Használt autó – Mit hoznak be a magyarok?

Top 10: használtautó-import, 2015

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.04.22. 14.20

Idén az első negyedéven sem csökkent a használtautó-behozatali kedv. Messze a német autók vezetnek az importlistán.

Rég pörögtek így a rendszámok hazánkban, már ND-s hatósági jelzéseket adnak ki az okmányirodák. Bár örvendetesen élénkül az újautó-értékesítés is, a rendszámtáblák zömét használtan forgalomba helyezett autók kapják. Heti Top 10 cikkünkben azokról a használt autókról írunk, amelyekből a legtöbb kapott magyar rendszámot 2015 első három hónapjában.

10. Opel Corsa, 461 db. Az Opel kisautójának tizedik helyével tisztán német márkák termékei alkotják a használtautó-behozatali lista Top 10-ét. A Corsa három darabbal előzte meg a Zafirát az első negyedévben

9. Ford Mondeo 539 db. Bár három hónap alatt 320 darabbal az S-Max is népszerű import használt autó, az Mk3-as széria alacsony áraival a Mondeóból még több érkezett be Hegyeshalomnál

8. Mercedes-Benz A-osztály, 580 db. A forgalomban is feltűnően sok billeg a legkisebb Mercedesből. Biztonsága és nagyon praktikus karosszériája miatt keresett autó, főleg hölgyeknek

7. BMW 5-ös sorozat, 585 db. Sokak álma egy E60-as vagy E61-es BMW, a reális szervizköltségeivel nem minden friss tulaj van tisztában. Összehasonlításképp a Citroën C6-ból összesen kettő darab regisztrációját hozza a statisztika az idei első negyedévre

6. Opel Astra, 810 db. Másodkézből is kapósak az Opelek. A legtöbb a G Astrából kap magyar rendszámot, a 2003-2009 közötti H-ból 220 jött be három hónap alatt. A Data House statisztikája külön feltünteti a kabriókat: a H Astra Twintopból 8, a korábbi generációkból 15 darab jött be nyugatról

5. Audi A4, 819 db. Az első generációs Audi A4 technikája nemcsak Passatnak öltöztetve, eredeti formájában is foglalkoztatja a használtautó-vásárlókat. Számos dízel Avant kormol itthon friss rendszámmal

4. Ford Focus, 842 db. Aki Fordot hoz, leginkább a Focust vásárolja odakint. Saját célra és eladási szándékkal is sok érkezik a kompakt autó első két nemzedékéből

3. Volkswagen Golf, 891 db. Minden alsó középkategóriás konkurensénél nagyobb mennyiség jött be a Golfból. Jórészt IV-es Golfokat látni N-es rendszámmal

2. Volkswagen Passat, 1060 db. A 3-as BMW-t leszámítva egyedül a Passatból jött be ezernél több az év első négy hónapjában. Az 1996-2005 közötti B5-ös generációt sejtjük mögötte, nagyrészt TDI-motorral és koromtól elszínezett lökhárítóval

1. BMW 3-as sorozat, 1236 db. Továbbra is a BMW középkategóriás modelljére igényel rendszámot legtöbb honfitársunk. Az 1236 darab több mint nyolcszorosa az 1-es sorozatból behozott mennyiségnek

Forrás: DataHouse Kft-Carinfo

Nevetséges benzinárak, különleges Lego-autók, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovat többi cikkét sem!

Kommentek

  • ldaracing

    Kezd feljönni a Passat. Nem kell már sok és megelőzi a 3-as BMW-t a behozatalban. Az emberek rájöttek, hogy sokkal jobb a Passat. Nagyobb, tágasabb, kevésbé igényes a törődésre, olcsóbb rendberakni, a TDI motorja sokkal jobb, mint a BMW-é. Az új Passat az év autója lett, kell ennél jobb reklám?

  • ffff

    Így lesz arany életük az autószerelőknek, bontósoknak, alkatrészkereskedőknek. Magyarország jobban teljesít, mi vagyunk Németország roncstemetője.

  • ldaracing

    Így megy ez, rajtunk csak nyernek a németek. Itt gyártanak autókat, mert az ő szemszögükből nézve nagyon olcsó a munkaerő, a profitot meg elviszik. A maradék pénzünket mi magunk visszük nekik helybe, cserébe az 5-20 éves használt autóik, azok közül is a rosszabb állapotúak eltakarításáért. A jobb állapotú használt autókat helyben megveszik más németek. Már 13.5 év a használt autók átlag kora Magyarországon és ezen semmit nem javít az autók behozása. A vagyonszerzési illeték ellenére is sok autót hoznak. Vissza kellene állítani a 8 éves korhatárt és az illetéket eltörölni. Jönnének a fiatal autók.

  • v_Tomi11

    “a profitot meg elviszik”
    Ezt komolyan gondolod? A gyárak meg maguktól nőnek és alkalmaznak egyre több embert…

  • Guevara

    Roncstemető… Azért nem essünk már túlzásba. Sajnos Magyarországon ezt tudja megfizetni a többség, nem a vadonatúj autót. Gondolkodjunk már el azon hogy hogy ma hogyan lehet kishazánkban összeszedni a zsét új autóra. Hát legálisan nem nagyon. Egyébként az itthon eladott új autók nagy része (ma már) nem itthon készül, tehát ha új “külföldi” autót veszünk akkor sokkal jobban “támogatjuk” a nyugatot. A behozott használt autó már jóval kevesebbet veszít az értékéből, azon már túlesett odakint. Mindazonáltal egy nem megbundázott műszaki vizsgán jól teljesítő tízéves autó még távolról sem roncs-kategória, inkább legyen még használva 10 évig és utána bontsuk el.

  • M_m_m

    Komplex ez a kérdés. Biztosan kéne alkalmazni valamilyen korhatárt.
    Akinek meg alig van pénze az miért 3-as BMW-t vagy Passatot vesz?
    Egészségükre:-)

    Nagyobb baj, hogy a dízeleket is behozzák és akik ezeket veszik sokszor már nem tudják vagy nem akarják normálisan karban tartani. A műszaki vizsga pedig itthon komolytalan, bármit átengednek. A rendőrök sem foglalkoznak velük, nem szedik ki a forgalomból az olajkályhákkal kormot okádókat.

  • Phrascarica

    “”Akinek meg alig van pénze az miért 3-as BMW-t vagy Passatot vesz?
    Egészségükre:-)
    Ha körbenézel egy benzinkútnál láthatod, hogy Mercikbe, BMWkbe, Audikba 2-3-4 ezer! Forintért tankolnak. CIFRA NYOMORÚSÁG! :D

  • Fel_x

    Biztos azért nem lehet közlekedni a városokban mert cifra a nyomorúság. Nincs itt semmiféle nyomorúság.

  • ldaracing

    v_Tomi11 – 2015.04.22 // 20:25: Az, hogy a profitot elviszik teljesen természetes. Hogy miből fejlesztenek? Pályázati összegekböl, állami támogatásokból, adóból leírt pénzböl, ami adó már így is kedvezményes a számukra. Ami pénzt tudnak, azt megspórolják, kivonják. A magyar beszállítóikat is eltartják ezek a külföldi gyárak, ök a kis mellékgyártók egy kis pénzt hoznak be az országba, pályázatokon keresztül. Magyarország finanszírozza ezeket a német multikat, hogy nehogy összecsomagoljanak és egy még olcsóbb munkaerőt kínáló országba költözzenek (ha egyáltalán van a magyar béreknél lejjebb valahol).

    Phrascarica – 2015.04.22 // 23:06: Ez most új nekem, eddig ezek az autósok bunkók voltak, most hogy már maradi lebunkózni őket, újabban röhögünk a spórolós tankolásukon? Én ilyet még tán talán csak egyszer láttam, hogy kevés pénzért tankolt egy.
    Ott van inkább a kutya elásva, hogy nektek nem mindegy, hogy milyen márkájú autót vesznek abból az egységnyi 5000, 7000-ig Euroból. Ha ebböl a pénzböl vesz egy Opelt Vectrát, akkor azzal kibékültök. Ha ha ugyanannyiért vesz egy Mercit, Audit, BMW-t, akkor valamilyen mentális sérülést okoz nálatok.
    Nekem sem mindegy milyen autót vesznek, de én csak a kor miatt vagyok kiakadva, hogy ne a 15 éves autókat hordják már be ezerszámra, hanem a fiatalabbakat. Csak ha élne a 8 éves behozható korhatár, akkor az sértené az EU érdekeit.

  • nabo

    Nekem egy be hozott 2003 évi 525D BMW van aminek semmi baja sincs és volt totálisan meg vagyok elégedve vele,még mindig egy külföldről be hozott vagy saját magam behozott BMW mint egy magyarországi BMW ami le van harcolva az út viszonyok miatt,és a szerviz el mulasztása, kivéve ha nem egy öregúré volt ami végig van vezetve a szerviz könyve.

  • ldaracing

    Aki szerint a magyar utak rosszak, az nem látott még igazán rossz utakat. Az a csúsztatás, hogy Németországban tökéletes utak vannak ma már könnyen lebuktatható még az elött is, aki soha nem járt ott. Ehhez a google utcanézettel kell egy kicsit barangolni (én sem jártam minden német városban, ahol még nem voltam, oda benéztem utcanézettel).
    Az is ugyanekkora kisarkított csúsztatás, hogy nincsenek jó használt autók Magyarországon. A jók mindenhol drágák (volt egy erről szóló vezess.hu cikk). Kint is csak a csotrogányok, vagy a sérült autók olcsók. A kereskedők ezért is hozzák onnan inkább a sérült autókat, mert itt kevesebb pénzből kijavítható a sérülés és a különbség elég jó haszonnal kecsegtet.
    Persze, hogy sok a rossz Audi és BMW Magyarországon, mert már azokat is Németországból hozták be, a legolcsóbb idős csotrogányokat. Ebből is látszik, hogy nem a szervizelés hiánya miatt nehéz jót találni. Nem mintha a 6 évnél idősebb autót a német is elvinné márkaszervizbe. Meg lehet nézni, Németország is tele van magánautószerelőkkel.

  • Piet

    ffff – 2015.04.22 // 18:49 Nem csak mi vagyunk Németország roncstemetője, az autópályán kamionszámra hordják a verdákat a románok, bolgárok. Biztos szépen fog majd kinézni itthon (is) pár év múlva a sok tessék-lássék módon megjavított autó. Aztán jönnek a különféle pl. német ipari hulladék c. jelzők a most az egekig magasztalt márkákról.

  • hova

    Idaracing nagyon jó érvekkel mutat a lényegre. Örüljünmk, hogy a Német autóipar-egy kis időre-gyökeret vert nálunk, persze nem véletlenül! Viszik a hasznot? Persze, nem jótékony egyesület a nevük és ha kedvezőbb ajánlatot kapnak hosszabb távra, elmennek oda is. A Pasat témával is egyetértek, sokkal tűrőképesebb, életképesebb mint a bmw-lassan ez is kitisztul a fejekben-de nem mindenkiében.

  • dser013

    nekem is egy M-es rendszámú 1997 Bcorsám van, sajnos nincs 3millióm új autóra úgyhogy marad 300ezerért a régi..

  • szeta86

    Nem értem, hogy miért kell mindig ezt a kormolós dolgot emlegetni minden TOP listás cikknél. Nem minden dízel fut úgy, az enyém 14 évesen nem kormol, példának okáért!!!!!!

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.