokker a legjobb. Ezért az árért csak jobb oldalra jut tolóajtó, viszont mindhárom csemete ülését Isofix-csatlakozókhoz rögzíthetjük hátul és van menetstabilizáló meg négy légzsák. A 82 lóerős benzines motorra a gyári marketinges azt mondaná, hogy kiforrott, bár az öreg, de strapabíró őszintébb volna. Ehhez a motorhoz is van gyári LPG-átalakítás

7. Renault Twingo 1.0 SCe Life - 2 590 000 Ft.

6. Hyundai i10 1,0 Life - 2 549 000 Ft. Örömteli, hogy a városi mini biztonsági felszereltsége a 2,5 milliós ársáv ellenére is teljes. Menetstabilizáló elektronika mellett első, oldalsó és függönylégzsákok is alapáron járnak hozzá, ami akárcsak 5-6 éve is valószerűtlennek tűnt egy magyarországi alapmodell esetében

5. Kia Picanto 1,0 LX 2 449 000 Ft. Bár olcsóbb nagyon friss testvérmodelljénél, a Kia Picantóban az egyliteres háromhengeres három lóerővel erősebb és az i10 összes biztonsági extráját fedélzetén tudhatja. Összehasonlító tesztünkön nagyon jól szerepelt, de nem ezzel a felszereltséggel

4. Skoda Citigo 1.0 Active - 2 391 960 Ft.

3. Dacia Logan MCV 1,2 Access - 2 200 000 Ft. A Multi Convivial Vehicle eredetiben sem hangzik sokkal értelmesebben, mint magyar megfelelője (együttélésre többszörösen alkalmas jármű). A Logan kombi értelmét ne a nevében keressük: ekkora szállítókapacitást ennyi pénzért sehol nem vehetünk nullkilométeres autóban. A 250 000 forintos gyári autógázszettel a gazdaságosság netovábbja

2. 2 120 000 Ft. A Sandero esetében 100 000 forintos felárat jelent az azonos felszereltségű és hajtásláncú Loganhoz képest. Ennyi az ára annak, hogy a kissé bumfordi csomagtartóval megvert forma helyett egy fokkal elfogadhatóbb megjelenésű karosszériában dolgozik a 75 lovas motor. Változnak az idők, 15-20 éve még mindenki szedánra vágyott, mára lecsengett ez a hullám.

1. Dacia Logan 1,2 Access - 2 020 000 Ft. Aki kibírja légkondi nélkül, annak a magyar piac legolcsóbb autója egészen komolyan vehető családi hátas. Tágas és strapabíró batár, 75 lóerős motorja gyenge, de takarékos. Három év/100 0000 kilométer garancia van rá, szervokormányos és ESP-vel, négy légzsákkal a biztonsági felszereltsége is igen jó. Persze ez nem a Dacia bőkezűségén múlott, az európai forgalomba helyezési szabályok kényszerítették ki.

 

Kommentek

  • lukacsb

    A Suzuki Splash gyártását tavaly abbahagyták, akkor azon az elven, ahogy a Suzuki itt van a listán, miért nem találom a Trabant 601 Limousint is?

  • Floyd

    Jogos. Teljesen jogos. Alapvetően az autókeresőnk bolondul be néha, de ráuszítunk egy informatikus hordát, javítsák ki a hibát.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.