Mi lesz egy Suzukiból 260 lóerővel?

Top 10: a legfurcsább emblémacserék

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.05.13. 13.30

Ha nincs saját modelled, árulhatod másvalakiét – tartják az autógyártók. Jöjjön tíz furcsa autó, amely idegen fészkekben landolt.

Ki ne örülne egy Land Rovernek a Hondák megbízhatóságával? És ki fogadna el egy Hondát a Landyk üzembiztosságával? Más gyártótól átvett típusokkal használhat, de sokat árthat is magának egy autómárka. Ahogy a szép, de ostoba nő és a hochintelligens, de kevéssé jóképű professzor nászából sem csak eszes és gyönyörű gyermekek születhetnek, a jövevény a frigy hátrányait is örökölheti.

Az emblémacsere ritkán használ egy márkának, mert egy másik gyártó más értékei alapján nem tud olyan autót csinálni, ami igazán passzol egy jól felépített márkaképbe. De ennél fontosabb néha betölteni egy lyukat a kínálatban saját modell kifejlesztése és egy gyár felszerszámozása nélkül.

Főleg az egymárkás flottához ragaszkodó cégek miatt érdemes berántani egy idegen típust a palettára, hogy ajánlatot lehessen tenni a beszerzésekkor. Az emblémacsere vagy badge engineering szükségmegoldás, de bevált megoldás arra az esetre, ha egy márkának értelmetlen volna kifejlesztenie egy saját modellt.
 
A klasszikus emblémacsere mindenben azonos motorokkal és karosszériával a haszonjárművek világában gyakori, gondoljunk az első generációs Citroën Berlingo és a Peugeot Partner partnerségére (bocsánat). A majdnem azonos karosszéria azonban takarhat saját motort, például az Opel Agila és a Suzuki Wagon R+ esetében, amelyben mindkét féltől volt saját benzines motor. Mi most nem voltunk szigorúak, az olcsón módosítható orr és a far eltérhet a testvérmodellek között. Ezúttal nem állítottunk fel sorrendet az egyes modellek között, jöjjön betűrendben tíz fura emblémacserés autó.
 

Daewoo Speedster. Emblémacsereberében a GM konszern mindig is nagy spíler volt. Sajnos épp ez az igen merész húzás nem valósult meg, így az Opel Speedsterből átmatricázott Daewoo Speedster egyedi példány maradt. A koreai emblémás roadster a gyár reptéri autószalonját ékesítette Szöulban

Honda Crossroad. Land Roverből nem ritkán születik Honda, de erre is van példa. Mivel a piackutatás a terepjáról előretörését észlelte, saját autó híján a Honda megálapodott a Lend Roverrel az első generációs Discovery átvételéről. A Wikipedia szerint a Discovery I 1993 és 1998 között volt kapható Japánban Crossroad néven

Kia Elan. Akkoriban a Kiától egy roadster váratlanabb fordulat volt, mint ma lenne egy V12-es SUV a Daciától. Az 1996 és 199 között gyártott sportautó a Lotus Elan testérmodellje volt, tehát a 151 lóerős motor az első kerekeket hajtotta

Nissan Santana. Az 1980-as évek elején a Nissan vezetése szerteágazó együttműködést tervezett a Volkswagennel. A puhatolózások után jó ötletnek tűnt a korabeli Passat limuzin, a Santana licencgyártásával kezdeni az együttműködést. Megmaradt a név, a Nissan Santana 1984-től 1989-ig volt gyártásban Japánban. Kanagavai szülőhelyével jóval alacsonyabb áron került piacra, mint eredetije

Peugeot P4. 1979 óta szinte változatlan formában, de vátozatos neveken készült a Mercedes-Benz G-osztály. A Puch az osztrák verzió volt, a Peugeot P4 pedig a Peugeot-motorokkal felszerelt licencmodell, amely csak katonai célra készült, spártai kivitelben

Saab-Lancia 600. Amikor a Saab csak kicsit állt jobban, mint csődje előtt, jó ötletnek tűnt átvenni az 1980-as Év Autójának választott Lancia Deltát, Saab-Lancia 600 néven. Akkoriban körvonalazódott a fejlesztési együttműködés a Saab 9000 és olasz rokonai, az Alfa 164, a FIAT Croma és a Lancia Thema között, ami a csereszabatos első ajtókban és a hasonló C-oszlopban is megnyilvánult. Szegény Deltának a Lancia kimúlása előtt azt is meg kellett érnie, hogy a jobbkormányos piacokon Chrysler Delta néven tengesse sorát

Suzuki Equator. Midőn a Suzuki még viaskodott a kisautókkal nehezen meghódítható amerikai piacon, a gyár kooperációkkal töltötte ki a lyukakat kínálatában. A Daewoo Lacettiből lett a Reno vagy Forenza. A pickupok között a Nissan Navara lett a donor, az eredmény a 260 lóerős V6-os motorral is kapható Suzuki Equator (egyenlítő), Amerikának

Toyota Lexcen. Nem túl gyakori, hogy egy ennyire széles kínálattal rendelkező autógyártó máshonnan vegyen kölcsön egy modellt, de időnként a Toyota is bekopogtat másokhoz. A Lexcen az Opel Senator B alapjaira készült, tehát az Omega rokona egyben. Az ausztrál piacon volt kapható és nem aratott nagy sikert

Triumph Avon Acclaim Turbo. Cserébe jöjjön egy Honda, amiből viszont Triumph lett. Meglrtjük, ha valaki csak alsóneműként hallott róla, de egykoron motor- és autógyárként is dicső volt, főleg roadsterekben alkottak nagyot rendszeresen. A Triumph Avon Acclaim Turbo a korabeli Ballade-ból készült, amely egy luxuskivitelű Civicnek tekinthető. Az 1979-ben bemutatott autó azért is érdekes, mert az első turbófeltöltéses motorú utcai Hondák közé tartozik. Csak azért nem merek elsőt írni, mert a japán belpiac bugyrait, benne az esetleg turbós kei autókkal sajnos nem ismerem

Volkswagen Taro. Évtizedekkel az Amarok bemutatása előtt is kellett a Volkswagennek egy platós kisteherautó. A Toyotával állapodtak meg a Hilux licencgyártásáról, a Tarót 1989 és 1997 között gyártotta a VW. Készült sima hátsókerék-hajtással és volt belőle 4x4-es. Fülkéből a kétszemélyes alapverzió mellett elöl háromüléses és duplakabinos hatszemélyes is szerepelt a kínálatban

Nevetséges benzinárak, különleges Lego-autók, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovat többi cikkét sem!

Kommentek

  • Kempelen

    Na ezért ostobaság itt jójapánozni, meg jónémetezni. 10 éve mondom és évről évre kitermelődik az ifjú kretén nemzedék, aki ezt harsogja. Van jó autó, meg kevésbé jó autó. Minden nációnál.

  • v_Tomi11

    Amerikában az egyik német autó full amerikai: a VW Routan igazából egy Chrysler Town&Contry (Európában Grand Voyager), amit Dodge Grand Caravan néven is gyártanak.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.